Ja echt geef gewoon toe dat je een gierige meid ben. Kan gebeuren.
Ik had dit laatst ook! Was iets vergeten erbij te doen en heb toen voor het laagst mogelijke bedrag iets op vinted gezet, dat de koper laten kopen. Dan krijg je een verzendlabel en toen dat bedrag (2 euro volgens mij) weer overgemaakt naar de koper.
Wij hebben zakken snoep gekregen maar eten bijna nooit snoep. Ik heb die zakken nu verdeeld over verschillende kerstpakketjes die ik naar familie stuur. Hoef ik zelf niks te kopen en ik hoef het dan niet weg te gooien.
Is dat gierig?
Nee, niemand wordt daar toch slechter van?
Maar wel dikker/slechtere tanden/sugar rush voor de ‘kids’
Nou ja mijn moeder zou dit bijv niet gedaan hebben want gekregen en is toch zielig om weg te geven.
Al denk ik dat de echte reden was dat ze stiekem zelf toch alles wilde snoepen
Waarom is dit een humble brag?
Huh, geen snoep eten is een brag??
En leuke kerstpakketjes versturen is ook een brag? To be fair, ik heb niet gezegd dat het leuke pakketjes waren (waren ze wel, humble brag).
Dus eeeh nee, was niet zo bedoeld
Wel echt vergezocht deze haha
Ik geef regelmatig dingen die ik zelf gekregen heb aan anderen als cadeautje. Had bv. mooie kaarsen gekregen toen ik vertrok bij m’n vorige baan, maar brand zelf nooit kaarsen. Vind het niet gierig, wel handig/duurzaam/kostenbesparend.
Ja ik vind het ook alleen maar slim. Wel ervan uitgaande dat je denkt dat de persoon aan wie je het doorgeeft er blij mee zal zijn. Niet als je echt een meuk cadeautje krijgt waar je vooral zelf vanaf wil.
Of het cadeautje per ongeluk teruggeeft aan de persoon van wie je het had gekregen 🫣
Mijn broertje heeft van die hele hippe dure kaarsen met houders gekregen, bepaald merk dat populair is, vindt hij het ongemakkelijk om ze weg te geven en voelt zich dan schuldig naar zijn werk toe. Ik denk alleen hallo je maakt er sowieso een vriendin blij mee, die ze waarschijnlijk ook niet eens gaat opbranden, nu staan ze achter z’n pokemon verzameling
Ik lees nergens dat ze het letterlijk gierig vind ondanks dat het in dit topic staat? Alleen dat het zonde is.
Gewoon een reactie op iemand die het over kaarsen weggeven had. Nee wil ze niet zelf, anders had ik het gezegd hoor. Vind hem ook helemaal niet gierig maar ik vind het onnodig om aan ongewenste cadeaus vast te houden en niet weggeven omdat je ze hebt gekregen. En zeker zoiets onpersoonlijks als zijn werk (een grote hogeschool).
Mag ik even bij jullie polsen of dit idd raar is of dat ik me aanstel?
Eerste kerstdag vieren we met mijn schoonfamilie. Dat was altijd bij mijn schoonouders thuis, maar sinds vorig jaar heeft mijn schoonzusje een eigen huis (met haar vriend) en vieren we het daar. Dat initiatief komt van haar, ze nodigen dan ook gelijk haar schoonfamilie (dus familie van haar vriend) uit zodat ze tweede kerstdag geen verplichtingen hebben.
Vorig jaar heb ik het toetje gemaakt. Dit jaar heb ik uiteraard weer aangeboden wat te maken of mee te nemen, want besef goed dat het veel werk is. Maar nee, hoefde niet, toetje was ook al geregeld. Nou prima. Maar nu horen we met van mijn schoonmoeder dat het allemaal toch wel veel gaat kosten en dat ze het niet durft te vragen maar of we mee willen betalen aan de kosten. Dus ze vroeg het via m’n schoonmoeder eigenlijk. En uiteraard betalen we mee, helemaal niet erg, maar vind de manier waarop wel een beetje raar. Zij willen het perse organiseren, heb aangeboden het eten maken enzo te verdelen maar dat hoeft niet, en dan toch een tikkie? Voelt een beetje gek maar ik weet niet of ik me niet gewoon aanstel? M’n vriend vindt het ook raar overigens.
Ik vind het niet gierig en snap ook wel dat het kan tegenvallen qua kosten, maar snap ook dat jij en je vriend het raar vinden en dan liever een andere verdeling hadden gezien. Voor volgend jaar zou ik voorstellen dat iedereen wat meeneemt of de gangen verdelen zodat niemand voor verrassingen komt te staan.
Waarschijnlijk wilde ze gewoon iets goeds neerzetten en iedereen ontlasten, maar heeft ze het onderschat hoe duur het allemaal zou worden en snap dan wel dat het wat ongemakkelijk is om er dan geld voor te vragen. Via haar moeder vragen voelt dan wel soort van veilig. En waarschijnlijk gebeurt dit niet nog een keer en heeft ze er van geleerd.
Ja ik vind het ook raar, dus ik snap jouw gevoel. Zeker als je hebt aangeboden om iets mee te nemen en dan moet je ook via je schoonmoeder horen dat je een tikkie krijgt. Beetje vreemd!
Desalniettemin zou ik de tikkie gewoon betalen en de goede vrede bewaren om de kerstgedachte hoog te houden
Ja dit denk ik ook. Past ook wel bij haar, ze kan in haar enthousiasme soms een beetje naïef zijn. En dat vind ik ook juist altijd wel leuk aan haar dus ook verder niet erg. Maar ga idd voor volgend jaar wel iets anders voorstellen zoals @Riley zegt want ik vind het zelf ook gewoon leuk om iets te maken en dit voelt zo als betalen en verder klaar. Maar we gaan uiteraard gewoon betalen!