Tosti’s maken! Want dat is het allerlekkerst met wit tijgerbrood
Is dit ook gierig? Een nespresso met dure nespresso cupjes hebben, maar voor bezoek cupjes van de Lidl pakken.
- Ja is gierig
- Is met grote groepen visite wel acceptabel
- Nee is slim
0 stemmers
Het is gierig, maar ik geef bezoek die acht klontjes suiker of een halve liter melk in hun koffie doet wel de goedkopere cupjes.
Dit is toch sowieso gierig, kan je het alsnog doen of acceptabel vinden maar het is toch ook heel bewust om geld te besparen voor grote groep en zelf lekker duurdere koffie te drinken.
Ik eet nog liever zelf niets dan dat ik mensen geld ga vragen voor een boterham. Echt kom op.
Ik nodig gewoon niemand uit. Ultieme gier die ik ben
Is vooral onpraktisch, de eerste heeft zijn koffie al op voorde laatste zijn koffie heeft. Mijn ouders hebben jarenlang een nespressogehad en nu een of andere fancy espressomachine, maar hebben voor verjaardagen nog steeds een gewone filterkoffiemachine in de berging zodat ze gewoon een pot kunnen zetten en iedereen ongeveer tegelijk koffie krijgt.
Vraag je ze dan vooraf of ze een acceptabele hoeveelheid melk willen? Of onthoud je van al je kennissen hoeveel suiker ze in de koffie doen en wat is dan de cut-off voor de duurdere cupjes? Zoveel vragen.
Ik vind de cupjes van Lidl ook gewoon lekker dus vind het niet vergelijkbaar met bijv Senseo geven ipv cupjes (dat is wel gierig)
thats how the rich stay rich
Haha ja doet me denken aan een filmpje op ig waarin het meisje zei; quickest way to become rich is to act broke!
Hear hear
Maar again, dat is het punt niet. Ik vind koffiecups van de Lidl dikke prima dus ik drink dat dan zelf ook maar als ik ooit dure koffie voor mezelf koop en verstop terwijl ik mijn gasten andere, nadrukkelijk goedkope koffie voorschotel om op ze te besparen mag je me echt neerschieten. Dit is waarom Nederlanders gehaat worden in het buitenland hè, wie dit normaal vindt moet zich diep schamen.
En wat brood betreft: stel je eens voor dat je meer dan 1 soort brood in huis haalt en dan ook nog eens meer dan 1 soort beleg en dat je gasten dan mogen kiezen 🫨
En dat je het risico dat iets niet he-le-maal opgaat erbij neemt 🫨🫨
Of dat er niet óptimaal van genoten wordt 🫨🫨🫨
Ik vind het ook zo absurd om sommige dingen te lezen ik ben juist geneigd om extra lekkere of bijzondere dingen in huis te halen, variatie zodat mensen kunnen kiezen of dingen die ik normaal zelf niet eet of drink (zoals koekjes of frisdrank).
Maar goed, het is wel weer zo dat ik voor sommige mensen bijvoorbeeld wél flessen wijn a 15-20 euro bij de lokale wijnboer zou halen en dure franse kaasjes, terwijl ik voor anderen het “gewoon” met supermarktwijn en kaas zou doen. Dat is dan ook omdat ik weet dat sommige mensen echt nul interesse hebben in een bijzondere wijn en dan vind ik het wel zonde om dat te halen (maar haal het voor mijzelf ook alleen bij uitzondering). Misschien is dat eigenlijk hetzelfde?
Nee ik vind het verschil zitten in dat je iets voorschotelt wat je zelf niet zou nuttigen (omdat het niet goed genoeg voor je is), omdat je dan goedkoper uit bent.
Bij jouw voorbeeld is dat niet aan de orde wat mij betreft.
Ik vind het ook niet gierig als iemand freeway cola voor me koopt, maar wel als de 4-pack coca cola nog in de trapkast staat en dit alleen voor bezoek is.
snappen we nu ook waarom vvd elke keer weer wint damn (wel echt mn favo topic dit)
Ik snap niet helemaal waarom sommigen bij van die anekdotische overduidelijk gierige acties meteen in standje “zo zijn wij tata’s” en “dat is waarom Nederlanders in het buitenland om gehaat worden” etc gaan als niemand bij die polls stemt op dat ze idd Lidl cupjes aan gasten geven enzo als ze zelf Nespresso drinken.
Ik ken echt niemand die dat zou doen, arm of rijk, en vind t ook niet echt typisch Nederlands. Wel dat mensen zuinig leven ook als ze rijk zijn, maar niet dat ze zelf luxe leven en gasten afschepen met inferieure shit. Zo erg zijn Nederlanders nou ook weer niet.
Ken je mensen (Nederlanders) die dit soort acties plegen?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ik denk dat Nederlanders best gierig of zuinig kunnen zijn, maar als ze dit zijn ook voor zichzelf. Ik koop al gauw goedkope merken ipv dure en zal dit daarom gasten ook al snel geven(soms koop ik nog speciaal luxere)
Maar ik zou zelf nooit een duurder iets nemen en dan andere opzadelen met iets goedkoops
Omdat het feit dat dit onderwerp en überhaupt het hypothetische vraagstuk dat het in je ópkomt al heel tatta is