Gierige acties #2

Ik weet niet of je een TK Maxx in de buurt hebt, maar daar hadden ze kortgeleden wel veel 2024 planners voor weinig.

3 likes

Mijn oud huisgenootjes hebben uitgenodigd voor een afscheidsborrel en nu hebben ze ‘alvast’ een tikkie gestuurd van 15 euro :joy: ik denk dat ik het wel een beetje gierig vind hahah

14 likes

En dan krijg je Lidl cola en twee borrelhapjes per persoon? :joy:

4 likes

Wat denken jullie hiervan? Ik zou meegaan met een carnavalsoptocht, maar kan door omstandigheden toch niet mee. Had wel al een tikkie (25 euro) betaald voor drinken tijdens de optocht. Er gaan zon 30 mensen mee en ik ken de mensen niet goed. Het zijn carnavalsvrienden van mijn vriend die we 1x per jaar zien en ik ben dus aanhang en er was sowieso last minute bepaald dat de aanhang ook nog een tikkie kreeg. Denk omdat veel aanhang niet drinkt ivm zwanger/kinderen. Wagen is gehuurd overigens. Twijfel nu of ik mijn tikkie terug zou vragen of is dat heel gierig?

• Gierig
  • Wel doen

0 stemmers

3 likes

Ik zou het niet terugvragen, vooral omdat je zo last minute afzegt. Zoals je aangeeft is de wagen gehuurd en er zullen wellicht al kosten gemaakt zijn ivm eten/drinken? Vind het niet meespelen of je deze mensen nu wel of niet veel/weinig ziet, er is al rekening gehouden met jou.

Snap dat €25 niet weinig is, maar ik zou het verlies accepteren en hen er veel plezier mee wensen. Je vriend gaat nog wel denk ik?

31 likes

Ik vind het niet gierig om je geld terug te vragen, maar ik zou het zelf niet doen, denk ik.

7 likes

Als er al kosten voor je zijn gemaakt zou ik het niet terugvragen, anders wel. Maar vind eigenlijk ook dat degene die de pot beheert (of de groep) zelf moet bedenken om die €25 terug te geven als het nog niet uitgegeven is.

Zou in ieder geval niet gaan berekenen hoeveel van jouw geld wel of niet al uitgegeven is. Dat je €13,85 terug gaat vragen gebaseerd op de huur van de wagen en de drie biertjes die je uit het kratje dat van de pot al gekocht is zou drinken :stuck_out_tongue: dat vind ik wel gierig

13 likes

Ik zou het niet terugvragen, maar ik zou het als organisator zijnde ook wel uit mezelf terugstorten.

10 likes

Ik vind het gierig en zou het niet terugvragen. Waarschijnlijk is alles al gekocht en geregeld.

En eerlijk gezegd zou ik er als organisator ook niet bij stilstaan.

Het is jouw keuze om je eerst aan te melden en daarna toch af te melden. Er is op dat moment op je gerekend en het is nu carnaval. Zou het anders vinden als het pas over 2 weken is bijv.

12 likes

Ik zou degene die de tikkie heeft gestuurd een appje sturen met: ‘ik ben er helaas toch niet bij. Had het tikkie al betaald. Mocht het geld al uitgegeven zijn, prima. Maar mocht het een bijdrage voor een pot ofzo zijn, dan is het heel fijn als je het terug wil storten. Thanks en veel plezier’

60 likes

Thanks allemaal! De inkopen zijn gedaan voor de mannen van de vereniging. Met de vrouwen is eigenlijk geen rekening gehouden. Bovendien drink ik geen alcohol, dus sowieso de vraag of er voor mij iets was geweest. Iemand anders die geen alcohol drinkt heeft de tikkie dan ook niet betaald. Maar 25 euro is best wat geld, maar het is het me niet waard om moeilijk over te doen, dus ik ga het laten zoals het is. Thanks voor het meedenken!

Wtf, hoezo moest jij dan wel een tikkie betalen?

50 likes

Tja voorheen was het een men only ding en er werd redelijk last minute besloten dat de partners ook mee mochten. Vond mijn vriend heel leuk, dus ik zou meegaan. Maar inkopen waren dus al gedaan, dus er was niet apart met ons rekening gehouden. Tis niet dat we niks mochten drinken ofzo, maar meer dat de inschatting was dat de partners niet zoveel zouden drinken dus er is niet extra voor ons in gekocht.

1 like

Raar en dom en je moet je geld terugvragen

42 likes

Ik heb op gierig gestemd omdat ik het zelf niet last minute zou doen, maar nu met dit hele verhaal erbij zou ik het wel terugvragen en dan onder het mom van ‘nu ik erover nadenk…’ i.c.m. dat je af moest zeggen. Is er nu niet geld over?

7 likes

Als er niks extra’s is gekocht vind ik het ook wel gierig om jullie dan te laten betalen :sweat_smile: waar is dat geld dan voor

36 likes

Dit wilde ik ook zeggen; hoezo vrouwen drinken niet (ok als je zwanger bent, dan mag je het wel aannemen) en mannen drinken standaard bier? Als man kan je toch ook even een cola willen tussendoor?

Los daarvan zou ik het nog steeds wel laten, dat het een beetje scheef geregeld is, is iets wat imo vooraf aangekaart moeten worden.

1 like

Dit zie ik heel vaak in gemengde groepen. Als je er als vrouw dan wat van zegt moet je niet zeiken. Maar als het eens andersom is moet alles ineens exact uitgerekend worden.

1 like

Gestoord

9 likes

Ik denk dat het bedoeld was als een soort deelnamegeld ofzo. Hele middag op de wagen en mocht natuurlijk wel drinken. Denk dat het geld wat ‘over’ was later in de kroeg is gebruikt. Ga er vanuit dat dan de hele groep (incl vrouwen) mee kon drinken van die pot.

Ik vind dingen met geld vaak lastig, zeker als het niet om mijn eigen vrienden gaat. Ik heb het nu gewoon gelaten en ga er niet meer moeilijk over doen. Ik zou het ook wel lastig vinden om er vooraf iets van te zeggen, anders dan dat ik m’n wensen voor drinken zou doorgeven.

6 likes