thats how the rich stay rich
Haha ja doet me denken aan een filmpje op ig waarin het meisje zei; quickest way to become rich is to act broke!
Hear hear
Maar again, dat is het punt niet. Ik vind koffiecups van de Lidl dikke prima dus ik drink dat dan zelf ook maar als ik ooit dure koffie voor mezelf koop en verstop terwijl ik mijn gasten andere, nadrukkelijk goedkope koffie voorschotel om op ze te besparen mag je me echt neerschieten. Dit is waarom Nederlanders gehaat worden in het buitenland hè, wie dit normaal vindt moet zich diep schamen.
En wat brood betreft: stel je eens voor dat je meer dan 1 soort brood in huis haalt en dan ook nog eens meer dan 1 soort beleg en dat je gasten dan mogen kiezen 🫨
En dat je het risico dat iets niet he-le-maal opgaat erbij neemt 🫨🫨
Of dat er niet óptimaal van genoten wordt 🫨🫨🫨
Ik vind het ook zo absurd om sommige dingen te lezen
ik ben juist geneigd om extra lekkere of bijzondere dingen in huis te halen, variatie zodat mensen kunnen kiezen of dingen die ik normaal zelf niet eet of drink (zoals koekjes of frisdrank).
Maar goed, het is wel weer zo dat ik voor sommige mensen bijvoorbeeld wél flessen wijn a 15-20 euro bij de lokale wijnboer zou halen en dure franse kaasjes, terwijl ik voor anderen het “gewoon” met supermarktwijn en kaas zou doen. Dat is dan ook omdat ik weet dat sommige mensen echt nul interesse hebben in een bijzondere wijn en dan vind ik het wel zonde om dat te halen (maar haal het voor mijzelf ook alleen bij uitzondering). Misschien is dat eigenlijk hetzelfde?
Nee ik vind het verschil zitten in dat je iets voorschotelt wat je zelf niet zou nuttigen (omdat het niet goed genoeg voor je is), omdat je dan goedkoper uit bent.
Bij jouw voorbeeld is dat niet aan de orde wat mij betreft.
Ik vind het ook niet gierig als iemand freeway cola voor me koopt, maar wel als de 4-pack coca cola nog in de trapkast staat en dit alleen voor bezoek is.
snappen we nu ook waarom vvd elke keer weer wint damn (wel echt mn favo topic dit)
Ik snap niet helemaal waarom sommigen bij van die anekdotische overduidelijk gierige acties meteen in standje “zo zijn wij tata’s” en “dat is waarom Nederlanders in het buitenland om gehaat worden” etc gaan als niemand bij die polls stemt op dat ze idd Lidl cupjes aan gasten geven enzo als ze zelf Nespresso drinken.
Ik ken echt niemand die dat zou doen, arm of rijk, en vind t ook niet echt typisch Nederlands. Wel dat mensen zuinig leven ook als ze rijk zijn, maar niet dat ze zelf luxe leven en gasten afschepen met inferieure shit. Zo erg zijn Nederlanders nou ook weer niet.
Ken je mensen (Nederlanders) die dit soort acties plegen?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ik denk dat Nederlanders best gierig of zuinig kunnen zijn, maar als ze dit zijn ook voor zichzelf. Ik koop al gauw goedkope merken ipv dure en zal dit daarom gasten ook al snel geven(soms koop ik nog speciaal luxere)
Maar ik zou zelf nooit een duurder iets nemen en dan andere opzadelen met iets goedkoops
Omdat het feit dat dit onderwerp en überhaupt het hypothetische vraagstuk dat het in je ópkomt al heel tatta is ![]()
Ik biecht eerlijk op dat ik heb gestemd nee is niet gierig omdat het om kinderen gaat en die vaak best wel picky kunnen zijn qua eten. Maar ik vraag me nu wel af hoe duur zo’n zuurdesem brood nou is. ![]()
Hahahahahaha tering ik zou echt onterfd worden als ik dit soort dingen zou doen bij vrienden/familie. Net als Freeway of First Choice cola kopen als je bezoek krijgt terwijl je normaal gewoon Coca Cola drinkt etc, vind dat zoiets raars.
Ik koop juist te dure dingen altijd voor bezoek ![]()
Put it to the test ![]()
Ik moet trouwens mijn antwoord veranderen want had dus een vriendin (zo heel erg wannabe nouveau riche type) die als ik daar ging eten dingen bij de traiteur om de hoek haalde, en mij daar dan een tikkie voor stuurde. Vond dat altijd ook best pocherig omdat je voor een derde van de prijs ook gewoon een prima lekkere maaltijd had kunnen koken.
Dit was trouwens ook iemand die in onze studententijd als we samen gingen eten niet bij haar thuis afsprak en dat je dan kon aanschuiven, maar dan bij de ah wilde afspreken, daar ter plekke wilde bedenken wat we zouden gaan eten en dan ook de kosten wilde splitten van de uffenfluf. Zoooo hinderlijk vond ik dat toen al. Ben ook mede door die houding niet meer bevriend met haar ![]()
Bij de Jumbo (van Laplace merk) 3,95 maar bij de speciaal bakker (Jordy’s, best een begrip in Rotterdam) 6 euro
Haha “Uffenfluf”, dat heb ik al lang niet meer gehoord ![]()
Ben ooit op een verjaardag geweest waar er bier, wijn en fris was voor iedereen maar de jarige had voor zichzelf mixdrank en niemand anders mocht daar wat van
Ik had op Lidl gestemd met de gedachte dat een Nespressocupje 2 euro p.s. kost en ik aan 20 man 2 rondjes zou doen. Weet ik veel wat koffie kost.
Ik heb weleens iets vergelijkbaars gehad. Wij kregen gewone supermarktwijn en de jarige had een fles opengetrokken uit zijn eigen duurdere wijnvoorraad die hij vervolgens deelde met zijn broer. Ik vond dit heel raar. Doe dat lekker als je samen een keer afspreekt.
En freeway cola en Perla koffiecups kopen bij een verjaardag, terwijl je anders duurdere merken koopt vind ik wel kut. Je kan niet in iemands portemonnee kijken, maar als je het echt je gasten een soort van niet gunt vind ik het wel lastig. En wat bespaar je dan echt? Een euro per fles ofzo en laten we zeggen 3 op een pak koffie.
Dan heb je een tientje gespaard bij een standaard kringverjaardag. Dan zou ik eerder op andere dingen bezuinigen zoals zelf taart bakken ipv dure multivlaai rotzooi of eigen merk borrelnootjes ipv Duyvis.