Ik rijd in een leaseauto en ik stel met dit soort dingen eigenlijk altijd voor om de benzinekosten van iedereen over de groep te verdelen. Laatst reed iedereen met mij mee (gratis dus) en één vriendin moest anderhalf uur met de auto rijden in haar eentje, ja vind het dan echt sneu als zij dus de benzinekosten van haar heen- en terugrit alleen moet betalen terwijl alle anderen de mazzel hebben dat ze met mij mee kunnen rijden. En als ik met een vriendin alleen afspreek en we moeten allebei rijden naar een punt in het midden oid, dan betaal ik vaak een drankje voor de ander. Ik voel me dan niet per se geroepen om haar benzinekosten te delen (want soms heeft de een pech en soms de ander, je kunt niet alles op een weegschaal leggen) maar nou ja ik voel me er soms wel wat bezwaard over dus koop mn schuldgevoel dan toch een beetje af 
Maar ik vind het in ieder geval nergens op slaan dat de mensen die in de leaseauto mee rijden niets hoeven te betalen en de anderen wel, niet echt heel solidair