Ja dat dacht ik ook.
Het is nog opvallend stil in de appgroep.
Of ze vinden mij een gierige bitch, of ze denken: phoe ben blij dat zij het zegt.
Ja dat dacht ik ook.
Het is nog opvallend stil in de appgroep.
Of ze vinden mij een gierige bitch, of ze denken: phoe ben blij dat zij het zegt.
Haha ik zet in op dat laatste
Het verschil is wel dat je niet meer kosten maakt als je meer rijdt, die bijteling en eventuele eigen bijdrage is een vast bedrag dat je toch al betaalt!
Voor mij voelt het daarom met een lease auto wel als ‘gratis’!
Klopt het aantal km’s maakt vaak niet uit (al is dit soms ook gelimiteerd). Ik vind het persoonlijk wel vreemd om dan alsnog mee te betalen aan de brandstofkosten van een andere privé auto, maar misschien ben ik daarin wel gierig .
Zou me niet eens om het geld gaan eerlijk gezegd, is gewoon fucking vermoeiend om steeds aan elk kind/partner/broer/zus/… te moeten denken. Waar eindigt het dan idd.
Ik ben laatst op vakantie geweest met vriendinnen en een vriendin van mij stelde hierom zelf voor dat ik niet mee hoefde te betalen aan de benzinekosten van de andere auto. Zelf niet zo over nagedacht maar vond dat wel heel fijn!
Ik heb lang een zakelijke lease auto gehad en heb er nooit aan gedacht om mee te betalen aan iemand anders zijn brandstofkosten als ik zelf ook reed.
Dat zou toch ook echt niet ok zijn?
Straks moet iemand met een Altijd Vrij NS abonnement ook voor de rest betalen als je met OV gaat?
Soms heb je gewoon mazzel, zo ook voor de meerijders van de Tesla, good for them.
Ik had ooit een abo op een pretpark en toen wilden m’n vriendinnen dat ik meebetaalde aan hun toegangskaartje.
Wij gaan 1x per jaar met een groep vrienden op vakantie, sommigen gaan met een busje voor 2 personen waar dan weer extra bagage in kan, aantal rijden een lease bak met tankpas en een aantal rijden eigen auto. Wij maken altijd een wie betaalt wat aan, waar brandstofkosten en de tol op gaan, degene met een tankpas delen niet mee met de brandstof wel met de tol. Zo vinden wij het zo eerlijk mogelijk verdeeld
Ik heb dit vroeger wel eens gevraagd aan iemand.
Diegene wilde vanwege haar OV abo altijd overal met OV heen, want dan kon zij lekker gratis. Met de auto vond ze onzin want dan moest ze betalen. Ik kon vervolgens de volle mep voor OV betalen. Toen ik heb op een gegeven moment wel gezegd joh auto kosten delen we, dan nu ook ov, want fijn dat jij altijd gratis kan, ik heb altijd kosten. Vanaf dat moment ging we altijd met de auto, want was dan goedkoper en ze snapte ook wel wat ik bedoelde.
Ik vind het echt niet erg om af te wisselen en ik ga voor 1x niet zeggen dat we kosten moeten delen, maar in dit geval was het al-tijd.
Ik zou denk ik zelf wel voorstellen om mee te betalen als ik een lease-auto of elektrisch zou rijden, maar zou het echt niet van iemand anders verwachten.
Maar geldt die tankpas ook in het buitenland dan? Toen we een tijdje terug met 2 leaseauto’s en 1 eigen auto op pad gingen hebben we alle kosten gewoon door iedereen gedeeld. De twee leaseauto’s reden met een volle tank weg vanuit Nederland, die dus ‘gratis’ was. Voor de rest van de rit moest voor de leasauto’s de brandstof ook gewoon betaald worden. Dus iedereen heeft mee geprofiteerd van die twee gratis tanks en wanneer er betaald moet worden heeft ook iedereen mee betaald.
Delen. Samen in de uber dus beiden betalen. Wat is er in deze situatie gebeurd?
Oh zo, nee tuurlijk betaalt dan degene die in de uber heeft gezeten. Ik snap dat de persoon die geboekt heeft betaald heeft nu via de app maar ik neem aan dat ze het terug krijgt?
Ik zou gewoon samen wachten op de volgende trein, probleem opgelost.
Ik denk dat ik als ik op de fiets zou zijn even zou wachten inderdaad met een vriendin. En anders of kiezen om met de uber te gaan maar dan ook zelf betalen of anders zelf op de trein wachten. Het is onhandig dat die vriendin verkeerd naar de tijden heeft gekeken maar ze had ook zelf kunnen kijken en dit is ook een fout die ze zelf gemaakt zou kunnen hebben, bovendien waren ze sowieso te laat.
Ja ik zou dit ook doen, maar volgens mij wil de persoon die naar het feestje wil dat niet (‘wachten is geen optie’). Ik zou dus samen wachten voorstellen en als ze dan kiest om met de uber te gaan, zijn de kosten voor haar vind ik.
Als ik de persoon zou zijn die nog naar een ander feestje wil, vind ik het mijn verantwoordelijkheid om vooraf al even te checken ook hoe laat ik dan echt weg zou moeten. En anders liggen de kosten ook bij mij, als ik om wat voor reden dan ook niet gewoon op de volgende trein zou willen wachten.
Ik vind overigens niet dat het de schuld is van de andere vriendin dat diegene die met de trein ging de trein heeft gemist. Als ik met de trein ergens naartoe ga dan check ik de laatste chille trein en de trein erna. Het blijft uiteindelijk jouw verantwoordelijkheid om je terugreis te plannen. Ik heb zelf geen auto en als ik ergens ver naartoe ga dan check ik vantevoren met anderen of ik mee terug mag rijden, of ik check de treinreizen en bereken alvast de uberkosten als de trein toch uitvalt ofzo. Of dat ik uitzoek of anderen ook met het OV gaan. Juist omdat ik niet chill ergens kan zijn als ik geen idee heb ik voor mijn gevoel thuis kan komen. Het is heel stom maar dat is ook weleens een reden om vroeger ergens te vertrekken omdat ik niet ter plekke wil bedenken oh ik kom niet thuis.
Ik ben meer verbaasd over die €80 voor een uber? Maar even ontopic: degene die de uber heeft gepakt moet de kosten betalen. Ben nu wel nieuwsgierig naar jouw rol? Ben jij degene die de uber pakte of die naar huis fietste?