De mevrouw van de boterhammen begon over een kerstborrel dus ik raapte al mijn moed bij elkaar om te vragen of dat ook op eigen kosten was en ‘het is bij ons niet voor het opvreten’
Ik heb gezegd dat ze het dan maar lekker allemaal voor zichzelf moet houden en dat ik nergens meer voor wil worden uitgenodigd en ben toen ergens anders gaan zitten
Vinden jullie de andere persoon gierig of niet?
Ik heb wat dingen verkocht op Vinted met totaal bedrag van €8 nog wat.
Nu ben ik 1 item vergeten erbij te doen, super stom natuurlijk, een baby broekje gaat het om. Had ze met 2 tegelijk erop gezet voor €4 en doordat die persoon meerdere artikelen kocht, had ze bundel korting.
Nu proberen we tot een oplossing te komen, haar idee is om mij een tikkie te sturen van €1,50.
Ik weet ook wel dat het stom is dat ik het broekje vergeten ben, maar ik zou zelf denken ja oké das jammer maar pech.
Zou jij ook een tikkie sturen?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ik zou zo’n tikkie niet sturen maar vind het opzich wel terecht
Je bent toch gewoon verplicht om te sturen wat die ander heeft gekocht. Het is ook duurder om het zelf na te sturen denk ik. Dus vind tikkie echt een prima voorstel van haar.
Wat is er aan mij gierig dan? Geloof dat een fout maken niet gierig is.
@Banananana zo denk ik ook. Snap dat zij haar geld terug wil, maar ik zou het zelf niet doen. Teveel moeite voor €1,50.
Misschien denkt zij dat jij niet een fout maakt, maar dit altijd doet?
Zou wel even uitrekenen hoeveel je denkt dat de broek waard is en dan haar idd geld geven.
Ik zeg echt helemaal nergens dat ik dat geld niet terug zou willen geven? tuurlijk betaal ik die, vroeg me alleen af of er meer mensen hier zijn die het zouden sturen of zouden laten gaan.
Als ik de fout zou maken, zou ik het broekje gewoon nog achterna sturen eigenlijk… tuurlijk gaat het om een klein bedrag, maar mss is 4 euro voor 1 broekje (wat dus nu de prijs voor dat broekje is), wel te veel voor haar?
Ik vind het best coulant. Zelf had ik niet om een tikkie gevraagd want €1.50 maakt voor mij persoonlijk geen verschil (miss voor haar wel he) alleen ja als ik iets koop wil ik die dingen gewoon binnen hebben. Misschien was dat broekje net mijn favoriet, dus ik had geen tikkie gestuurd maar had misschien wel gezegd van stuur maar na in haar geval
Dat zou meer geld zijn dan het op deze manier oplossen.
Dus ik vind deze oplossing prima, maar was benieuwd naar hoe anderen het zouden doen.
Ik vind jou gierig omdat je het niet uit jezelf aanbiedt. Het gaat om het principe, niet om het bedrag. Dus als iemand aangeeft hey je bent iets vergeten dan zeg je toch oh stom stuur maar een tikkie dan maak ik het geld over, vind je dat een goede oplossing? Nu laat je haar een oplossing verzinnen en vind je haar ook nog gierig.
Ik snap eigl niet waarom je het niet gewoon alsnog opstuurt? Ze heeft het toch gewoon van je gekocht!
Ja maar dan heeft ze dus mega geluk dat de koper het zo wil oplossen want ik had dat broekje gewoon willen hebben. Ze komt dus al tegemoet en dan wordt ze ook nog gierig genoemd Moet niet gekker worden.
Omygawd. Rustagh mensen. Nergens zeg ik dat ik haar gierig vind. Nergens zeg ik dat ik haar een oplossing laat bedenken en zelf nergens mee gekomen ben als oplossing.
Als ik het woord gierig niet had gebruikt (in een vraag!) maar de vraag anders had gesteld, had niemand erover gevallen haha.
@morale verheven doen? Trek het je niet zo aan joh, ik stel een vraag en zeg erbij dat ik zelf een bedrag van €1,5 zou laten zitten, thats it hé.
Geniet van jullie vrijdag avond
Denk het wel hoor!
Bedankt voor al jullie input om de gemoederen te bedaren vinden jullie het vast fijn om te weten dat ik uiteraard gewoon betaald heb en het verder met die persoon wel prettige communicatie was.
Haha wel geinig hoor, stel dat een winkel zou plaatsen: pff waren wij een deel van de bestelling vergeten, stuurt de klant een bericht met de vraag om het op te lossen, beetje onzin hoor om één artikel, neem gewoon je verlies.
Dan koop je daar ook nooit meer
Je post een poll in het gierige acties topic
Ik zou zelf geen tikkie sturen maar ik snap haar wel. Tenslotte waren jullie een bedrag overeengekomen voor een aantal kledingstukken en er ontbreekt iets dus in principe heeft ze ‘teveel’ betaald.
hahahaha love de cyclus die hier ontstaat als iemand een vraag stelt en daar niet het gewenste antwoord op krijgt