Gierige acties #2

Ik heb mijn slot ook vervangen toen ik in mijn huurhuis kwam. De persoon die de sleuteloverdracht deed zei ‘dit zijn de sleutels die we hebben gekregen, of de bewoners er meer hadden weten we niet, we adviseren je ze te vervangen’ :sweat_smile:

Ik heb overigens de oude cilinder wel nog! En toen er werkmannen in mijn huis waren begin dit jaar en een week de sleutel hadden hebben we (mijn stiefvader) er weer een nieuw slot in gezet omdat ik bang was dat ze de sleutel zouden bijmaken ofzo :joy:

1 like

Ik heb een cylinder waarbij je alleen sleutels kunt bijmaken als je ook een pasje hebt. Geeft mogelijk net wat meer zekerheid.
Gewoon gekocht bij Gamma, echter niet goedkoop.

Ja, contractueel is het vastgelegd dat Gierige Gerda alle sleutels moet inleveren. Of GG levert de sleutels niet in of ze staat wellicht paar weken later in mijn woonkamer met haar sleutelbos om €5,- te innen. Heb a.s. woensdag sleuteloverdracht, desnoods geef ik bij mijn makelaar aan dat GG een extra bos sleutels heeft.

18 likes

Bovendien weet je toch ook niet of ze dan niet alsnog ergens onderin een oude schoenendoos een extra huissleutel heeft?

5 likes

een vriend van me werd laatst door de oude bewoner gevraagd of hij ook het doucheputje wilde overkopen

hij zei nee en toen was ie weg bij het verhuizen :smiling_face_with_three_hearts:

43 likes

De vorige bewoners van ons huis hebben dit gedaan met het huisnummer. Ze wilden daar 30 euro voor hebben en het was echt een lelijk ding dus nee bedankt.

14 likes

Ik ben echt niet de meest niet-gierige persoon maar verbaas me echt over deze acties. Hoe dan (tenzij je echt elke cent moet omdraaien, maar dat is vaak niet het geval).

3 likes

Wat heb je gereageerd eigenlijk “nee bedankt die hoef ik niet”

1 like

Huh maar dit is toch écht megavreemd! En dan ook de moeite nemen om dat helemaal uit te breken. Wat doe je daar dan ook nog mee, in je nieuwe woning ook het oude putje eruit halen en dan deze erin? Wat vreemd!

2 likes

kon niet op de naam komen maar het was zo’n ding! eigenlijk nog vreemder want bij de Blokker is die ook maar 1.80😂

13 likes

Doet me denken aan Josh V die ooit in haar huis een design doucheputje had van 400 euro :joy:

10 likes

Ok my bad, ik dacht dus echt hetgeen vast in je douchebak zit :smiley:

4 likes

Soms heb ik gewoon bijna respect voor hoe moeilijk mensen kunnen doen. Ze betalen niet dus we nemen het doucheputje mooi mee!

7 likes

:rofl::rofl: deze zou ik puur uit hygiëne verwisselen als ik verhuis, laat staan overnemen van de oude bewoners!

5 likes

GG vroeg ook of ik hun arremoei kledingkast (ding viel half uit elkaar) en radiatorfolie voor achter de verwarming wilde overkopen. Ik heb iets geappt in de trant van ‘nee dankjewel, ik neem mijn eigen spullen nee. Succes met verhuizen’

10 likes

Wat is het volgende of je de wc bril wil overkopen?

7 likes

Ik heb zoiets gehad :smiling_face_with_tear:
De vorige bewoners wouden hun wc brillen mee. Ze hadden de wc brillen van de bewoners voor hun 4 jaar lang bewaard (???!!!) en wouden die er wel voor ons opzetten…
Uiteraard nieuwe gekocht

5 likes

Wat gênant !!! Ik zou altijd nieuwe wc brillen kopen.

3 likes

Ik lig echt dubbel hahahaha zoveel vragen. Wat doe je jarenlang met wc-brillen die je niet wilt, waren hun eigen brillen bijzonder??? Zie nu van die dolfijnenbrillen voor me. Hoop heel erg dat ze op de potten van hun volgende huis pasten!!!

10 likes

Haha ja dit :dolphin:. Mensen zijn echt vreemd soms.
En die hierboven over het bordje van het nummer van het huis? Ook zo raar om dat mee te nemen? Dan moet je ook maar toevallig een huis krijgen met hetzelfde huisnummer. Is toch achterlijk haha

8 likes