Gierige acties #2

Oh echt? Dan doe ik dat gewoon inderdaad. Thanks!

5 likes

Ik heb hier een heel sterke mening over en vind het persoonlijk niet kunnen, want waarom moet je winst maken omdat je niet meer kan?

9 likes

Ik zou vooral ook kijken wat de prijs van de tickets die nu te koop staan. Je kan wel de regular prijs aanhouden, maar als iedereen dat doet wil je toch liever daaronder zitten zodat je ze uberhaupt kwijt raakt?

Ben ook benieuwd hoeveel het dan scheelt. Ga je er een paar euros op vooruit of velen?

6 likes

Pfff zo blij dat wij het gebak niet mochten afprijzen. Vond het al ernstig dat mensen kapotte oogschaduwtesters wilden kopen met korting.
“Mevrouw, wat denk je zelf?”
“Ja anders wil ik hem niet.”
Dan niet!

1 like

Nou het scheelt niet veel omdat (zoals iemand hierboven al zei) je maximaal 20% boven de ticketprijs mag vragen die je betaald hebt, ipv dat je een andere (regular) prijs kunt invoeren. Het levert dus, na de commissie die naar ticketswap gaat, nauwelijks meer op. Maar dat is voor mij ook oké. Ik krijg nu in ieder geval wat ik ervoor betaald heb en dilemma is opgelost, dus wat mij betreft iedereen blij.

4 likes

Ik probeer altijd ervoor terug te krijgen wat ik betaald heb. In verband met de kosten die Ticketswap erbij telt zet ik ze dan duurder erop dan ik zelf betaald heb maar vaak nog wel onder de rest, omdat de meerderheid inderdaad het maximale bedrag invult. Afhankelijk van of het uitverkocht is ja/nee raak je zo wel vaak snel je ticket kwijt en dat is mij ook wat waard, ben je er maar van af.

3 likes

Die earlie prijs en regular prijs schelen (vaak) geen tientallen euro’s dus ik snap dit eerlijk gezegd nooit zo goed.

3 likes

Het gaat mij er om dat er meer gevraagd wordt dan dat je betaald hebt, of dat nou 5 euro is of 100 euro, ik vind het gewoon onnodig.

2 likes

er zit een verschil tussen meer vragen omdat ticketswap een percentage pakt en winst maken.

7 likes

Ik heb dit zooovaak meegemaakt en wat doe je dan, hè. Echt mensen met wie je de oorlog niet gaat winnen.

4 likes

Nouja ik denk vooral: als je je kaartje wil verkopen zou ik ze er niet voor de hoofdprijs op zetten want dan kun je misschien wel wachten tot je een ons weegt

2 likes

Ik heb nooit echt een probleem als iemand zegt ik vier mijn verjaardag maar BYOB of ik regel maar een paar biertjes en fris want veel mensen in mijn omgeving studeren nog of hebben om andere redenen een klein budget. Dus ik verwacht echt niet dat ze voor iedereen meedere kratten bier en wijn gaan regelen. Alleen een verjaardag maakt het nu wel heel bont met ja ik heb geen geld. Dus je moet zelf regelen als je iets wil (ook qua snacks) en dan denk ik oké ik kom want ik gun je wel een moment om je verjaardag te vieren, maar jij bent ook de eerste persoon die klaagt als mensen zogenaamd geen goede gastvrouw zijn omdat bepaalde snacks of broodbeleg in de ochtend niet aanwezig zijn. Dus voelt wel een beetje hypocriet en borderline gierig.

8 likes
8 likes

Is dat nou Maxim Hartman??

4 likes

Ja dat is waar ie bekend van is geworden voor de meeste mensen

12 likes

Borderline gierig? Que?

Edit: hahaha de Engelse variant, het kwartje is gevallen

4 likes

Dat is gewoon Engels voor ‘op het randje van/ grenzend aan’, verwijst niet gelijk naar de DSM.

19 likes

Maar dit is familie van je? Want dan kun je toch een keer een goed gesprek hebben hierover? Als bijv mijn zus dit zou doen zou ik dit echt wel even aankaarten.

5 likes

En weten ze al of hij mee kan zondag?
Dit lijken mij mensen die anderen al tikkie sturen bij 0,50 cent.

4 likes

Een vriendin van mij is uitgenodigd voor een verjaardag waarbij een stel een bbq geeft. De kosten zijn 40 euro per persoon maar de drankjes en hapjes verzorgen zij (?) Ik vind dit vrij bizar :sweat_smile:

7 likes