ja had ik idd moeten doen, vond ik zelf een beetje ongemakkelijk denk ik
les voor de volgende keer
ja had ik idd moeten doen, vond ik zelf een beetje ongemakkelijk denk ik
les voor de volgende keer
Ik als Hollander zou gewoon een tikkie sturen. En de volgende keer sturen op ‘pak jij deze?‘ Als jij de eerste al hebt betaald.
Ik zou dat ook echt lastig vinden hoor, helemaal als iemand zelf nul initiatief toont? Ook een beetje gek.
Zou wel een tikkie sturen voor dat bedrag.
De belgen die ik ken doen allemaal splitwise enzo😅. Wss woon ik in een vernederlandst deel ofzo😆. Vind ze punctueler dan de Nederlanders op dat gebied.
Toch niet op date? Splitwise doen we op reis.
Ik heb nog nooit moeten betalen op eerste date, nu ik er over denk
Ik zou het er voor nu bij laten & het ‘verlies’ nemen
Waarom zou je het erbij laten zitten als het je 30 euro oplevert om even een ongemakkelijk appje te sturen naar iemand die én zelf gierig was én je toch nooit meer hoeft te zien. Tikkie sturen is zo gebeurd en voor wie precies zou je je eroverheen zetten. Snap dat nooit aan dit topic. Je post het hier, dus blijkbaar kan diegene niet zijn schouders erover ophalen. Tikkie sturen en klaar
Nee ik zou geen tikkie sturen. Als je het niet alles had willen betalen had je dat ter plekke moeten regelen (haar ook een deel moeten laten betalen tijdens de date). Ik vind het wel gierig om nu nog een tikkie na te sturen (ja ik ben een nep Nederlander denk ik).
Als je niet hebt gezegd: “ik trakteer” zou ik gewoon een tikkie sturen. Ben zelf iemand die vaak niet afreken, maar verwacht dan later gewoon een tikkie.
Dus het overkomen als een gier = slecht voor je imago (tegenover een vreemde meid die je nooit meer hoeft te zien) of zelfbeeld (onee ik denk echt te veel na over 60 euro/2) ofzo is dan belangrijker dan €30?
@Pippi
Ik vind 30 euro best veel om principieel geen-gierigaard te willen zijn.
Nee dat zeg ik helemaal niet. Ik vind alleen als je €30 blijkbaar te veel geld vindt om te trakteren je dat ter plekke had moeten regelen. Ze had makkelijk kunnen zeggen ‘ik heb bij de vorige locatie de drankjes betaald, betaal jij nu deze?’ Oid. Ik zou er niet meer achteraf op terugkomen.
Eigenlijk wat @Eddie hierboven zegt. En ik ben niet eens een Belg
Ik vind niet dat je achteraf een tikkie kan sturen vind ik gewoon niet netjes, pak je verlies en leer er van. Volgende keer beter. Je had op het moment dat je ging betalen iets moeten zeggen
Gewoon doen, nee heb je. Ja kan je krijgen. Lekker belangrijk wat andere mensen ervan vinden. Je twijfelt dus je wil het doen volgens mij.
Haha ja expres
Ff ongemakkelijk/dom gebruik van een app want je had beter op avond wat kunnen zeggen/foutje herstellen, minuutje berichtje typen + tikkie aanmaken en je hebt 30 euro :’) VS intern lopen balen van je eigen gedrag en irriteren aan de gierigheid van een ander en hier veel te lang mee bezig zijn. Zelfs wij als lezers zijn veel te lang hiermee bezig.
Misschien leest ze hier wel mee
En typt ze sowieso “Onee ik zou echt geen tikkie sturen hoor, had je eerder moeten bedenken”
ik heb net een tikkie gestuurd maar bedankt voor het meedenken allemaal haha
laat weten of ie betaald wordt pls
Maar waarom moet een date of iets anders je iets opleveren? Ik vind echt dat er perse gekeken wordt naar wat er geïnvesteerd is en dat je dat in elk geval moet krijgen.
Je bent op date geweest en hebt betaald. Ik zou echt nooit beginnen nadenken van hoe ga ik het onderwerp van tikkie aanhalen of sturen.
Ik cringe al bij het idee
Gaat ze betalen?
0 stemmers