Gierige acties #2

Sorry hoor maar dit zou ik helemaal terugvragen. Hoezo zou jij dit moeten betalen?? 80 euro ook. Wat als de trein was uitgevallen en je niet verkeerd had gekeken naar de tijden. Je hebt toch niet expres de tijden verkeerd opgenoemd.

En als ze de Uber app niet op haar telefoon heeft dan zou ze als jij er niet was gewoon een uur wachten. Nu lijkt het meer alsof ze gedacht heeft ik moet wachten, maar iemand gaat de uber voor mij bestellen en betalen dus dan is veel beter.

Kan je niet gewoon een tikkie sturen en zien wat er gebeurt. Misschien wilt ze wel gewoon betalen?

14 likes

En is dit allemaal gisteravond gebeurd? Waarschijnlijk ligt je vriendin nog te slapen en vraagt ze je straks gewoon om een betaalverzoek te sturen lol

10 likes

Als ik vriendin Uber was, had ik tijdens mn ritje al de tijd genomen om je terug te betalen.

22 likes

Ik denk dat je je druk maakt om niets, het zou echt van de zotte zijn om jou voor deze kosten op te laten draaien en ik denk dat die vriendin dat ook helemaal niet van plan is. Is denk ik meer je eigen onzekerheid omdat jij degene bent die de verkeerde tijd heeft gezien? Volgens mij is het voor niemand logisch dat jij dan daarom haar uber zou moeten betalen en zit dit alleen in je eigen hoofd😘 gewoon even tikkie sturen dus

9 likes

Ik zou nu gewoon een tikkie sturen en vragen hoe haar feestje was. Kan me niet voorstellen dat ze denkt dat je dit (deels) voor haar betaalt.

10 likes

@Beutyschooldropout ik zou het geld terugvragen. En de volgende keer moet ze zelf maar in de gaten houden hoe laat haar trein gaat als zij nog ergens heen wil. Als ik die vriendin zou zijn zou ik me kapot schamen dat ik die uber überhaupt geaccepteerd had en dat jij notabene ook nog om je geld moest vragen.

5 likes

Wist zij dat de kosten €80,- waren? Omdat je aangeeft dat je via jouw telefoon de Uber besteld hebt. Heeft zij wel meegekeken en zo nee heb je wel gezegd wat de kosten waren? En waarom wilde ze niet een uurtje wachten op de volgende trein? Beetje gek verhaal zo.

Ben nu wel heel benieuwd naar de afloop van dit verhaal.

7 likes

@jasmijntheetje Ja ze keek mee en wist het.
Ik heb een tikkie gestuurd maar heb nog geen reactie.
Ivm de herkenbaarheid wis ik mijn berichten maar ik zal nog wel een update plaatsen😬

2 likes

Jaa ach daar kan ik dan wel mee leven

3 likes

Het zou wel intens aso zijn als ze niet betaald.
Ik zou persoonlijk dan wel echt op mijn strepen gaan staan.

3 likes

En? Uberhaupt al een reactie gehad?

4 likes

Haha ik moet hier zo om lachen want de berichten dijn ‘weg vanwege herkenbaarheid’ maar uit de antwoorden kun je halen dat het niet weg is vanwege herkenbaarheid maar omdat het gewoon mega gênant is

17 likes

hahahahaha ja
ff een tikkie sturen naar mn vriend voor de helft van mn apk want hij rijdt best vaak mee

5 likes

:rofl::rofl::rofl:

8 likes

Voor wie is het genant? Ik vond het wel een interessante vraagstuk eigenlijk en ben superbenieuwd hoe het is afgelopen.
Ben ik sowieso naar heel veel dingen die hier worden gepost en er geen vervolg opkomt. Zo ben ik heel erg benieuwd wat er met het spaarpotje is gebeurd wat kwijt was, ik weet niet meer of daar al antwoord op was gekomen.

13 likes

hahaha ja dat vind ik nog het allergierigste: alles helemaal overanalyseren en de moeite doen om elke cent na te tellen en en een hele resultatenrekening op een forum te typen terwijl het dan om max 10 euro gaat

7 likes

Ja, eigenlijk zouden mensen in dit topic verplicht moeten worden om 5 euro in een pot te doen die je pas terugkrijgt als iets echt niet gierig is. Eind van de maand gaan we met z’n allen daar een drankje van drinken (wel allemaal hetzelfde drankje bestellen om gierigception na de rekening te voorkomen).

13 likes

maar ik drink niet. dus ik vind die 5 euro best veel als ik een cola drink en anderen een zoete witte wijn. het gaat me niet om dat bedrag, maar als het 3 keer gebeurt tikt het toch aardig aan en ik vind het onnodig om voor andermans alcohol te betalen omdat zij zo nodig moeten drinken. zal ik een tikkie sturen of het toch maar in de wie betaalt wat zetten? want ik vind het echt gierig als ik moet meebetalen aan andermans alcohol.

43 likes

Nee 🫢
Maar ook nog geen herinnering gestuurd

3 likes