Gierige acties #2

Maar als je je portemonnee of tas (met portemonnee) kwijt bent en die gevonden wordt kun je toch niet op weg naar het ophalen een bedankje kopen :exploding_head:

36 likes

Waarvoor zou dat geld dan moeten zijn, als soort betaling voor normaal menselijk fatsoen?
Het is toch niet meer dan normaal dat je een gevonden voorwerp probeert terug te bezorgen aan de eigenaar, als dat een beetje redelijk gaat (of het inlevert bij de politie oid)

Een fysiek bedankje is altijd leuk, maar niet meer dan dat (en ik snap ook niet zo goed waarom het geld zou moeten zijn)

7 likes

Tenzij je Apple Pay hebt. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Doet me denken aan die keer dat ik iemands kat had gevonden die ze al een week kwijt waren. Ze was zo blij en zei dat ze me een grote bos bloemen zou komen brengen en ik zei natuurlijk dat dat niet nodig was, maar jawel want ze was zo blij. Nooit meer wat van gehoord :joy: had helemaal geen bedankje verwacht en gehoeven, maar zeg dan gewoon niks :woman_shrugging:

14 likes

He maar hebben ze de kat wel opgehaald?

2 likes

Mijn ketting raakte ooit van m’n fiets, ‘s avonds op straat. Een man stopte om me te helpen hem er weer op te leggen. Hij wilde geen vieze vingers krijgen dus hij vroeg of ik een zakdoekje ofzo had. Helaas had ik dat niet, dus toen heeft hij maar een briefje van 50€ uit z’n portemonnee gepakt en het daarmee gedaan :joy:

Het tegenovergestelde van gierig en echt zoooo bizar. Moet nog lachen als ik eraan denk.

96 likes

Even meewassen in de wasmachine en het is weer schoon, godverdmm.

5 likes

godverdmm ja dit gesprek vond plaats toen ze de kat kwam halen

2 likes

Welke BN’er! Dat hoor je er meteen bij te vertellen :smiley:

1 like

Connie B. :smiley:

11 likes

Aaaaw wat lief :heart_eyes:

1 like

Jaa was onwijs lief. De sjaal was alleen totaal niet de smaak van die caviain maar omdat ze het zo een lief gebaar vond heeft ze het na een paar jaar nog steeds. Die caviain heeft de doos met de sjaal er in als een soort van item/decoratie in haar kledingkast neer gezet.

7 likes

Ik vind ook niet dat je per se een fysiek iets moet krijgen, maar tegenwoordig kan een bedankje (als in de woorden) er ook niet meer vanaf en dat vind ik wel erg. Als kind heb ik een keer (wel met m’n ouders, ik was nog jong) super veel moeite gedaan om een portemonnee terug te geven aan de eigenaar en die man ging direct kijken of we er geen geld uit hadden gehaald. Ging ie ook gewoon vertellen. Er zat best veel geld in maar natuurlijk hadden wij er niks uit gehaald. Die man zei niet eens dankjewel. Vind dat zo achterlijk, vooral bij een kind.

3 likes

Om terug te komen op het leaseverhaal. Ik lease ook en heb mij km precies zo ingesteld op woon/werk/boodschappen/af en toe een uitje. Als ik boven mijn km pakket kom moet ik daar gewoon voor betalen. Het is niet veel maarja als het wel veel km zijn dan wordt het een duur grapje. Ik chauffeur ook meestal iedereen maar ik zou het dus exht kut vinden als iemand denkt: jaa gratis. Want dat is dus niet zo

1 like

Nou, zeggen dat er tegenwoordig ook geen bedankje meer af kan is ook overdreven hoor. Dit gebeurt vast wel eens, maar er wordt ook heel vaak wel bedankt en ook vroeger bedankte er vast wel eens iemand niet :stuck_out_tongue:

10 likes

Ik heb een gierig verhaal en het gaat over mezelf.

Al jaren spaar ik voor wat ik gekscherend noem ‘een beter leven’. Ik heb inmiddels een mooi bedrag op mijn spaarrekening staan wat ik van plan was in te zetten voor een koophuis.
Maar nu is de markt zoals die is en ga ik toch maar niet kopen en verhuis ik voor tenminste 3 jaar naar een nieuwbouwappartement.

Nu heb ik in mijn hoofd gehaald dat ik die verhuizing + wat nieuwe meubels kopen helemaal wil doen zonder mijn spaarrekening aan te spreken en nu zit ik in de rats.

Whyyyy :exploding_head: Waarom ben ik zo?

2 likes

Dat is toch niet gierig? Zuinig misschien, maar daar is toch niks mis mee?

10 likes

Wat is er erg aan "Oh oeps, aan de verkeerde overgemaakt. Wil je het even terugstorten? Thanks! " en dan tikkie erbij.

1 like

Als iemand tegen mij zou zeggen ‘laat maar’ dan zou het eerlijk gezegd ook niet in me opkomen om het uit mezelf nog over te maken. Tenminste, het gaat om een heel klein bedrag toch?

10 likes

Als je het terug wilt gewoon sturen. Als je niks wilt/durft te sturen, zou ik je er verder ook niet druk over maken.

1 like