Ze weigeren die onderling te betalen en dan wilt de pinner die ook niet betalen. Heel gedoe, maar op zo’n moment kiezen collega’s liever voor hun veiligheid.
Oh wat irritant zeg! Zou zeggen 1 iemand betaalt de rekening en de rest moeten ze onderling maar lekker uitzoeken met elkaar. Vervelend dat jullie daar dan ook last van hebben.
Hoe bedoel je “net op”?? Eerst betalen!!
Gebeurt bij ons ook weleens. Een groep gaat borrelen en dan gaan er af en toe al mensen eerder weg terwijl anderen nog blijven zitten. Je gaat er dan vanuit dat iedereen netjes zijn eigen drankjes afrekenend. Maar vaak gaan daar toch dingen mis mee en dan uiteindelijk zitten de laatste mensen met een hogere rekening waar nog van alles opstaat wat zij niet gehad hebben
Dronken mensen zijn het grootste probleem. Omdat die volgende dag ook niet altijd meer weten hoeveel ze gedronken hebben.
Bij ons schiet gewoon altijd 1 iemand voor en met collega’s of andere bekenden die geen vrienden zijn maken we dan altijd een foto van de bon.
Ja dat kan natuurlijk ook maar soms borrelen we echt met een grote groep. Dan gaat het om een enorm bedrag. Dat wil je toch niet zomaar voorschieten
Nja ligt er denk echt aan met wie je gaat borrelen en of ze ‘eerlijk’ zijn. Bij mij tot nu toe nooit een probleem geweest behalve 1x tijdens een personeelsborrel in corrie tijd, toen bleven er wel veel drankjes onbetaald.
Pooh wel eens 5 openstaande dame blanche en een mixed grill nog af moeten rekenen (eet vegan). Zogenaamd niemand wist meer of ze dessert op hadden of niet
Ik heb dat een keer bij een afscheidsetentje van een collega gedaan. Ik denk echt dat al mijn collega’s eerlijk zijn maar er is altijd wel iemand die die ene Cola of dat kopje koffie achteraf vergeet mee te tellen.
Niet te vergeten de extra bestelde mayo, friet en het broodmandje vooraf ![]()
Ja, grote groepen die apart betalen zijn echt irritant. Het gaat zelden goed, het kost ontzettend veel tijd en de laatste persoon is altijd de sjaak.
Ik heb juist echt te vaak gehad dat ik als laatste nauwelijks meer hoefde te betalen. Maar extra fooi gegeven. ![]()
Ik vind het ook behoorlijk aso eerlijk gezegd om te verwachten dat een horeca ondernemer er mee akkoord gaat. Vooral als het een groep van 10+ mensen is.
Dit moest ik net bij het begin bij elke groep herhalen. “We doen niet aan apart betalen, als je er echt niet uitkomt en het is rustig dan kan ik nog het bedrag delen door het aantal personen.”
Ik vind het echt heel begrijpelijk dat een horeca onderneming aangeeft dat je niet apart kan betalen. Dat los je als groep maar onderling op hoor.
“Dan betalen we niet” ![]()
![]()
En iedereen is dan al weg of staan ze dan schaapachtig te kijken? Ongelooflijk dat ze met droge ogen durven te beweren geen dessert te hebben gehad, en dan iemand die vegan is en het zéker niet heeft gegeten, het laten betalen.
Ik zou zooo boos worden!
Haha nee was nog met 1 iemand over maarja die was ook niet verantwoordelijk voor alles. Durfde niemand te ‘beschuldigen’, heel braaf nog iedereen langs gegaan of het toevallig van hun was… (pre tikkie en whatsapp tijdperk). Uiteraard maar klein deel terug gekregen. Nu ruim 12 jaar en flink wat assertiviteit later zou ik het wel anders aangepakt hebben hahaha
Ik was gisteren de gierige tatta. Wij gingen zwemmen bij Center Parcs en aten daar in de avond een frietje. Het was echt chaos daar met eten bestellen/wachten. Na bestellen minimaal 1 uur wachten op je eten. Na 1 uur vragen hadden ze nog steeds niks, alles ging mis en de helft was op wat je had besteld. Dat werd dan vervangen voor iets anders maar je kreeg geen geld terug. Ook nog teringduur voor uiteindelijk vies eten. Toen zei een mevrouw die ook aan het wachten was dat je de bekers in kon leveren want er zat 1 euro statiegeld op. Dit werd blijkbaar bijna tegen niemand gezegd. Ik was zo zuur dat ik dacht: ze verdienen geen euro extra meer aan mij. Toen wij weg gingen waren er allemaal lege tafeltjes met bekers. Ik heb ze allemaal meegenomen en ingeleverd.