Waar zou je dat niet doen? Desnoods dat je aanbiedt dat het na salaris mag. €80,- zou ik nu ook van mijn spaarrekening moeten halen.
Wel kunnen terrassen en nog naar andere stad kunnen gaan om te feesten, niet op de trein wachten maar taxi nemen maar dan niet 80 euro kunnen betalen zou ik niet echt begrijpen.
Haha hardop gelachen
Heb je je inmiddels je geld gehad?
Ja ik ben ook benieuwd! nu ben ik invested in het verhaal
Ben met een vriendin naar belgie gegaan ivm ziekenhuis afspraken van haar.
Ben twee keer op en neer gereden omdat zij door haar medische situatie niet kan autorijden.
Ze had aangegeven dat ze mijn benzine kosten zou vergoeden als het traject daar ten einde liep.
Nu had ze een berekening gemaakt en daar een kitkat, een blikje drinken en een zakje snack a jacks van af gehaald want dat had zij voorgeschoten
Heb 2x 4 uur op een dag gereden voor haar onderzoeken…
Was er al vanuit gegaan dat ze die dingen er af zou halen maar moet er dan toch nog even om lachen.
hahaha ik heb een keer precies hetzelfde gehad; in totaal 4 uur gereden voor een afspraak van een vriendin en haar avondeten betaald, geen benzinekosten gevraagd en een week later kreeg ik een tikkie van 4.50 voor starbucks
Haha ook niet best …
Maar die vriendin is sowieso best gierig…
Tijdens haar vakantie werd een familielid ziek en moest naar het ziekenhuis voor iets.
Het familielid heeft geen kinderen en laat alles aan die vriendin , haar broertje en ouders na en ik kan je vertellen dat het vermogen 6 cijfers heeft.
Haar ouders vroegen of ze die vrouw even mochten vervoeren in haar auto want daar kwam ze makkelijker in en uit.
Mocht wel maar dan moesten ze de auto wel weer afgetankt terug zetten.
We hebben het hier over een ritje van 10km heen en 10km terug.
Daar heb wel even wat van gezegd.
Haha ik lees dit als een LinkedIn bericht
Heb je die ook betaald?
Ohhh wat erg… maar er bestaan dus veel meer van dit soort mensen dan ik altijd dacht (hoopte) kom ik steeds meer achter
dat weet ik niet meer, ik heb die vriendschap kort daarna laten verwateren omdat ik meer irritaties had en ik vond dat alles van mijn kant kwam. toen ik geen contact meer opnam deed zij het ook niet en is het dus gewoon gestopt, eigenlijk nadat ik 1x dacht van ‘even kijken of zij een gesprek start’. en nu (jaren later) vertelt zij dus aan iedereen dat ze het heel erg vindt terwijl ze dus gewoon een gesprek had kunnen starten? best weird maar ik vind het prima.
ik zou dat nu ook niet meer zo aanpakken haha maar het was exht zo’n situatie waarin je je irritaties eigenlijk te lang hebt laten liggen waardoor je het bijna niet meer normaal kan aankaarten
En @Marsepein
Ja het is geregeld. Ik moest wel een herinnering sturen, maar over voor wie de kosten kwamen ja niet gediscussieerd. Gelukkig maar!
Mijn (verwijderde) eerste bericht was zoals iemand anders al concludeerde vooral onzekerheid over mijn eigen potentiele gierigheid.
🥹
Eigenlijk wel slim. Door de tzt nalatende vrouw allerlei dingen te laten vergoeden aan de erfgenamen wordt er tzt minder geerfd en hoeft er ook minder erfbelasting betaald te worden.
Mijn exschoonzus en mijn expartner hadden de gewoonte om elkaar steeds 50 euro te geven voor verjaardagen. In de vorm van een cadeau of gewoon een briefje van 50 in een envelop. De eerste keer tijdens de relatie als ik jarig was, kreeg ik van mn schoonzus een bon van zalando (bedrag stond er niet op) en zo’n siliconen ring waar ik mn nagellakflesje in kon doen. Dat vond ze bij me passen en ik vond dat wel attent. Toen ik later de bon bekeek en het bedrag zag moest ik wel lachen: 47,50 euro, maw 50 euro minus het bedrag van de siliconen ring Het is niet heel gierig natuurlijk maar vond het wel frappant.
Ik vond het feit dat ze telkens gewoon droog een briefje van 50 aan elkaar gaven heel belachelijk maar dat is op zich niet echt gierig natuurlijk.
50 euro vind ik een riant bedrag! Maar beetje flauw om dan van de bon 47,50 te maken ja
Oeh zo kreeg ik een keer een tros ballonnen met daarin 18 euro aan muntjes van een stel vriendinnen. De ballonnen hadden 2 euro gekost.
Ja sorry maar dit is precies wel gierig. Dat cadeautje van 2,50 is toch meer voor erbij dus ik vind dat persoonlijk wel gierig als je dat dan van de bon gaat afhalen.
Haha ja riant bedrag, maar als je het standaard aan elkaar geeft kun je ook 300 geven dus dat zegt precies niks. Lijkt riant maar als je het bedrag van een minicadeau er af gaat lopen halen ben je alsnog gierig.
Is het juist niet een grap, dat het ook precies 50 euro is, dus expres die 2,50 van de 50 er af gehaald?
50 euro is niet echt weinig dus ik denk niet dat het gierig bedoeld was