Gierige acties #2

Bij dit soort dingen denk ik soms echt: wat doen we onszelf aan met kerst? Als mensen er mega veel stress over krijgen en veel werk en familie-ongemak, waarom MOETEN we dan toch elk jaar weer een kerstdiner doen :’)

48 likes

Jup, ik krijg stress van het lezen hier :sweat_smile:
Wij zijn thuis en gaan nergens heen en er komt niemand. Heerlijk

14 likes

Ik denk vooral: waarom communiceert iedereen zo ingewikkeld met elkaar :sweat_smile: zeg gewoon wat je denkt (eigenlijk wat @Twijfelaar hierboven als voorbeeld geeft).

Geldt ook voor de schoonzus in dit verhaal trouwens hoor. Hoe moeilijk kan het zijn om te zeggen ‘Jeetje jongens het was toch wel teringduur zo al met al, dus ik ga jullie toch een kleine bijdrage vragen’.

20 likes

Hoe doen jullie dat met oud en nieuw feestjes en drank? Ik ben dit jaar host. :grimacing:

Bij ons regelt de host het fris en de rest neemt drank naar keuze mee en de champagne.

3 likes

Iedereen een bijdrage vragen voor fris en snacks en alcohol zelf meenemen

1 like

Wij regelen eigenlijk alles zelf, zowel hapjes als drinken (fris en alcohol (bier, wijn en wat sterke dranken voor cocktails etc.). Als vrienden echt iets heel specifieks willen dan moeten ze dat zelf meenemen. Oh en iemand neemt oliebollen mee, want dat lust ik zelf niet dus daar ga ik niet kei vroeg voor in de kou staan bij de kraam hahah.
Wij sturen geen tikkie of iets trouwens, wij vinden t al luxe dat iedereen lekker naar ons komt en wij bij ons huisdier kunnen zijn op deze manier.

2 likes

Host regelt drank & snacks etc - tenzij wat specifieks afgesproken, dat iemand eten maakt & meeneemt of iets - en stuurt tikkie.

Ok dus het zou niet heel raar zijn als ik vraag of men zelf drank meeneemt naar eigen wens. Ik was zelf van plan een krat bier + bubbels te halen en misschien flesje wijn.

Hapjes zorg ik met alle liefde voor maar als ik echt alles moet inslaan ben ik waarschijnlijk echt veel geld kwijt en dit is al een dure maand. :grimacing:

2 likes

Zoals met alles: als je het vooraf goed communiceert kan het haast niet mis gaan.

15 likes

Hahaha 100%, daar gaat het vaak mis! Was eigenlijk vooral benieuwd wat jullie zouden doen en ik zie hier verschillende mogelijkheden/gemaakte afspraken.

4 likes

Jaa snap ik! In mijn ervaring wordt met nieuwjaar wel vaker de kosten gedeeld tov “normaal”, zeker als je samen afspreekt dat het wel bij jou kan.

4 likes

Ik ga dit jaar naar vrienden, de host kookt en ik neem drank mee (wijn, gin, tonic, bubbels).

3 likes

BYOB met een linkje erbij voor degenen die het niet kenne :smile:

1 like

Wij koken allemaal een gerecht, regelen allemaal een cocktail om te maken en nemen een fles bubbels mee voor het 12 uur moment, en de host slaat wat bier en fris etc in en dat laatste verdelen we met een tikkie.

1 like

Ik vier het met een vriend en we kopen gewoon ieder onze eigen dingen (waar de ander uiteraard ook gewoon van mag). Hij heeft bubbels gehaald, ik wil nog een fles Baileys voor ons samen halen.

1 like

Ligt een beetje aan met wie, maar met de vaste vriendengroep doen we altijd een wie betaald wat. Vaak zorgen we samen voor het eten en de drank, dat bijvoorbeeld 1 iemand de wijn regelt, de ander de cocktails, de champagne, oliebollen etc. Alle kosten gaan dan in wie betaald wat en er is nooit gezeik over geld. Alleen over de app die niemand snapt🤣

En zo doen we dat ook met andere dingen; weekenden weg, meerdaagsfestival, avondje eten etc. Echt kan het iedereen aanraden, we hebben echt nooit gedoe over geld.

5 likes

Wij rouleren ook ieder jaar met de vriendengroep en meestal legt iedereen een tientje in waar alles van gehaald wordt (bier, wijn, fris, snacks en oliebollen). Alleen sterke alcoholische drank moet iedereen dan nog zelf meenemen.

2 likes

@Mrs.Fraser

Dit is een beetje een allegaartje dus geen vaste vriendengroep. Dus heb besloten dat ik gewoon voor lekkere hapjes zorg en wat drank, voor de rest kan iedereen dan gewoon zelf meenemen waar ze zin in hebben.

2 likes

Ene jaar bij de een en volgende jaar bij de ander. De host betaalt alles.

1 like