Ik zou kijken of hij het wel een beetje goed heeft gedaan, mag pas weg als alles weg is!!!1!!!
“Ik heb er 50cent vanaf getrokken want ik vond toch dat je geen volledige inzet toonde”
Haha dit klinkt echt als mijn vader, ik moest vroeger elk weekend een klusje doen (onbetaald ) meestal stofzuigen en dan ging hij zo met zn vinger over de vloer en dan moest ik het 9 van de 10 keer opnieuw doen
Ah nee, niet dé vinger
Commentaar dat je het niet netjes genoeg doet en opnieuw moeten doen is wel stom maar onbetaald is niet per se raar toch, leren het huishouden te doen en dat je thuis allemaal iets bijdraagt vind ik iig normaal en je hoeft ook niet te leren dat je je pas voor iets inspant als je ervoor betaald krijgt.
Maar misschien was je niet serieus haha
Whaaattt ik ben absoluut verbaasd dat zoveel mensen zoveel geld voor een halfuurtje aan een basisschool kind zouden geven.
Mijn moeder heeft hier ook een handje van en ik houd haar dan altijd het minimum jeugdloon voor en deel haar mede wat mijn eigen uurloon is. Daar heeft ze overigens helemaal geen boodschap aan
Het is een kind, heeft geen kosten, betaalt geen belasting en had anders niets beters te doen. 3 euro lijkt me meer dan prima.
De volgende vraag is of het kind behendig genoeg in om in een half uur daadwerkelijk een verschil te maken in je tuin… wrs niet. Dus het is meer liefdadigheid dan betalen voor een dienst.
Ik zou het eigenlijk helemaal niet doen. Ik weet dat het vroeger normaal was en dat het kind er zelf om vraagt maar ik vind het eigenlijk iets heel vreemds hebben
Haha, ik bedoelde niet dat ze €0,50 moet geven, meer om aan te geven dat ik een tientje héél veel vind! 3 tot 5 euro lijkt mij prima?
Dit doet me denken aan vroeger toen ik op het dochtertje van een vriendin van mijn moeder paste. Ik zou blijven slapen en ze wilde me daar 50 euro voor geven. Toen ging mijn moeder haar even uitleggen wat de gemiddelde oppastarieven waren volgens het NIBUD en kreeg ik veel minder .
Eens! Plus als je zoveel geeft dan leert een kind de waarde van geld niet echt. Misschien overdreven maar als hij/zij ergens anders een heitje voor karweitje gaat doen en wel ‘maar’ 3 euro krijgt dan zal die misschien meer willen. Of straks met 15 jaar in de supermarkt gaat werken en geen genoegen nemen met €5,50 per uur
En die kinderen staan vervolgens wekelijks bij je aan de deur omdat je zo ruimhartig betaalt
We hebben pas 2 buurjongetjes aan de deur gehad met dezelfde vraag. Ook onkruid laten weghalen (was niet effectief, maar wel schattig haha). Zijn wel jonger, jaar of 6. Hebben ze €5 pp gegeven en een waterijsje. Vind het juist stoer dat ze het zelf kwamen vragen en ook slim toch, beetje bijverdienen.
Euroknallers? Boomer!
Groetjes vanuit m’n koophuis van 40.000 gulden.
Ook hier zijn de meningen verdeeld zo te zien. Ik heb zelf dus ook de mening dat het geen bedrag hoeft te zijn waar meteen iets van gekocht moet worden, maar wat kan bedragen aan iets waarvoor gespaard wordt, of een ijsje o.i.d. Zonder daar verder een hele filosofische onderbouwing over geld bij te hebben haha.
Het is niet het leukste klusje om te doen, dus het mag wel meer zijn dan dat iemand zou krijgen voor bijv de hond uitlaten. Het zal wel 4 of 5 euro worden
Ik heb hier zelfs nog nooit van gehoord zelfs (ben belg), vind het ook speciaal!
Ja maar echt alsof elke interactie die een kind heeft een “les” voor ze moet zijn. Is toch gewoon leuk voor kinderen als ze een keer verwend worden en denken dat ze voor even mega rijk zijn als je ze €7,50 geeft.
Op zich is een heitje 0,25 GULDEN dus als je m 10 cent geeft heb je formeel aan je plicht voldaan (moet ie het maar geen heitje voor karweitje noemen)
Daarom vroeg ik altijd liever een knaak voor een taak.
Ik vind het ook heel vreemd om een kind onkruid te laten wieden. Helemaal als je aangeeft dat het veel werk is.