Gierige acties #2

Niet letterlijk de date moet iets opleveren? Denk dat je me verkeerd begrijpt.
De handeling een tikkie sturen levert nu wat op. Niet netto natuurlijk.

6 likes

Ik vind het gewoon het meest aso van diegene die nooit heeft aangeboden te betalen, dus al zou een tikkie ‘not done’ zijn dan vind ik dat in deze situatie niet opgaan

67 likes

Nou dit is wel heel simpel gesteld zo. Zo lang je niet zegt ‘ik trakteer’ en de ander zo passief is dat je even uit het veld geslagen bent qua aanpak met het betalen van de rekening vind ik een tikkie achteraf niet ongepast. Edit: niet iedereen is zo assertief en ervaren in dit soort situaties, fijn als het in de toekomst wat meer op voorhand wordt aangegeven maar dat leren hoeft ook niet perse op jouw rekening vind ik.

22 likes

Nou het kan toch gewoon dat iemand dat lastig vindt en niet zo assertief is. Niet iedereen is daar goed in. En dan kun je dat dus oplossen door een tikkie te sturen.

8 likes

Je kan wel een betaalverzoek sturen met de meest passief-agressieve tekst: “hey! Zou jij mij nog kunnen betalen? De link is geldig tot DDMMYU!”

3 likes

Maar oh wee als iemand hier komt klagen dat een man de dag na een date een tikkie stuurt :rofl:

13 likes

Het zou niet eens in me opkomen om niet een tikkie te sturen in dit geval

7 likes

ze heeft betaald :+1:

121 likes

Ja, zouden de mensen die vinden dat een tikkie achteraf prima is dit ook hebben geantwoord als @Fukaeri een man was?

Als ik met een man op date ga ik echt niet aanbieden om een drankje te betalen (als een man dit überhaupt zou vragen zou ik er direct klaar mee zijn).

4 likes

Ja ik wel ik vind het normaal en zelfs gewenst om op de eerste en misschien ook wel tweede en derde en verdere date met mijn eigen deel te betalen

30 likes

ja hoor, alles lijkt oké! even gepraat over hoe vandaag was, toen gevraagd of ze het oké vond om de kosten van gisteravond te delen en ze zei meteen oh ja tuurlijk

42 likes

Ik vind het juist heel fijn om in ieder geval mijn eigen deel te betalen. Kan ook echt afknappen op dates die helemaal beledigd zijn als je wil betalen want het ‘hoort zo’ dat zij dat doen.

21 likes

lekker gewerkt. eind goed al goed en door met het leven!

47 likes

Ik bied het wel altijd aan maar ik vind eigenlijk dat hij moet betalen. Ik vind het inderdaad anders als het om een man gaat, want het is een MAN. Zelfs als ik meer verdien, vind ik het toch een soort compensatie voor de loonkloof en alle andere voordelen die mannen hebben in dit leven

26 likes

al is dat tegenwoordig niet eens een bizar bedrag voor een paar drankjes :upside_down_face::sob:

29 likes

Dit is precies wat ik dacht :sweat_smile: :cry:

4 likes

het waren idd alleen drankjes :sob:

1 like

Nou dit, vooral als je van bar naar bar bent gehopt. Vind dat de social skills en manieren dan vooral bij de date ontbreken, sorry not sorry.

6 likes

Dit :clap:

12 likes

Dit was mij overkomen ja haha :smiling_face_with_tear:, je mag me gerust taggen hoor.

3 likes