Gierige acties #2

Deze guy organiseerde laatst een avond bij hem thuis. Zijn huisgenoot maakte wat te eten voor ons. Vooraf boden wij aan of we iets moeten inleggen ofzo, maar nee hij nodigde ons uit. We namen wel allen een cadeau mee. Ik twee flessen wijn en chocolade. De overige vrienden weet ik niet meer precies. Eind van de avond krijgen we in de groepsapp én privé een tikkie. Met ook de boodschap: o je hoeft niet te betalen want je had ook al dingen meegebracht.

Que?

7 likes

Dat is wel echt heel gierig.
Ik zou echt afknappen op dit gedrag

3 likes

Wonderlijk hè? Vooral als we vooraf overleggen of we ook betalen of bepaalde dingen moeten meenemen enz. Maar als je er dan niet op in gaat… ga dan niet achteraf tikken met zo’n halve boodschap erbij?

3 likes

Nee idd.
Krabbel dan niet terug op eerder.

3 likes

Ik zou denk ik Iets terug appen van ‘ik zit op dit moment in between jobs en haal graag alleen een cadeau voor -naam jouw vriendin- tot de (datum feestje) e!’

Niet te groot maken denk ik.

5 likes

Als je wel wat wilt geven zou ik dat gewoon zeggen! Dat je graag 10 euro inlegt. Vind ik écht niet raar, ik ga er vanuit dat ze dat begrijpen.

7 likes

Is echt niet stom of raar! Je kan inderdaad aangeven: ik wil graag 10 euro / ander bedrag inleggen voor dit cadeau.
Voor gezamenlijke cadeaus ben ik zelf echt voor een open tikkie, dat zou eigenlijk de standaard moeten zijn.

4 likes

Oh ja een flesje wijn of een kleinigheidje vind ik in zo’n geval ook hartstikke netjes maar moet zeker niet verplicht zijn.

8 likes

Er komt een kind van 11 uit de buurt een heitje voor een karweitje doen bij ons. We hebben in onze voortuin best wat onkruid tussen de tegels zitten, dus ik wil het kind vragen dat weg te halen voor een half uurtje, omdat de hele tuin echt veel werk is. Ik zat zelf te denken aan iets van 3 euro daarvoor, maar mijn vriend had het over 7,50 of zelfs 10 euro? Dat is toch veel geld voor een 11 jarige of ben ik nu een krent? Wat zouden jullie geven?

1 like

€10 voor een half uurtje? Dan kom ik het nog wel doen ;).
Ik vind je geen krent. Ik kreeg vroeger niet meer dan 1 gulden en dat was veel!

13 likes

€5

38 likes

3 euro lijkt me prima!

3 likes

Inflatie he.

9 likes

Boooooomer :smiling_face_with_tear:

13 likes

Sorry maar 50 cent voor een halfuurtje werken vind ik zelfs voor een kind zielig (en dit kind is 11, geen 6 ofzo dat die voor spek en bonen in de tuin gaat zitten), daar kun je niet eens snoep voor scheppen joh haha.

Ik zou ook 5 euro doen!

24 likes

3

6 likes

Voor 3 euro koop je toch niks meer tegenwoordig. Ik zou zelf wel 10 euro geven.

7 likes

Voor een half uurtje? Ze kunnen voor die 3 euro snoep, of een ijsje kopen. Of het in hun spaarpot stoppen.

14 likes

Dat maakt toch niet uit? Als iemand meerdere klussen doet kan het gespaard worden.
Bovendien kan je alsnog euroknallers ermee scoren. T is basisschoolleeftijd he.

15 likes

Ik vind het persoonlijk best pittig om onkruid eruit te halen. Mij niet gezien. Als ik vanuit dat beredeneer icm dat tegenwoordig alles duurder is dan toen ik kind was zou ik wel 10 euro geven.

13 likes