Ik biecht eerlijk op dat ik heb gestemd nee is niet gierig omdat het om kinderen gaat en die vaak best wel picky kunnen zijn qua eten. Maar ik vraag me nu wel af hoe duur zo’n zuurdesem brood nou is.
Hahahahahaha tering ik zou echt onterfd worden als ik dit soort dingen zou doen bij vrienden/familie. Net als Freeway of First Choice cola kopen als je bezoek krijgt terwijl je normaal gewoon Coca Cola drinkt etc, vind dat zoiets raars.
Ik koop juist te dure dingen altijd voor bezoek
Put it to the test
Ik moet trouwens mijn antwoord veranderen want had dus een vriendin (zo heel erg wannabe nouveau riche type) die als ik daar ging eten dingen bij de traiteur om de hoek haalde, en mij daar dan een tikkie voor stuurde. Vond dat altijd ook best pocherig omdat je voor een derde van de prijs ook gewoon een prima lekkere maaltijd had kunnen koken.
Dit was trouwens ook iemand die in onze studententijd als we samen gingen eten niet bij haar thuis afsprak en dat je dan kon aanschuiven, maar dan bij de ah wilde afspreken, daar ter plekke wilde bedenken wat we zouden gaan eten en dan ook de kosten wilde splitten van de uffenfluf. Zoooo hinderlijk vond ik dat toen al. Ben ook mede door die houding niet meer bevriend met haar
Bij de Jumbo (van Laplace merk) 3,95 maar bij de speciaal bakker (Jordy’s, best een begrip in Rotterdam) 6 euro
Haha “Uffenfluf”, dat heb ik al lang niet meer gehoord
Ben ooit op een verjaardag geweest waar er bier, wijn en fris was voor iedereen maar de jarige had voor zichzelf mixdrank en niemand anders mocht daar wat van
Ik had op Lidl gestemd met de gedachte dat een Nespressocupje 2 euro p.s. kost en ik aan 20 man 2 rondjes zou doen. Weet ik veel wat koffie kost.
Ik heb weleens iets vergelijkbaars gehad. Wij kregen gewone supermarktwijn en de jarige had een fles opengetrokken uit zijn eigen duurdere wijnvoorraad die hij vervolgens deelde met zijn broer. Ik vond dit heel raar. Doe dat lekker als je samen een keer afspreekt.
En freeway cola en Perla koffiecups kopen bij een verjaardag, terwijl je anders duurdere merken koopt vind ik wel kut. Je kan niet in iemands portemonnee kijken, maar als je het echt je gasten een soort van niet gunt vind ik het wel lastig. En wat bespaar je dan echt? Een euro per fles ofzo en laten we zeggen 3 op een pak koffie.
Dan heb je een tientje gespaard bij een standaard kringverjaardag. Dan zou ik eerder op andere dingen bezuinigen zoals zelf taart bakken ipv dure multivlaai rotzooi of eigen merk borrelnootjes ipv Duyvis.
een vriendin van mijn moeder schept de gebruikte koffie uit een koffiefilter het gebruikt het filter dan opnieuw… Doet ze wel consequent voor zichzelf én voor bezoek
Hahaha dit doet mij precies denken aan een vriendin van mij waar heel veel mensen ook al de vriendschap mee hebben verbroken mede door dit soort acties. Ook altijd net even die extra dure kaasjes halen maar die dan niet op tafel zetten zodat we die wel met zn allen betaalden, maar zij ze lekker voor zichzelf had de volgende dagen. Oh ik kan echt een boek over haar schrijven
Wel heel schaamteloos om je gasten goedkope wijn te serveren en zelf aan de dure wijn te gaan zitten zeg. Ik snap dat je voor een verjaardag misschien wat goedkopere wijn koopt, ik probeer dan ook max. 5 euro voor een fles kwijt te zijn terwijl ik voor een etentje met vrienden ook gerust een fles van 10-15 euro koop. Maar dat ligt dan meer aan de gelegenheid en hoeveelheid die erdoor gaat. Als er op een avond makkelijk meer dan 2 dozen doorheen gaan vind ik >10 euro per fles gewoon wat te gortig worden. Maar geen haar op m’n hoofd die eraan zou denken om dan voor mezelf dure wijn open te trekken.
Uit interesse vraag ik me wel af hoe erg dat is voor de koffie. Zou het effect hebben op de smaak - de filter is dan schoon lijkt me. Het is niet koffiemaling twee keer gebruiken, dat wordt bocht. Is dit gierig of duurzaam en zouden we eigenlijk gewoon naar een herbruikbaar koffiefilter toe moeten?
(ik heb een moccapot dus nee geen interesse om dit uit te testen maar vooral geïnteresseerd in koffiesmaken)
Ooooh dit had ik verdrongen! Op een verjaardag een dure taart neerzetten en dan de gasten niks aanbieden maar zelf wel opeten! Dat was echt zo achterlijk, iemand vroeg ook joh krijgen wij niks maar er kwam in de avond nog familie en die moesten wel van die taart proeven dat snapten we toch wel zeker.
Ja ik ken echt heel veel raar volk geloof ik!
Haha ja is denk ik deels het idee (er heeft paar uur ‘oude koffie’ prut in zitten broeien) maar ze kiepert m gewopon leeg , dus hlijft vast wel wat achter. En zon nat filter gaat een keer scheuren… maar een eerlijke smaaktest is mij nooit gelukt
Ik was eens op een verjaardag waar laten we zeggen 5 vlaaien waren. Een daarvan was heel populair, daar was al minder dan de helft van over. De andere 4 hadden ook een paar stukken uit maar meer dan de helft was er over. Toen een aantal gasten een stuk gingen kiezen, “mochten” ze niet de vlaai kiezen waar het minst van over was. Ik hoorde ongeveer dit “je kunt beter een stuk van de andere nemen, zodat er nog genoeg keus is voor familie vanavond” Dan beperk je iemands keus zodat mensen meer keuze hebben die niet eens zouden weten dat die vlaai er was gedurende de middag. Was rijstevlaai trouwens.
Die heb ik! Zat standaard bij mijn koffiezetapparaat. Heb alsnog wel het idee dat residu bij papieren filter 0,001 is en hierbij 0,01 maar prima!
Toen ik in het buitenland werkte aten we op werk altijd samen. 1 persoon betaalde dan en die stuurde een tikkie naar de anderen. Collegas van over de hele wereld. En een andere Nederlandse collega. Na een tijdje begin het op te vallen dat als die collega betaalde het altijd net iets duurder uitviel. Want die rekende zichzelf voor het gemak niet mee en at dan gratis. Ten minste , daar leek het sterk op. En iedereen maar aan mij vragen of dat normaal is in Nederland
Een van die collages heeft ook een keer een tikkie gekregen voor een biertje van omgerekend 50 cent van een Nederlander. Hoewel ik zelf zo’n bedrag nooit zou terugvragen moest ik toen bekennen dat dit in Nederland niet perse ongehoord is .
Onze reputatie jongens…
We zijn raar volk geloof ik!
Ik moet soms ook de strijd aangaan met mijn innerlijke Calvinistische demonen.