Dat is een beetje vaag, mijn schoonmoeder zegt dat ze het niet durfde te vragen en dat zij heeft gezegd het door te geven aan ons.
En ja het kan natuurlijk tegenvallen, maar aan de andere kant heeft ze het vorig jaar ook georganiseerd dus ze zou kunnen weten wat het kost.
ik vind het ook raar, zeker omdat ze jullie aanbod afwijst. sowieso is samen vedelen ook gewoon een leukere manier dan een tikkie toch
Waarom regelen jullie allemaal liever zelf iets? Als de host zo lief is alles te regelen betaal ik echt met liefde een tikkie hoor. Veel minder gedoe dan zelf iets maken, op zo veel vlakken. Vaak ook lekkerder (alleen al omdat de gerechten meer op elkaar zijn afgestemd) en geen gedoe met afstemmen wie wat maakt. Wat maakt zo’n tikkie dan uit
Omdat koken leuk is?
Haha allemaal verschillende meningen dus. Ik zal iig iets minder kritisch zijn . Maar blijf het jammer vinden. @flamoes ik vind het juist leuk om het met z’n allen te doen! En ik hou erg van koken/bakken, dus vind het leuk om wat lekkers te maken en mee te nemen.
Ik vind koken super leuk maar met kerst in andermans huis vind ik het echt super veel gedoe. Maar dan nog: je wil het de host gemakkelijk maken toch. Dus per se iets willen maken omdat jij dat leuk vindt als de host daar niet mee geholpen is, vind ik eigenlijk stommer dan een tikkie sturen. Ik vind echt dat de host bepaalt. Natuurlijk kun je overleggen of je voorkeur aangeven, maar de host stelt zijn of haar huis open en doet het meeste werk dus die mag bepalen… maar dat is slechts mijn bescheiden mening.
Hahah jaa vind het ook vreemd " Nee ik wil jou niet betalen ik wil zelf geld uitgeven!!"
Hm ja eens hoor met dat ze het meeste werk hebben als host. Maar in dit geval was iedereen dus helemaal prima met het gewoon bij m’n schoonouders doen, m’n schoonzusje heeft het echt naar zich toe getrokken en gecombineerd met dus haar eigen schoonfamilie zodat ze tweede kerstdag ‘vrij’ zijn. Dat vind ik het ook nog wel anders maken.
Nee hoor niet irritant, maar maakt wel dat ik de gang van zaken gewoon wat vreemd vind. Maar ik stel me wat aan denk ik . We gaan er verder ook geen probleem van maken natuurlijk en t wordt sowieso gezellig!
Ik vind het klinken alsof ze het gewoon leuk vindt te hosten, en voor iedereen een leuke avond te verzorgen maar de kosten niet echt alleen kan dragen
Ik zou zelf al hebben aangeboden mee te betalen
Jemig ik vind dat je echt best wel moeilijk doet. Je onderschat toch zelf ook wel eens iets? En de manier waarop je dit analyseert snap ik het eigenlijk best dat ze je niet rechtstreeks om een tikkie durft te vragen haha. Als je perse iets had willen koken had je dat zelf op het moment dat jullie het afspraken duidelijker moeten maken.
Ja precies dit
Dus die meid gaat voor 2 families een compleet diner wegzetten en dat wordt gezien als ‘naar zich toe getrokken’
Ik zou lekker thuis blijven en je toetje eten
Ik snap je schoonzusje wel. Dit jaar is t omze beurt vd schoonfamilie en dan moeten we alles regelen en betalen. Het is al jaren niet bij mn schoonouders want die kunnen de stress niet aan. Maar zullen nooit aanbieden wat te betalen. Mn schoonzus snap ik, want die heeft t andere jaar alles te doen.
Maar ik slikte wel even 3x bij de kassa vandaag… heb al meer dan 350 euro afgetikt, de wijn had ik al in huis gehaald en komen nog wel dingen bij dus wij komen wel rond de 450 a 500 euro uit. Gelukkig zal niet al t drinken opgaan maar iedereen wilde iets anders (hadden we gevraagd of ze wilden doorgeven, doen we volgende keer ook niet meer), dus heb echt 2 of 3 flessen/pakken per soort want ja als een ander dat ineens ook wilt bla bla. Ik wil ook een goede gastvrouw zijn.
Ik heb mijn ouders en opa ook uitgenodigd nu, want ik ben er ook liever in 1x vanaf. En weet dat mn schoonfamilie dat ook beetje raar vind. Mja mijn huis, mijn organisatie dus ik bepaal.
Maar snap wel dat ze t moeilijk vindt om aan te geven, boodschappen zijn echt heel veel duurder geworden.
Ja ik heb er nog even over nagedacht ook nav de reacties hier en snap haar nu beter. Realiseerde me ook net dat er nog wat extra personen komen tov vorig jaar dus het is gewoon wat veel en duur geworden voor haar denk ik. En zoals ik al eerder aangaf vinden we het natuurlijk niet erg om mee te betalen en ik heb bovenstaande uiteraard ook allemaal niet tegen haar gezegd (communicatie hierover gaat ook via m’n vriend) dus het is niet zo dat ze weet dat wij het raar vinden/vonden. Mag haar juist heel graag en wilde haar ontlasten/helpen met de voorbereidingen. Maar ze wordt blijkbaar liever ontlast in de vorm van een bijdrage Ipv eten en dat is ook prima.
Ik vind sowieso dat je het heel goed oppakt hoor.
Ik baal dat niemand aangeboden heeft om te helpen, behalve mn moeder.
Ik zou wel heel graag iedereen een gang willen mja, miss een volgende keer.
Hoop dat het gezellig wordt bij jullie!
Ik snap sowieso niet dat de kosten niet worden gesplit? Is bij ons heel normaal. Moet straks ook ingrediënten halen voor een gerecht en dat bestaat uit groenten. Is veel goedkoper dan degene die vlees gaat bereiden. We zijn allemaal volwassenen dus vind het meer dan normaal om bij te dragen. En voor de mensen met wat minder geld of studerenden wordt rekening gehouden.
dus jouw schoonouders regelen nooit iets maar betalen ook niks?
Klopt…
Het was altijd een stress partij bij hen waar niemand gelukkig van werd dus kinderen hebben gezegd dat doen we voortaan om en om bij ons.
Ik denk dat ze niet beseffen hoeveel werk en geld het is… maar mn man gaat t binnenkort wel met ze bespreken als goed is.
Ik heb vluchtig de reacties op je bericht doorgelezen en dit heb ik nog niemand zien zeggen. Ik zou haar gewoon even appen of bellen ‘Hey, ik hoorde dat je de kosten had onderschat, we betalen met alle liefde mee, wees erop gerust dat je dit altijd met ons mag bespreken’ desnoods vul je nog aan dat je haar ook wil ontlasten indien ze toch hulp nodig heeft met het koken zelf.