Gierige acties #2

Ah ja, soms doe je iets doms en dan heb je een kutdag. It happens, daar leer je dan weer van :slight_smile: ze was met haar vriend trouwens, dus het was niet alsof ze hem niet mee naar huis had kúnnen nemen, ze vond het gewoon teveel moeite. En daar kan ik dan weer geen begrip voor opbrengen. Maar goed, het is ook alweer heel lang geleden allemaal!

Even terug naar @poca d’r verhaal, heeft je vriend nog laten weten of hij hem getest had? Weet je al wat jullie nu gaan doen?

4 likes

Volgens mij heb ik nu mijn bericht waar jij op reageerde verwijdert, dat was niet de bedoeling. Hierboven heb ik hetzelfde nog een keer getypt, omdat mijn bericht niet verscheen. Maar zie nu ook een foutmelding op het forum verschijnen.

On topic: Ik kan me de situatie zoals jij hem schetst ook helemaal voorstellen, maar dan vind ik dat je zelf op de blaren moet zitten door dat veel te grote ding mee naar huis te slepen en het dan zelf op te lossen. Dit heb ik zelf ook zo vaak gehad met kringloop-miskopen. In de straat van de verkoper gooien, daar kan ik gewoon geen begrip voor opbrengen omdat ik het heel erg asociaal vind. Maar goed, die discussie hadden we dus al en veel mensen vinden het blijkbaar geen probleem :slight_smile: dan gaan we het niet eens worden.

8 likes

Hmm, niet helemaal mee eens. Als je een product verkoopt en je ziet het later op straat staan in de stromende regen is het toch soort van weer jouw probleem? Ga je het dan echt laten staan? Ik zou ook pissig zijn hoor. Je denkt van dat ding af te zijn en dan zit je er weer aan vast.

7 likes

Haha als ze het 10 meter verder op straat dumpt wilde ze het op zich niet echt proberen toch? :joy:

Ach, haar oven (op dat moment), haar levuh, maar erg duurzaam is het niet :grimacing:

2 likes

omg wow nieuwe reactie-opties!!

5 likes

Ik heb dit soort dingen ook wel eens en ik denk meestal van je boeien ik heb idd gewoon een leaseauto maar soms voelt het wel een beetje alsof je dan maar altijd aan de beurt bent want je rijdt “gratis”. Eh nee, maar goedkoper is het wel. Heb er zelf niet echt problemen mee maar kan zijn gevoel wel voorstellen.

4 likes

Ik snap de gedachte van die vriend wel, zeker als hij weet dat je partner “gratis” rijdt, maaaaar ik zou altijd aanbieden om zelf te rijden en dan stiekem wel hopen dat jouw partner zegt “‘nee joh ik rij wel want dat kost je niets”. Ik zou er gewoon niet vanuit gaan dát jouw partner ook rijdt, het prima vinden als ik zelf zou moeten rijden en als jouw partner zelf aan zou bieden te rijden achteraf een kleinigheidje geven.

23 likes

En deze vriend heeft echt al expliciet gezegd dat dit de reden is dat hij dit vraagt? Ik kan me voorstellen dat als het je zelf niet uit komt en je weet dat een andere autorijden wel prima en leuk vind, je dit dan vraagt namelijk. Niet eens zozeer om het bedrag aan benzinekosten.

Kan je vriend niet aangeven van ja ik wil dit wel doen en je hoeft niet alles te betalen van de rit, maar wat denk je van … bedrag?

Oh edit zie nu dat het samen ophalen is. Dacht even alleen. Maar goed dan nog, ik zou gewoon aangeven ja leuk gezellig samen toeren. Wat voor bedrag doen we? Of iets van is goed trakteer jij op een maccie of la place iets (of wat ook maar open is aan de snelweg op dit moment)

4 likes

Als die vriend iets wil ophalen en jouw partner meevraagt zou ik er vanuit gaan dat het voor de gezelligheid is. Want als jouw vriend niet had gekund had hij ook zelf moeten rijden. Als ik een lease auto had gehad zou ik ook wel rijden, maar ik vind het niet gierig als jouw vriend het niet had gedaan.

