Ja hèhè, maar stuur dan gewoon altijd een tikkie. Niet de ene keer wel, de andere keer niet
Ja hoezooooooo je kan toch soms denken laat maar en soms denken nee betaal maar wel gewoon zelf waarom zou je hier in godsnaam perse consequent in moeten zijn
Haha ja ik las hierboven ook een reactie van iemand die vond dat je dan of altijd iedereen een tikkie moet sturen of nooit iemand. Maar hoezo echt? Het is toch geen openbaar beleid dat voor iedereen eerlijk en transparant moet zijn? Boeiend als je het de ene keer wel en de andere niet doet, dat kan je gewoon met elkaar afspreken toch?
En misschien dat je met een andere vriendin weer andere afspraken maakt. Ik zie echt niet waarom dat allemaal consequent zou moeten zijn.
Het is toch juist heel lief als je vriendin af en toe wil betalen. Dat hoeft toch niet consequent te zijn.
Weet de vriendin hoe duur het is?
Een vriendin betaalt als ik bij haar op bezoek gaat ook. Overigens bood ik aan wel een tikkie te betalen en dat werd okk weggewuifd. Daar staat tegenover dat het voor mij een uur rijden is. ‘Ik de reiskosten, zij de parkeerkosten, samen een gezellig bezoek’ denk ik dan.
Maar waar ik naartoe wilde; bij die vrienden van mij kost het nu maar 25 cent per uur. Niets om je druk over te maken. Misschien heeft jouw vriendin geen idee van de prijzen? Of gaat ze er onterecht van uit dat het heel goedkoop is. Gewoon eens zeggen!
Ik heb hier een variant op. Ik mag geen gebruikmaken van bezoekersparkeren bij een vriendin. Zij wil dat niet voor iedereen betalen (logisch), maar ze wil me ook geen tikkie sturen, want ze vindt tikkies voor een paar euro stom. Terwijl ik al een km of 60 moet rijden om bij haar te komen dus gereduceerd parkeertarief is dan wel welkom.
Haha ja ik heb echt vaak de fout gemaakt om te denken dat mensen mijn hersenspinsels direct kunnen plaatsen omdat ze mij en m’n context kennen, maar dat is natuurlijk niet zo. En ook andersom trouwens hoor, ik reageer vaak ook maar gewoon op wat ik lees en hoe dat overkomt op mij. Maar echt het ‘uitwisselen van gedachten’ is het vaak niet nee
Hahaha ze vindt tikkies stom en ook te gierig om voor jou te betalen dus daarom laat ze je 5x zoveel betalen?? Dat is echt veel stommer en gieriger nog.
Deze logica ontgaat mij volledig
Mij ook. We kwamen er niet uit.
En waarom heeft ze dan een bezoekerspas?!
Voorheen was het gratis dus denk dat ze het aangevraagd heeft toen betaald parkeren ingevoerd werd en het haar in de praktijk tegenviel?
Weg ivm herkenbaarheid
Betalen anderen ook mee aan de auto?
Dus jij rijdt met jouw auto naar de vakantiebestemming en gebruikt die ter plekke ook. Jouw vrienden huren een busje en rijden daar mee naar daar, zij betalen de kosten gerelateerd aan de auto. Jij hebt jouw kosten al.
weg ivm herkenbaarheid
Welk onderhoud?
Verw ivm herkenbaarheid
Ja heel moeilijk… want ik neem aan dat er ook mensen met jou mee kunnen rijden dan, en dragen die dan ook niet bij aan de kosten van het busje? En wie bepaalt dan wie van de vriendengroep wel in het busje gaat en wie met de auto mee mag… dan krijg je wel hele scheve kosten. En als je de kosten van het busje door 10 deelt (5 man in de auto en 5 in het busje) ipv door maar 5 is het misschien 30 euro pp ofzo. Ik zou het gewoon op de grote vakantiehoop gooien qua kosten.
Ik vind het gierig om de kosten van je onderhoud door te rekenen. Ik zou alle benzine- en tolkosten optellen en die delen door het aantal personen die met het busje reizen.