Gierige acties #2

Ik las hierboven iemand die het had over fles op tafel zetten. Dat vind ik wel heel pontificaal en raar staan :’) Als je stiekem drinkt weten ze iig dat je het niet normaal vindt :sweat_smile:

4 likes

Ik vind het wel heel gierig en als je een statement wil maken dat de horeca al duur genoeg is moet je maar er beter niet naartoe gaan vind ik. Ik zou mezelf ook flink voor lul voelen staan wanneer ik mijn eigen broodjes meeneem.

5 likes

Vaak hebben die mensen daar echt geen idee van dat het ongepast en niet wenselijk is.

2 likes

Ik heb vroeger gewerkt in de bakkerij waar ook een uitgebreide lunchtent bij zat. Op zaterdag kwamen daar altijd twee gezinnen zitten, die dan voor henzelf en de kinderen zakken krentenbollen gingen kopen in de bakkerij en die vervolgens in de lunchtent opaten.
Terwijl, als je ze bestelde in de lunchtent, waren ze iets duurder zijn ivm de extra kosten.

Elke zaterdag die discussie, pfff. Ik mocht er van de bedrijfsleider op een gegeven moment niets meer van zeggen, want ja, klant is koning. Trok ik met mijn puberbrein echt zoooo slecht. Nu snap ik het opzich wel, maar blijf het ook nog steeds vrij gierig vinden.

3 likes

Denk dat een horeca-ondernemer het minder erg vindt als je een boterham meeneemt maar wel drankjes besteld dan als je een sandwich besteld maar je eigen drankje meeneemt. “Ze eten je arm maar ze drinken je rijk”. Vind het allebei aso overigens.

5 likes

Ik vind het niet gierig om naast een koffie niks te bestellen en je toevallige boterham op te eten op het terras. Ik vind aso ook een te groot woord denk ik. Behalve als de boterham bewust gesmeerd is om op het terras te eten. Dat is wel erg raar. Maar misschien had ze de boterham nog over en was het een lekker tussendoortje naast de koffie. En misschien moest die op want langer bewaren is ook niet altijd lekker, op een gegeven moment heb je zo’n vochtige plak kaas. :face_vomiting: Dan snap ik wel dat je het even snel opeet.

2 likes

M’n lievelings

9 likes

Aso is een groot woord, maar je doet het gewoon niet. Beide overigens, drinken en eten wat je zelf meeneemt moet je nuttigen buiten de horecagelegenheid vind ik.

16 likes

Wat een onzin. Je kan toch prima die boterham eten voordat je op het terras gaat zitten? Of in ieder geval minder uitgebreid en in het zicht? Het is geen openbare plek hè.

Een terras is geen sociale dienstverlening. Tuurlijk een slok van je flesje water om je medicijnen in te nemen is prima, maar niks te drinken bestellen omdat je er niet voor wil betalen is gewoon raar. Ga dan op een openbaar bankje zitten met je meegebrachte flesje water en boterham, of in het park weet ik veel.

Edit: en druk maken is een groot woord. Ik zou als ik het zie me ook niet op zitten te vreten, maar dat was de vraag niet. De vraag was: is het aso? En dat is het zeker.

95 likes

Mijn man wil altijd koffie to go halen en dan ergens anders lunchen, maar ik krijg het er maar niet in hoe aso dat is. Ik drink altijd snel m’n koffie op en zoek dan een prullenbak, maar hij loopt er zo naar binnen met z’n koffie. Misschien is het in Australië heel normaal maar hier niet :angry:

Daar kun je in sommige restaurants ook je eigen wij meenemen, wat dan weer wel best chill is. Maar dan betaal je vaak wel corkage fee van een paar dollar.

1 like

Die mensen hadden toch een koffie besteld? Die mevrouw at alleen ook nog even haar eigen boterham op. Ik zou het zelf ook niet doen, maar ik vind andere mensen niet per se asociaal als zij dat wel doen. Ik stel me dan nu zo’n wandelaarsstel voor dat de hele ochtend gewandeld heeft en even snel de koolhydraten moest aanvullen ofzo :sweat_smile:

Oh en met ‘druk maken’ bedoel ik eigenlijk er langer dan 10 sec. over nadenken en zo’n sterke mening over hebben en het als asociaal bestempelen. EDIT: Zal het anders verwoorden. Waar ik hierboven ‘ik zou me er niet druk om maken’ bedoel ik ’ ik zou er geen mening over hebben’.

6 likes

Overdreven zeg, als we toch gaan gokken: misschien voelde ze zich flauw worden

1 like

Ik ga gewoon uit van het niet met opzet gierig zijn en de ondernemer willen schaden, er werd gewoon een vraag gesteld wat anderen ervan vonden en je gaat er vanuit omdat het hier staat dat het dus ook gierig is :stuck_out_tongue: er zijn indd nog 30 andere scenario’s mogelijk.

4 likes

Je bent in een restaurant vol met eten, maar de enige oplossing tegen je flauwte is een broodje uit je eigen tas? Dan kun je ook even naar de bar lopen en vragen om een koekje, sneetje brood of wat dan ook. Snap dat een heel broodje bestellen te lang duurt, maar het personeel wil echt wel met je meedenken en snel iets voor je pakken.

12 likes

Volgens mij is het algemeen bekend dat horecatenten het niet fijn vinden als je zelf meegebracht eten of drinken consumeert (tenzij anders aangegeven). Alleen hierom is het gewoon not done vind ik. Als je zo nodig een bammetje kaas wil eten kun je die ook gewoon bestellen.

17 likes

Mijn god. Alle bladeren schuin afknippen bye!

8 likes

En bovendien staat er toch niet dat ze haar eigen meegebrachte eten uitgebreid ging opeten? Of heb ik dat gemist? Wellicht stel ik het me anders voor, maar ik stel me dan iemand voor die even snel zo’n boterham naar binnen propt. Dat zie ik niet zo uitgebreid voor me met een boterham met kaas. En daarna lekker van haar bestelde koffie gaat genieten.

Nogmaals, ik zou het zelf ook niet doen maar ik vind mensen niet per se asociaal als ze dat wel zo doen en ik vind het overdreven om uit te gaan van een soort kwade bedoeling.

3 likes

Dit ziet er toch buitengewoon onsmakelijk uit. Ik zou er geen behoefte aan hebben om dit aan te zien als ik daar zelf op het terras zat.

1 like

Jeezus dat het aso is oke maar overdrijven is ook een vak hoor

15 likes

Een boterham “naar binnen proppen” vind ik er niet smakelijk uitzien. Jij wel?

3 likes