En wat is dan het voordeel van zo’n bezoekerspas? Of is parkeren anders duurder per uur ofzo?
Ja anders is parkeren 5 euro per uur geloof ik, in ieder geval fors duurder. Overigens hebben we ook een gelimiteerd aantal uur per kwartaal maar daar komen we echt nooit aan.
Ik vind dit niet gierig hoor, tenminste als ik er vanuit ga dat ze gezond is en ook best zou kunnen fietsen. Ja, ik klink nu als een Boomer, sorry. Mocht dat niet zo zijn en moet ze wel met de auto dan ben je gewoon een hele goede vriendin.
Ze is verder gewoon gezond, heeft alleen een hekel aan fietsen haha. Als er redenen zouden zijn waarom ze niet zou kunnen fietsen dan zou ik het uiteraard betalen.
Weet zij dat jij dit voor haar betaald? Want dan vind ik het gek dat ze niet zelf aanbiedt om die parkeerkosten te betalen. Normaal gesproken als zij ergens parkeert moet ze ook zelf de parkeerkosten betalen, zou niet eens in me opkomen dat iemand anders dit voor me zou doen als het geen mensen zijn die meerijden oid.
Ja ze weet het wel. Ze zei laatst wel van ja je hebt trouwens geen tikkie gestuurd voor de parkeerkosten. Dus toen wuifde ik het eerst weg van aah joh is wel goed zo. Eigenlijk omdat ik het dus altijd voor mn gasten betaal. Pas later bedacht ik me van hmm ik zou zelf voor dit geld nooit ergens met de auto heen gaan als het ook maar 10 min fietsen is, eigenlijk wel een beetje zonde van het geld. Maar goed in dat opzicht dus eigenlijk ook m’n eigen schuld dat ik daarna niet gewoon een tikkie heb gestuurd. Maar het voelt toch een beetje gierig ofzo. Dus dacht ineens dit is misschien wel weer eens een mooie poll voor dit topic haha.
Ahh okee!
Nou ja, om op je pollvraag terug te komen: ik vind het zeker niet gierig om haar een tikkie te sturen, maar ik zou het geloof ik wel een beetje… vreemde logica vinden als je alleen haar een tikkie zou sturen en andere vrienden die met de auto komen niet. Dan moet deze vriendin dus haar eigen parkeerkosten betalen omdat JIJ vindt dat ze ook wel kan fietsen. Ik zou dan gewoon ofwel altijd tikkies sturen naar mensen die bij jou parkeren (uitzonderingen daargelaten) of nooit tikkies sturen, maar niet voor de ene vriendin wel want van haar vind je het terecht dat ze met de auto komt, en voor een andere vriendin ook want die heeft een knieblessure en kan niet fietsen, maar voor weer een andere vriendin niet want die woont dichtbij is gewoon lui dus daar betaal jij lekker niet voor (behalve als het regent want dan is het wel weer begrijpelijk als ze met de auto komt)!
Nouja ik vind 10 minuten fietsen wel next level lui voor iemand die daar fysiek gewoon toe in staat is. En ik ben aartslui maar als ík dan voor de auto zou kiezen zou ik allerminst verwachten dat er betaald wordt voor mijn parkeerkosten.
Als ze vaak komt zou ik het aankaarten, maar als het max 1 keer per maand is zou ik het betalen. Of wijn kopen en zeggen dat ze dan een paar drankjes kan doen
Maar dat doet de vriendin in kwestie toch ook helemaal niet? Ze heeft nota bene aangeboden om de parkeerkosten te betalen en toen zei de poster “nee hoeft niet”, ja, wat moet je dan nog meer doen als vriendin zijnde :’) Dan mag ze toch verder gewoon lekker zelf weten of ze voor 10 minuten fietsen wel of niet de auto pakt?
Ligt eraan, als jij per se wou dat jullie bij jou afspraken omdat jij dat makkelijker vond dan zou ik het wel een beetje gierig vinden om een tikkie te sturen terwijl je dat normaal niet zou doen.
Zou het ook gierig vinden als je nu nog een tikkie zou sturen terwijl je eerst zei dat het niet hoefde.
Verder vind ik het gewoon logisch om te betalen voor je eigen parkeerkosten als je ergens heen gaat, dus dan is een tikkie niet per se gierig.
