Gierige acties #2

Nou niet onsmakelijker dan iemand die een blini met kaviaar (van de kaart) naar binnen propt nee

18 likes

Zeg ik toch niet :sweat_smile: ik reageerde op een erg overdreven reavtie.

2 likes

Oh sorry, ja mijn reactie was eigenlijk ook op die reactie. Niet per se op jou

2 likes

Dit typte ik net terwijl ik een meal deal gekocht heb in een winkel op het station i.p.v. in de trein eten te kopen😜

3 likes

Dat klinkt ook niet heel lekker nee. In het algemeen is het niet fijn om te kijken naar mensen die eten naar binnen proppen en vieze eetgewoontes hebben. Zo overdreven is dat toch niet?

Wellicht is dat een impopulaire mening, want ik verbaas me er steeds vaker over hoeveel mensen met hun mond vol praten.

2 likes

Ik zei het meer omdat ik dacht waaaar gaat deze discussie nog over

9 likes

Je zit op een plek die er voor bestaat en waarvan de uitbaters ervan leven om eten en drinken te verkopen. Door je eigen eten of drinken daar te gaan zitten consumeren ontneem je de eigenaar/uitbater inkomsten, hoe is dat niet asociaal? Als je je inderdaad flauw voelt dan geef je dat zoals @George zeg even aan bij de bediening die je koffiebestelling komt opnemen en dan brengen ze je wat koekjes oid terwijl je bedenkt wat voor eten je wilt bestellen, ipv daar je eigen meegebrachte dingen te gaan eten. En als je je echt zo flauw voelt kun je ook al eerder op een openbaar bankje ergens gaan zitten en daar je boterham oppeuzelen.

31 likes

Mee eens hoor. Ik kwam alleen maar met dit scenario omdat ik vond dat anderen er ook maar wat bij verzonnen :stuck_out_tongue:

Op m’n werk ligt de koelkast vol met flesjes water met een citroensmaakje en daar zit een gele dop op. Blijkbaar had een collega van thuis ook flesjes drinken van thuis meegenomen van een andere winkel, maar ook een gele dop. Ik had per ongeluk zijn flesje gepakt, maar kwam ik pas achter toen ik een slok nam. Dus kwam hij even later vragen of ik wel een nieuw flesje wilde halen, vond ik al gierig want zo’n flesje is 39 cent. Komt hij net naar me toe of ik m’n flesje leeg wilde drinken, want hij wilde hem mee naar huis nemen vanwege het statiegeld. :melting_face:

38 likes

Extra gierig want hij krijgt ook nog statiegeld van het flesje wat jij nieuw haalt :sweat_smile:

5 likes

Ja, precies dat. :joy: Ik geef hem wel gewoon 40 cent, want moet nog best een stuk rijden naar de Lidl ook.

3 likes

Hahaha, dit verzin je bijna niet, dat je zoiets durft te vragen. Echt geen gene :joy:

11 likes

Stuur hem een tikkie voor het statiegeld van het door jou gekochte flesje!!

27 likes

Mijn buurvrouw heeft een kindje van 2 die zindelijk is geworden, is haar laatste kindje dus ze heeft een half pak luiers over (circa 25 luiers)
Ze appt mij of ik het kan gebruiken want anders moet ze het weggooien is zonde. Ik zeg nog dat het nog niet de maat is maar als ze er geen bestemming voor heeft prima dan kan mijn kind het later dragen.

Vervolgens brengt ze het pak en ik zeg bedankt. Zegt ze ja wil je contant betalen of zal ik je een tikkie sturen? Que ?

Even disclaimer er nog bij: elke donderdagmiddag pas ik 1,5 uur (gratis) op haar kindje op. Ik vind dit echt een afknapper

34 likes

Ik ben wel heel benieuwd naar jouw antwoord op haar vraag haha

4 likes

Ik heb gezegd dat ik het vreemd vind dat ze geld wil hebben en dat ik er vanuit ging dat ze het gewoon gaf. Daarna gezegd dat als er een uitgangspunt achter zat om er aan te verdienen ze het hier even op de plaatselijke Facebook marktplaats moet zetten. Ben wat dat betreft best assertief.

135 likes

Perfecte reactie van je! Ik ben nu ook heel benieuwd hoe je buurvrouw daar op reageerde haha?

Echt hoe kan je geld vragen voor iets wat je anders weg wil gooien en vervolgens niet stilstaan bij het feit dat jij niks vraagt voor het oppassen elke donderdag.

Edit: Je kan ook aangeven dat ze wel een punt had om zo met iets een centje bij te verdienen en dat je daardoor geïnspireerd bent geraakt om een uurtarief te gaan hanteren voor het oppassen elke donderdagmiddag :laughing: Sorry so salty maar moest het nog even kwijt!

59 likes

bizar! Wel goede reactie van jou

4 likes

Wat goed dat je het gewoon gezegd hebt! Vind het ook bizar dat ze geld ervoor vraagt en al helemaal omdat je onbetaald op haar kindje past hoor.

2 likes

Kordaat!

10 likes