Ja en wat doe je met de overgebleven tijger wit die je zelf niet te hachelen vindt? Dat is pas zonde
Invriezen voor de volgende keer!
Sowieso verkopen aan diegene die bij je is komen lunchen
Ook weer mooi dit, want aan de ene kant moeten we duurzaam zijn en is verspilling zonde, maar als je het zonde vindt om iets weg te gooien omdat iemand het niet lust en je dit had kunnen voorkomen is het ook niet goed.
Gewoon geen mensen met kinderen uitnodigen lost ook alles op
Je haalt me de woorden uit de bek.
Scheelt ook weer Aesop-handzeep opbergen.
Je gaat te kort door de bocht als de echte reden is het wordt toch niet opgegeten dan kun je gewoon een halve boterham geven. Maar dat is de intentie in deze helemaal niet. Het is bij voorbaat al zonde om dat ‘luxe’ brood aan een kind te geven. En het is dat gedachtegoed wat ik zonde vind.
Je zou mij veeul blijer maken met tijgerbrood. Wit met hagelslag. Zo fucking lekker
Maar dat is toch het punt niet?
Ik koop tijgerbrood voor mijn gast want dat vindt ze lekkerder = attent
Ik koop (goedkoop) tijgerbrood voor mijn gast want mijn (dure) zuurdesembrood bewaar ik voor mijzelf = gierig
Een toeslag betalen bij zuurdesem
Tosti’s maken! Want dat is het allerlekkerst met wit tijgerbrood
Is dit ook gierig? Een nespresso met dure nespresso cupjes hebben, maar voor bezoek cupjes van de Lidl pakken.
- Ja is gierig
- Is met grote groepen visite wel acceptabel
- Nee is slim
0 stemmers
Het is gierig, maar ik geef bezoek die acht klontjes suiker of een halve liter melk in hun koffie doet wel de goedkopere cupjes.
Dit is toch sowieso gierig, kan je het alsnog doen of acceptabel vinden maar het is toch ook heel bewust om geld te besparen voor grote groep en zelf lekker duurdere koffie te drinken.
Ik eet nog liever zelf niets dan dat ik mensen geld ga vragen voor een boterham. Echt kom op.
Ik nodig gewoon niemand uit. Ultieme gier die ik ben ![]()
Is vooral onpraktisch, de eerste heeft zijn koffie al op voorde laatste zijn koffie heeft. Mijn ouders hebben jarenlang een nespressogehad en nu een of andere fancy espressomachine, maar hebben voor verjaardagen nog steeds een gewone filterkoffiemachine in de berging zodat ze gewoon een pot kunnen zetten en iedereen ongeveer tegelijk koffie krijgt.
Vraag je ze dan vooraf of ze een acceptabele hoeveelheid melk willen? Of onthoud je van al je kennissen hoeveel suiker ze in de koffie doen en wat is dan de cut-off voor de duurdere cupjes? Zoveel vragen.
Ik vind de cupjes van Lidl ook gewoon lekker dus vind het niet vergelijkbaar met bijv Senseo geven ipv cupjes (dat is wel gierig)