Gierige acties #2

Als je in een leuk restaurant een voor en hoofdgerecht bestelt ben je nog geen €40 kwijt (drinken tel ik niet mee) en dan is je eten wrs niet verbrand.
Het ‘probleem’ met BBQs is dat er altijd overdadig veel vlees pp wordt ingekocht. En misschien huren ze een professionele BBQ van een slager? (Bij ons kan dat) Misschien komt er zelf iemand BBQen. De prijs zal wrs nog kloppen ook.
Ik zou iig niet gaan :joy:

4 likes

Haha €40 klinkt echt belachelijk maar kan idd ook zijn dat ze bij een slager gewoon voor x mensen eten kopen en die €40 pp rekent. Niet echt handige communicatie maar misschien is het zoiets.

2 likes

Als ze het zelf regelen vind ik 40 euro echt exorbitant. Dan heb je voor 20 personen €800 om boodschappen voor te doen.
Ik vind het leuk om te koken en nodig regelmatig vrienden uit bij mij thuis, voor onze vriendengroep van 8 personen kan ik voor €150 makkelijk 3 gangen koken met wijnen erbij. Dus dan zit je nog niet eens op de helft en dan heb ik echt mooie ingrediënten/wijnen ingekocht.

Dus voor 40 euro ga ik er wel vanuit dat ze de bbq laten verzorgen, of dan maken ze winst op hun vrienden en dat zou wel heel gierig zijn.

15 likes

Haha 40 euro wow haha echt belachelijk. Ik heb even rondje google gedaan maar bij de slager kun je het voor 12-20 euro pp (voor 20p) regelen. (Ja en natuurlijk kun je het zo gek maken als je wilt)

8 likes

Ze zeggen misschien ‘dat zij de drankjes verzorgen’ maar die kosten zitten gewoon stiekem in de BBQ prijs verwerkt :stuck_out_tongue:

14 likes

voor onze vriendengroep van 8 personen kan ik voor €150 makkelijk 3 gangen koken met wijnen erbij

Wow teach me, daar zit ik al op voor 4 personen vaak, met 3 gangen. Wat voor gerechten maak je dan?

5 likes

Maar dan nog is het megaveel?

Miss als ze nog erbij zouden zeggen ‘een gezellige bbq met jullie is voor ons al het cadeau, we hoeven verder geen cadeaus’, dat ik het beter zou trekken.

Of iets meer duidelijkheid over waar die veertig ballen dan heengaan (wat voor soort bbq wordt het, als er heel groot en uitgebreid uitgepakt wordt vanwege een 40e verjaardag en er is een dj en een springkussen okee…)

Maar alsnog: als het je leuk lijkt zo’n bbq te houden met mensen, dan is dat toch vanuit je eigen gastvrijheid of zo? Voelt zo weird om dan envelopjes te vragen met toegangsgeld. Fascinerend hoor, zit helemaal na te denken waarom dit nou zo raar is.

8 likes

Zijn het ‘manifestors’? Vind het echt heel vreemd en zou ook niet gaan.

Ga echt lachen als ze met wegwerpbarbecues aankomen.

3 likes

Ik vind sowieso voor verjaardagen als je het viert betaal jij zelf voor het feest en drank of eten. Of je zegt we gaan naar de kroeg en ik open een rekening en na x bedrag is het op eigen kosten. Of je zegt ik wil geen cadeaus lijkt mij leuk om voor mijn verjaardag naar een speciaal restaurant gaan en ieder betaalt voor zich. Ik heb soms het idee dat mensen willen verdienen aan hun verjaardag.

9 likes

Ik kan deze discussie echt niet nog een keer aan.

57 likes

Ja helemaal mee eens. Ik denk stiekem dat er dan toch drank gekocht gaat worden van die 40 euro, kan bijna niet anders?
Vriendin is dus eerder naar een verjaardag van hen geweest, ze vierden dat op een plek waar er een activiteit gedaan werd (even vaag ivm herkenbaarheid) en toen moesten alle gasten ook de toegangskaartjes voor deze activiteit, en het eten zelf betalen. Eenmaal binnen kregen ze 1 drankje :smiling_face_with_tear:

Nou laatst de rode biet millefeuille met soja beurre blanc en kruidenolie van Joris Bijdendijk vooraf. Als hoofd maiskip met aardappelmousseline en groene asperges en na een pistache tiramisu.

We maken wel echt alles zelf en ik koop ook geen voorgesneden dingen, dat scheelt ook wel enorm. Vlees/vis haal ik altijd bij de Sligro en groenten bij de Lidl. Daar vind ik de kwaliteit heel goed van. Iets van een koekje/friandise bij de koffie bak ik ook zelf.
Verder haal ik dan graag lekkere dingen bij de speciaalzaak, dus een lekkere grote fles bier om mee te starten, of kaasvlinders van de banketbakker bij de borrelhapjes. En altijd een lekker zuurdesem broodje met boter op tafel bij het diner. Dat zijn net wat leuke kleine dingen om het specialer te maken zonder dat het mega veel hoeft te kosten.

Ik kook wel het liefste vega, dus als je geen vlees/vis gebruikt scheelt dat ook enorm in de kosten. Van de zomer ga ik sowieso wel weer een keer geroosterde spitskool van de barbecue maken met chimichurri, gerookte amandelen en een zoete aardappelcrème. Die vinden gasten altijd heel lekker.

63 likes

Krijg echt trek van deze post, klinkt heerlijk allemaal!

8 likes

Dan zit je wel een beetje in het verkeerde topic vrees ik :sweat_smile:

9 likes

Eigenlijk zou iemand moeten gaan kijken bij dat openbare strandje.

3 likes

Nou de gierige actie vond ik top om te lezen, maar de uitgebreide ‘vrienden willen aan je verdienen als niet alles gratis is’ discussie mag wel achterwege blijven haha

4 likes

Zoek je nog vrienden? Ik eet ook vega haha

11 likes

Altijd!

2 likes

Je drankjes zijn nog maar net op en die iPhone zal al gereed staan om terug te betalen

51 likes