3 likes

Gierig van die vriend en ik snap je vriend zijn gevoel.
Ik heb zelf een leaseauto en ik bied het vaak zelf aan. Maar er wordt wel vaak van uit gegaan dat ik wel rij.
Dus als je vriend het zelf aanbiedt oke, maar niet zo.

2 likes

Maar de vriend in kwestie heeft zelf ook een auto als ik het begrijp? Dan vind ik het wel gierig ja. Als hij zelf iets wil ophalen moet hij de kosten van het ophalen daarbij afwegen. En niet ff makkelijk met jullie auto want het mag hem zelf niks kosten. Als hij geen auto heeft zou ik het minder gierig vinden mits hij er een vergoeding tegenover zet. Het maakt dan misschien voor jullie qua kosten niet uit hoeveel je ermee rijdt, maar dit is toch wel een beetje gemakkelijk gedacht van hem vind ik, zeker aangezien er VIER uur in gaat zitten.

13 likes

Omg holmaten :joy:. Zijn er mensen die dat woord serieus gebruiken ?

21 likes

Precies dit.

Wil je rijden want dat is gezellig en de benzine is duur? In ruil voor een biertje? 10/10 would.
Wil je rijden want ik mis je zo en dan wel met jouw auto want die glanst zo mooi op woensdagen huhuhuhu…
Bij dat tweede direct oprotten met je schijnheilige gedoe. Wees gewoon eerlijk.

29 likes

Het is duidelijk waar het die vriend om te doen is (benzinekosten) en dat vind ik een beeetje sneu. Geef het dan tenminste aan.
Dit soort dingen vind ik best ergerlijk, en nee ik vind je vriend dus niet gierig. Gewoon een man met principes :star_struck:
De echte gier is de vriend.

Ik heb zelf ook wat vrienden die ‘gratis’ rijden en daar pik ik ook een graantje van mee in die zin dat ik niet in benzinegeld hoef te delen als ik met ze meerijd, maar ik zou ze noooooit vragen mij te helpen met iets ophalen als ik zelf ook een auto heb.

Mijn vraag aan de vriend zou zijn ‘Heb je míjn hulp nodig of de benzine? In het tweede geval mag je mijn auto nemen. Ik doe liever wat anders op mijn vrije dag.’

7 likes

Ja nu ik het zo teruglees, geef ik je ook gelijk. Ik ga ook overal met een gestrekt been in. :sweat_smile:

Ik herformuleer hem even;

‘Je mag mijn auto ook wel lenen als het om de benzinekosten gaat?’

2 likes

Pff ja oke dat is idd wel een bijzonder snelle overgang. Hoop dat je vriend geniet van zijn lekkere dure koffie en brood :grin:

4 likes

Hopelijk krijgt hij daarna geen betaalverzoek

52 likes

Ik hoop het wel want dan kunnen wij meegenieten

23 likes

Bij mijn bijbaan in een restaurant vonden wij ook vaak tassen en die mensen waren vaak zo in paniek dat ze hun tas kwijt waren dat er alleen maar bedankt uit kwam. Dat is meer dan genoeg op dat moment.

Een vriendin van mij heeft een keer de portemonnee van een bn-er gevonden toen kreeg ze een hermes sjaal als bedankje :sweat_smile: Haha dus zo overdrijven kan ook weer :joy:

38 likes

Het hoeft ook niet, maar is wel netjes. Zelf zou ik trouwens iets van bloemen/chocolade meenemen.

Zelf heb ik een keer een portemonnee met 700 euro contant gevonden (briefjes van 50 waaiden letterlijk over straat) en toen heb ik 70 euro gehad. Vond ik heel netjes. Maar ik had hem sowieso wel naar het politiebureau/de gemeente gebracht.

15 likes