Gierige acties #2

ho nee geen zin in

mijn moeder kwam erachter, ik heb de knikkers teruggebracht naar de winkel en het geld gestort op de rekening van het wnf

opvoeding geslaagd, discussie voorkomen

42 likes

Helaas wel

Edit… kleine disclaimer. Mijn nettoloon van 2jr geleden. Ik ben er sindsdien op vooruit gegaan. Maar dan nog!

2 likes

Je bedoelt toch niet… dat er sprake is van extra informatie die pas later komt, of althans aangeduid wordt?

19 likes

Is toch top als zo’n kind een pakje pokemon kaarten kan kopen. Heitje voor karweitje zijn de kut klusjes waar je zelf geen zin in hebt, dan ga je toch niet berekenen of een kind niet “teveel” krijgt als je het omrekent naar je eigen uurloon :joy:

12 likes

Ik geef jullie 10 euro voor elk half uur dat het hier niet meer over gaat.

22 likes

belastingvrij?

4 likes

Wil je dit wel contant doen? Dan hoef ik het niet bij de belastingdienst op te geven. Nu hopen dat @grace niet weet waar ik woon zodat ze me kan verlinken.

1 like

sorry maar dat is hoger dan het minimumloon, dat is echt belachelijk

8 likes

Kinderen in mijn straat doen dit nog steeds, en ook regelmatig. Of ze komen lege flessen halen, zijn bezig met een ruilspel, of maken “ter plekke een tekening van wat jij wilt!!” En dan mag ik betalen wat ik wil maar ook in snoep - zeggen ze zelf. Echt leuk van die ondernemende kinderen.

20 likes

Meer dan 50 ongelezen posts in een paar uur tijd

Did not disappoint at all

24 likes

Haha mijn zusje en ik deden dat ook, maar wij noemden het parfum😂

5 likes

persoonlijk ging ik altijd heitje voor karweitje doen in de hoop dat ik gewoon gratis geld kreeg om ijs te halen zonder iets te hoeven doen (lukte best vaak) en ondanks die money mindset heb ik jarenlang bij de hema gewerkt voor minimumloon

7 likes

Huh kreeg je dan geld zonder het ‘karweitje’ te doen? Slim bekeken :sweat_smile:

3 likes

ja hahaha ik ging altijd bij super nette tuinen en dan was het altijd van ‘nee ik heb niks hier heb je 50 cent’ en dan bij 10 huizen ofzo dus dat was lekker stacken. er was ook 1 oude man die gaf altijd iets van 3 euro ofzo en aangezien het einddoel een ijsje was tikte dat wel aan

35 likes

Ooh dit zorgt voor een flashback naar vroeger.
Ik mocht nooit meedoen aan heitje voor karweitje of iets dergelijks. Mijn ouders vonden het " bedelen bij andere mensen".

Maar toevoeging aan discussie: 5 euro zou ik wel geven in deze voorbeeldsituatie.

7 likes

Nou ik zal het verhaal nog mooier maken. Het kind is niet komen opdagen. Dus ik heb niemand uitgebuit dan wel verpest voor de rest van het werkende leven.
Misschien vanmiddag voorbij gefietst en dacht: aan die voortuin ga ik echt niet beginnen :joy:

88 likes

Hij leest hier mee en dacht stik er maar in voor je 3 euro, ik fiets door

43 likes

Mag ik je erop wijzen dat een mondeling contact in principe gewoon bindend is? Ik zou vragen om nakoming van de overeenkomst (dwingen!) en anders schadevergoeding eisen

93 likes

Ben aan het berichten met de nu nog bewoners van mijn nieuwe huis, gaat over eventueel overkopen van spullen. Zegt gierige Gerda: ‘We hebben ook een extra bosje sleutels laten maken, we zouden het fijn vinden als je daar €5 euro voor betaald’

Eh lol? Heb gewoon een sleuteloverdracht via mijn makelaar en krijg via hem (extra) sleutels. Boeit mij het dat je destijds extra sleutels hebt laten maken.

51 likes

Dan zou ik hopen dat de huisbaas de sloten vervangt.

13 likes