Gierige acties #2

Ik heb hierover laatst ook contact gehad met Coolblue en zij zeiden ook iets van nee joh onzin dat je het product daarvoor heen en weer gaat sturen, we maken het verschil naar je over (en terecht!)

4 likes

Thanks allemaal! Ik hoopte al dat ik het zo zou kunnen doen. Ik ga morgen langs en ik heb alvast een berichtje in de chat uitgestuurd. :smiley:

4 likes

Haha ik normaal ook, maar ik woon in de buurt en ik denk dat zulke dingen persoonlijk ook wel snel opgelost worden.

3 likes

Ik heb net twee meubeltjes bij IKEA apart besteld zodat ik 20 euro verzendkosten betaal ipv 35. :grimacing:

12 likes

Karma heeft me al gepakt, heb maar 1 pakket gekregen.

Edit:
Hij is al binnen hoor maar ging ook weer super met PostNL. 1) “We komen hem vandaag tussen xx en xx bezorgen” 2) 3 minuten later: “Sorry je zending is vertraagd, we komen morgen tussen xx en xx”. 3) Inmiddels 7 uur later “We hebben je gemist maar je pakket ligt op huisnummer 123”.

….

2 likes

Een verjaardag groots vieren en daarom van alle gasten €10,- eigen bijdrage vragen:

• Is vreemd/gierig
  • Kan gewoon
  • Zou ik zelf kunnen doen
  • Zou ik zelf niet doen

0 stemmers

6 likes

Als je het geld niet hebt, moet je het mijne inziens niet zo vieren. Kan natuurlijk altijd goedkoper met budget wat er wel is.

69 likes

Als in, naast een cadeau?? Dat vind ik wel gierig ja. Je kan dan ook gewoon ‘cadeautip: geld’ doen toch (los van de meningen daarover)

21 likes

Ja dit zou ik inderdaad gedaan hebben!
Dat gebeurt regelmatig in mijn vriendenkring en vind ik helemaal prima. Maar nu kwam er dus echt een verzoekje om het ernaast te doen, niet als cadeau dus toen kreeg ik even error. Ligt dus gelukkig niet aan mij.

3 likes

Haha nee dat vind ik echt heel raar. Echt zo van ‘maar ik wil óók een cadeau!!%!!1!!’

2 likes

In mijn ogen zou dit dan bv. een groot dansfeest zijn met hapjes en drankjes en dan vind ik het wel kunnen, dan zou ik ook niet willen/verwachten dat er nog cadeaus zijn. Je aanwezigheid is dan voor mij het cadeau.

7 likes

Voelt bijna alsof je een toegangsticket moet kopen om een verjaardag bij te wonen op deze manier.

62 likes

Ik was laatst op een verjaardagsfeest van iemand die inderdaad een kroeg had afgehuurd, er was een dj en je kon onbeperkt drinken. Iedereen moest wat betalen om dit te kunnen bekostigen want hij wilde het groot vieren (als in iets van 50 gasten). Ik vond het prima, hij zei ook expliciet dat hij geen cadeaus wilde. Zou hier zelf denk ik niet voor kiezen, maar prima dat hij het zo deed.

19 likes

Doet mij hieraan denken

3 likes

Ik ben zo benieuwd hoe dit verzoek is gegaan, heeft diegene dit letterlijk zo gevraagd?

3 likes

Ik durf het bijna niet te typen maar het letterlijke appje was: Oh en als je komt leg even een tientje in dat scheelt mij weer geld.

Even later kwam er wel een appje achteraan dat het vrijblijvend was en niks hoeft, toen had ze al commentaar gehad.

Misschien wordt het nu een iets te herkenbaar verhaal dus ik denk dat ik dit zo weghaal!

12 likes

Past wel bij een stukje gesprek hierboven: ik ging laatst met mijn vader naar het terras en toen stelde hij voor om drie panden verder een ijsje te halen en die mee te nemen naar dat eerstgenoemde terras.

Ik voelde al plaatsvervangende schaamte maar hij was niet te overtuigen. Dus zat ik daar te cringen naast m’n vader die een giga hoorn ijs zat weg te werken terwijl we lunch bestelden. Verschrikkelijk

2 likes

ik heb een dilemma

ik had gisteren een (eerste) date en ik heb alles betaald (bij elkaar ong 60 euro), ze stelde niet voor om te betalen en zei ook niks over tikkies. het was ook bij verschillende tentjes dus we hadden makkelijk al een beetje kunnen verdelen maar ze betaalde dus steeds niet

het was wel gezellig maar voor mij niet voor herhaling vatbaar. kan ik nu uit mezelf een tikkie sturen of is dat gierig? :skull:

als we elkaar nou nog een keer zouden zien zou ik denken: prima, betaal jij volgende keer. maar nu denk ik tja het is best veel geld zo?

11 likes

Ik vind dat je gewoon een tikkie kunt sturen tenzij jij haar hebt uitgenodigd om uit eten te gaan of een drankje te drinken oid.

18 likes

Ik vind het wel kunnen, zeker als ze nooit heeft voorgesteld te splitten ofzo. Verwachten dat een ander zomaar alles betaalt zonder voor te stellen de helft te betalen, vind ik meer gierig! (Zeker bij een eerste date)

15 likes