omg ik krijg nog een winkel flashback haha er waren daar zo veel gierige klanten. ik werkte dus bij de hema heel lang (bijbaan vanaf middelbare school tot mn bachelor) en op zaterdagmiddag deden we soms het gebak voor de helft van de prijs als er veel over was. maar soms gingen mensen daar echt op azen. en het waren nooit mensen met minder te besteden, altijd van die types die dan van top tot teen in burberry liepen. eigenlijk waren het altijd de witte rijke gereformeerde gezinnen die het gierigst en onaardigst deden, geen idee waarom.
1x kwam er dus een vrouw die vroeg of het gebak voor de helft was, en toen ik zei van niet moest ik helemaal de manager roepen. toen ging ze met hem in discussie van ja dat moet je echt doen hoor doe het nou echt op zo’n irritante manier (terwijl je in die pre covid tijd gewoon voor 5 euro een vlaai had). en toen hij ook nee zei bleef ze zich een soort van verstoppen in die winkel en elke paar minuten zag ik weer zo’n glurend hoofd achter een schap vandaan komen echt zoals die ene kim kardashian gif. telkens ook uit een andere hoek hahah (uiteindelijk deden we het voor de helft toen zij weg was gegaan volgens mij)