Maar daar kan je toch op terug komen? Ik heb echt nog nooit meegemaakt dat die bewoner opdraait voor de parkeerkosten vand de bezoeker, dus snap wel dat het gaat knagen
Ik vroeg voorheen ook nooit benzine kosten aan vriendinnen als ze meereden, tot ik me bedacht dat een vriendin zonder rijbewijs zo vaak leuke dingen kan doen omdat ik een auto heb en en ik onderhoud betaal. Ik vond de drempel heel hoog om een keer benzine kosten te vragen, maar een auto en benzine is nou eenmaal niet gratis en nu doe ik het bij lange afstanden altijd!
Ik vind het een beetje gek om eerst te zeggen “nee is goed zo” als iemand vraagt om een tikkie en dan een paar dagen later toch nog een tikkie te sturen. Het is 8 euro ook (ja tenzij je het niet breed hebt en elke maand om water en brood moet leven etc. Etc.). In het vervolg een tikkie sturen voor de komende bezoekjes vind ik niet raar, zoals ik zei vind ik het logisch dat je zelf betaalt voor je parkeerkosten als je ergens heen gaat met de auto. Maar als ik vraag om een tikkie en mn vriendin zegt “nee is goed zo” en stuurt vervolgens een week later toch nog die tikkie van 8eu, dan zou ik dat uiteraard betalen maar wel een beetje apart vinden. Zeg dan niet laat maar
Je kan de volgende keer ook tegen haar zeggen van ik heb er laatst over zitten na te denken. Vanaf nu wil ik voortaan een tikkie sturen voor de parkeerkosten. Dit kan je toch ook tegen al het bezoek zeggen? Als je ergens naartoe gaat, dan weet je dat het geld gaat kosten (benzine, parkeren etc).
Ja ik zou het helemaal niet gek vinden om gasten zelf parkeerkosten te laten betalen, tenzij ze speciaal komen om te helpen met iets ofzo
@Sundance ik ben echt verbaasd over sommige reacties ik zou niet meer terugkomen op wat er al geweest is qua parkeerkosten, maar ik zou de volgende keer wel een tikkie sturen. Ik vind de parkeerkosten betalen gewoon iets liefs en niet iets dat je sowieso standaard zou moeten doen (meestal betalen mensen toch gewoon voor hun eigen vervoer? benzine, trein/buskaartje, en als host regel je meestal eten en drinken. natuurlijk 1000 uitzonderingen daargelaten en mensen zullen het allemaal wel weer anders doen maar in de regel vind ik zoiets normaal)
Toen ik dat bezoekersparkeren had betaalde ik meestal ook voor mensen maar ik denk niet dat ik dat zou doen voor iemand die 10 minuten fietsen verder weg woont. Ik vind het ook onzin dat je dat allemaal gelijk moet trekken en dan voortaan iedereen een tikkie moet sturen
Ja ik was ook zeker niet van plan om voor de vorige keren een tikkie te sturen hoor! Las daar ook van anderen wat over maar dat is zeker niet mijn intentie. Ik twijfel nog of ik het gewoon zo blijf doen of de volgende keer wel een tikkie stuur. Misschien dat ik het een beetje afwissel, dat ik het de ene keer betaal en de andere keer zij zelf. Maar ik vond het vooral gewoon een interessant onderwerp voor dit topic haha. Ben dan soms gewoon benieuwd over bepaalde kwesties wat een beetje de algemene tendens is qua mening. Het is niet of dit een issue is waar ik ontzettend mee in m’n maag zit, vooral nieuwsgierigheid hoe anderen hier tegenaan kijken. Ben niet per se op zoek naar een oplossing voor een probleem ofzo.
Afwisselen lijkt me helemaal verwarrend, ook voor de vriendin in kwestie. Dan weet ze nooit waar ze aan toe is mbt die kosten.
Dat vind ik hier sowieso vaker. Mensen delen gewoon een soort hersenspinsel, en andere mensen branden dan of diegene of “de andere partij” helemaal af. Terwijl die soms wel gewoon aangeboden heeft te betalen ofzo. Er wordt hier dan gelijk zo fel gereageerd
Ze kan er toch gewoon vanuit gaan dat ze kosten maakt als ze met de auto in een stad gaat parkeren mijn god