Gierige acties #2

Haha ja dat is ook zo, ieder zijn eigen normaal.

4 likes

Maar je eigen eten door een ander laten betalen is wel echt next level, wat een treurnis

1 like

Ik heb dit ook wel eens gehoord met huur betalen bij bv studenten. De hoofdhuurder betaald dan (vrijwel) niks omdat de andere huurders dan meer betalen dan als je het eerlijk zou verdelen, zonder dat te weten. Vind dat ook echt wel erg.

6 likes

Ja het voelt als diefstal, echt belachelijk

5 likes

Ik weet niet of jouw opa en oma ook zo oud waren als de mijne, de mijne waren ook best zuinig, maar kwam bij hen echt 100% door de oorlog. Ze gebruiken ook alles echt op.

Wij kregen dan wel weer ‘feestelijke’ dingen als we daar waren, zoals 7up met limonadesiroop erin.
Maar bijv 2 kipfilets waren dan bij het warme middageten wel het vlees voor 8 man

12 likes

Ik ken ook een aantal Belgen. Sorry not sorry😂

1 like

Sjezus

1 like

Dat is volgens mij meestal zo als het huis op naam staat van een van de ouders maar blijf dat gek vinden.

4 likes

Op de universiteit aten we elke week met een groep samen en 1 persoon uit die groep bleek dit ook te doen als hij kookte. Dus ik ben het met je eens dat het echt niet ok is, maar ik stond er ook niet helemaal van te kijken. Er zijn genoeg mensen die maar al te graag content aandragen voor dit topic helaas.

3 likes

Mijn oma is juist super gul qua eten en snacks en grote hoeveelheden want ze wil juist door de oorlog niet meer krenterig hoeven te doen met eten

5 likes

Ik ga ook niet naar de plaatselijke teringdure wijnhandel als ik een feestje geef hoor. Ik geef dan ook niet meer dan €8 per fles uit denk ik. Maar ik ga ook geen fles van 30€ soldaat maken met mijn zus, terwijl de rest van de gasten het met Chateau Migraine van de Aldi moeten doen.

2 likes

Mijn oma had juist ook altijd veel teveel. Een soort van tegenreactie op de oorlog, zo van dat wil ik nooit meer meemaken dus ik eet en koop wat ik kan.
En m’n moeder maar overdatum Franse kaas en dure vleeswaren weggooien :pleading_face:

7 likes

Zo wat heb ik gesmuld van het bijlezen van dit topic met als kers op de taart Chateau Migraine :rofl:

8 likes

Een vriendin van mij was hoofdhuurder. Het Huis was eigendom van vrienden van haar ouders oid.
Toen ze er net woonde ging de huirprijs netjes door 3 (of een iets andere verdeling obv grootte van de slaapkamer). Zodra een huisgenoot vertrok en er een nieuwe bijkwam is ze gaan schuiven met de huurprijzen. Uiteindelijk betaalde zij maar 200 en de andere 500 pp.
Niet heeeeeel sympathiek. De andere huisgenoten waren kennelijk alsnog blij met hun ‘redelijke’ huurprijs (maar ze wisten niets van deze constructie uiteraard)

2 likes

En blijkbaar vinden ze het zelf prima of zelfs een goed idee want anders wist jij er ook niet van

2 likes

Hahah nee dat zéker niet.
Want toen die vriendin van mij een huis gekocht had en het hoofdhuurderschap ging opzeggen bij de eigenaars hoopte ze dat de eigenaars niet doorgingen met de onderhuurders zodat ze niet achter de huurprijs en deze constructie zouden komen.

1 like

Dit verhaal heeft toch al eens op het forum gestaan, maar dan vanuit het perspectief van de hoofdhuurder? Of heb jij het al eens gedeeld en herken ik het daarvan?
Of zit je vriendin ook op het forum :joy:

2 likes

Ik hoop niet dat ze ook op het forum zit?! 🥹
Volgens mij heb ik dit niet eerder gezegd, maar ik sluit het niet uit hoor

3 likes

Haha ik herken het ook. Maar er zijn natuurlijk meer mensen die dit doen

1 like

Dit is niet een op zichzelf staand incident toch? Volgens mij gebeurt dit best veel.

Mijn hele studententijd heb ik in 1 bepaalde stad in een huis gewoond met 5 studenten, waarvan iemands vader het huis had gekocht. We wisten allemaal dat zij niets betaalde (en veruit de grootste kamer had), omdat de hypotheek werd bekostigd met 3x kamerverhuur en de 4e kamer pure winst was. Ik vond dat verder ook geen probleem eigenlijk.

7 likes