Gierige acties #2

Bij een heitje voor karweitje denk ik meer aan karton wegbrengen ofzo. Niet aan een tuin onkruid vrij maken.
Maargoed zo te lezen is mijn mening afwijkend dat kan natuurlijk.

7 likes

prima joh die 3 euro, zolang je er niet naast staat met een zweep om te mopperen dat t niet goed genoeg is, wat ik niet aanneem

10 likes

Ik vind onkruid plukken juist echt zo’n taak voor kinderen. Heb vroeger ook in de tuin van mijn oma staan zwoegen voor een rijksdaalder en dat was echt geen nare vorm van kinderarbeid ofzo? Ik was blij dat ik wat extra kon verdienen en onkruid plukken kan iedereen.

7 likes

Ik denk dat dat risico wel meevalt. Als ik naar mijn eigen ervaring kijk (met 15 jaar met mijn krantenwijk €8 per uur en op zondag €15 per uur verdienen), was ik met 19 jaar net zo blij met mijn bijbaantje in de horeca tegen minimumloon (ik geloof dat dat toen iets meer dan €5 per uur was).

Voor een 11-jarige zou ik €3 voor een half uur (dus €6 per uur) trouwens oom helemaal prima vinden. Dat is bijna het dubbele van het huidige minimumuurloon voor 15-jarigen.

2 likes

:joy:
Dan maak ik nu graag van de gelegenheid gebruik toe te lichten dat ik me totaal niet drukmaak om het feit dat deze basisschoolleerling geen belastingaangifte doet.

Mijn punt was dat kinderen over het algemeen geen serieuze kosten hebben dus dat een oaar euro voor een half uur werk echt niet ‘te weinig is’
Ik gaf aan dat mijn moeder ook altijd nogal veel geld aan kinderen geeft waarop ik haar vertel wat het minimum jeugdloon is, wat mijn uurloon is ‘en dat daar nog belasting van wordt ingehouden’. Dat is de context die ik graag wil meegeven.

Overigens heb ik er net even een berekening op losgelaten en ik stel vast dat zij de 13 jarige dochter van een vriendin een uurloon betaalt wat slechts 3 euro onder mijn netto uurloon ligt.
Ik ben ruim 20 jaar ouder en ik heb wél de middelbare school al afgerond :joy:

2 likes

We hebben het hier over een heitje voor een karweitje, niet over een serieus arbeidscontract. Die hele vergelijking vind ik echt absurd lol

77 likes

“een tuin onkruidvrij maken” haha dit is wel heel erg iets uit zn verband trekken… het kind gaat een half uurtje onkruid trekken tussen wat tegels in de vootuin

9 likes

Dit is natuurlijk ook freelance werk he, daar betaal je sowieso meer voor per uur vergeleken met in house.

57 likes

Jeumig… het gaat toch ook gewoon om de vraag ‘wat is een redelijk bedrag’. Mensen delen hier hun gedachten erover. Laat een ieder zelf redenen hebben om het een of het ander te vinden zonder dat absurd te noemen.

3 likes

en wij maar lachen om het vivaforum, lol

150 likes

Ja myyyy god

7 likes

Haha dat kind heeft zelf een briefje gemaakt met taken die ze wil doen, onder andere onkruid wieden. Ik zeg nog dat de hele tuin veel werk is en dat ik afspreek dat een half uurtje goed is. Ik snap nu niet waar deze verontwaardiging vandaan komt?

17 likes

Dit is wel echt de meest boomer reactie tot nu toe.

2 likes

Prima hoor, en ik deel mijn gedachten

3 likes

Maar veel belangrijker: @Mimir waar woont dit kind? Ik heb een bloedhekel aan onkruid wieden en wil daar met liefde 10 euro voor neertellen hoor (zodat hij terug blijft komen en ik zijn relatie met geld verder kan verpesten).

41 likes

Als je mijn en haar persoonlijke situatie zou kennen zou je begrijpen dat wel met elkaar bespreken hoe ze omgaat met haar geld. Maar die ken je niet dus ik reken ook niet op begrip. :slightly_smiling_face:

2 likes

Mijn buurjongetje en ik gingen vroeger langs de deuren om een liedje te zingen, in de hoop dat we dan ook geld kregen. Vaak kregen we een snoepje, maar we kregen ook best vaak wat geld in onze handen gedrukt. Echt schaamteloos :joy: :joy:

9 likes

Ik ging altijd bloemen plukken uit de tuinen in de buurt, deze dan in water doen en verkopen als “magisch water”. Van het geld kocht ik dan snoep hehe

6 likes

ik zamelde geld in voor het wnf en kocht daar knikkers van, da’s pas schaamteloos

48 likes

:joy: nu al zin in de discussie die hierdoor ontstaat.

2 likes