Gierige acties #2

Ik vind dit toch wel een van de vermakelijkste discussies die in lange tijd voorbij is gekomen.

Het hadden ook weer 50+ post kunnen zijn over het al dan niet meebetalen aan bezinekosten… Dat was echt huilen geweest.

10 likes

Love jouw taalgebruik in dezen. Money mindset, lekker stacken…

3 likes

Oh god even dubbelposten hoor, nu ik de tranen van mn wangen heb geveegd. Deze anticlimactische climax is onbetaalbaar @Mimir, zo zo zo hard gelachen.

7 likes

Hm ja, extra sleutels bij laten maken kan wel prijzig zijn, ik heb eens 25 euro per sleutel betaald omdat het ging om een sleutel met certificaat. Als het in jouw geval om zulke sleutels gaat, vind je het zelf misschien wel chill om die zo goedkoop over te nemen.

1 like

Maar de oude bewoners leveren toch gewoon alle sleutels in? Of zou je dan die extra sleutels niet inleveren omdat het geld gekost heeft die bij te maken? Als je ze weggooit krijg je er ook niks voor en het is niet alsof je ze aan iemand anders kan verkopen :sweat_smile:

46 likes

Haha in de categorie hoe gierig kun je zijn met verhuizen wint de “ik wil geld voor mijn anders nutteloze sleutel” het zelfs van de “anders breng ik de vloer naar de stort!” :joy::joy:

Of nee het is echt een tie.

26 likes

Nee klopt, ik snap het ook niet helemaal. Ik mag hopen dat ze de sleutels gewoon inleveren bij de verhuurder als Trenchcoat ze niet zou willen. Persoonlijk zou ik het dus wel overwegen omdat ik extra sleutels wel prettig vind. Zelf laten bijmaken zou dan duurder zijn dan ze nu overnemen van de vorige bewoner. Ik zou er namelijk niet van uitgaan dat ik de extra sleutels zou krijgen van de verhuurder, de mijne wil daar in ieder geval op verdienen.

4 likes

Nou ik zou er vanuit gaan dat ik gewoon een heel nieuw slot krijg van mijn verhuurder? Vind het echt geen fijn idee dit. Wie weet leveren ze niet alles in.

9 likes

Je verhuurder gaat echt geen nieuw slot voor je erin zetten hoor.
Die zijn liever cheapass

17 likes

Then again, voor die 5 euro weet je wet dat Gerda niet nog met een setje sleutels rondloopt. Ik zou het wel doen, maar gierig is het wel in er 5 euro voor te vragen.

3 likes

Nee idd.
Hebben wij uiteindelijk wel gedaan omdat het een voormalig huurhuis is geweest en de sloten ook gewoon kut waren :joy:

5 likes

Nog steeds een van mijn favoriete spraakverwarringen :smiling_face_with_three_hearts:

7 likes

Bij de woningbouw is dit volgens mij normaal? Bij de mijne in ieder geval wel, die hebben een reservecilinder per complex en die ruilen ze uit.

7 likes

Ik heb een nieuw slot gehad hoor! Ik weet ook niet beter dat dit normaal is, inderdaad bij een woningbouw.

5 likes

Dan heb je een betere woningbouw dan dat ik gewend ben.
Degene die ik ken doen dat niet hoor

3 likes

Bij laten maken hoeft trouwens echt niet duur te zijn? Ik was ongeveer 5 euro per sleutel kwijt. Ga er vanuit dat het niet tien sleutels zijn.

1 like

Dat ligt wel aan de sleutel. Mijn huissleutel is een of ander speciaal soort lasersleutel (? geen idee wat dat nou precies is) die op verschillende, ook gedeelde deuren past, maar dan weer alleen op mijn voordeur, en die kost blijkbaar meer dan 200 euro om bij te laten maken :o_o: ik wist niet wat ik hoorde

3 likes

Ja ik moest ook een keer 150 euro betalen voor een of andere bijzondere sleutel. Nou die mochten ze houden haha

1 like

ja ik doe nu ook gewoon maar heel voorzichtig met mijn sleutel :sweat_smile: en gelukkig bestaat er wel 1 reserve.
Het is wel echt handig om maar 1 sleutel nodig te hebben voor alles trouwens

Kom ik weer met m’n woningcorporatiekennis hoor… maar er is idd veel verschil hoe corporaties met sloten om gaan. Sommige corporaties laten dezelfde cilinders er in bij een verhuizing, sommige doen altijd nieuwe cilinders en sommige hebben (vind ik) de slimste oplossing: die rouleren de cilinders gewoon bij verhuizingen. Best of both worlds: geen verspilling van cilinders en wel de zekerheid dat de oude huurder je nieuwe huis niet in kan.

8 likes