Gierige acties #2

haha ik zou wel denken ‘oh shit’ maar me diep vanbinnen ook wel lichtelijk ergeren aan die ‘joehoe’ eerlijk gezegd. gewoon ‘wil je deze nog betalen?’ of ‘vergeet je deze niet?’ lijkt me prima

6 likes

De straf voor niet direct betalen.

Boeiend, het gaat toch om de reminder, niet de vorm.

9 likes

Ja, ik zou me eerder ergeren aan mezelf dat ik het vergeten ben haha. Ik kan me echt niet druk maken hierom, zo een cringe zin was het nou ook weer niet.

9 likes

Ik snap de joligheid hiervan eigenlijk wel. Je wilt het er ook niet te dik bovenop leggen en het is een collega met wie je nog moet werken. Dus er een ‘grapje’ van maken om iemand aan een tikkie te herinneren begrijp ik wel. Los van het feit dat het super slordig is van de ander om dit te vergeten, zou ik het naar een collega ook zo in kunnen kleden.

3 likes

Maar ja wie maakt het nou zwaar, het is een tikkie, ze is je geld schuldig, je herinnert iemand er nog een keer aan. Denk dat die collega net als de meeste mensen gelijk denkt “oh shit betaal gelijk” en niet “WAT IS DIT VOOR BERICHT IK BEN DIEP BELEDIGD”
En als het wel zo is dan is het een rare

Gaat echt nergens over om hier zoveel denktijd aan kwijt te zijn

35 likes

Eens, maar dit bedoel ik ook niet. Ik vind het totaal niet verkeerd om het luchtig in te steken.

2 likes

Nee snap ik maar “het is een collega met wie je nog moet werken” vond ik gewoon erg overdreven (alsof je het hebt over zoenen met een collega in plaats van herinneren aan een tikkie)

5 likes

Ik heb dit één keer gedaan en toen antwoordde diegene ‘zit je zo erg om geld verlegen?!’ (in een groepsapp) en daar heb ik me nog jaren om geschaamd. Ik weet dat dat echt onzin is en dat diegene een lullina is, maar toch was het me die 15 euro niet waard

9 likes

Haha Jezus wat een onzin, iets voorschieten betekent toch niet dat ze het over een paar weken pas terug hoeven te betalen? (Deze vraag is in het algemeen) Vind het echt gênant als mensen lang wachten met terugbetalen.

19 likes

Nou idd
En die vraag kan je ook omdraaien. Zit degene die nog moet betalen zo erg om geld verlegen dat die de tikkie nog niet heeft overgemaakt?

45 likes

Wat een gierigerd zeg :o

4 likes

Genant is drankjes bestellen als je het niet kunt betalen en dan een ander er voor laat betalen.
(Nee is niet de situatie hier, maar genant ligt imo echt bij de andere partij)

12 likes

Ik had ooit wat voorgeschoten voor een vriendin en tikkie gestuurd, niet betaald. Later begon ze er zelf over dat ze me terug wilde betalen, dus ik heb een nieuwe gestuurd en die heeft ze ook nooit betaald

De vriendschap is me meer waard dan geld maar ik schiet nooit meer iets voor haar voor

4 likes

Wat gebeurt er dan als je vraagt waarom ze dat niet betaalt

5 likes

Of de volgende keer zeggen: betaal jij deze keer want vorige keer heb ik betaald.

8 likes

https://www.instagram.com/p/DHYOkTFsLtE/?igsh=Z3R1cGNtbXp0eGc=

4 likes

Ik heb nog een gierige actie van mezelf: ik ‘moest’ trakteren voor mijn verjaardag en toen heb ik de goedkoopste stroopwafels van de appie gekocht want ik had geen zin om veel geld aan kwijt te zijn, maar thuis kwam ik er na het trakteren pas achter hoe fucking smerig die zijn. Haha ik schaamde me wel een beetje :joy:

13 likes

“Geen probleem haha”

Sure, Jan

2 likes

Als iemand me zou sturen ‘’ Joehoe, vergeet je deze niet ‘’ Vind ik dat helemaal niet luchtig en zou ik me heel opgelaten gaan voelen met ‘’ wat is dat nou weer voor bericht, geef gewoon normaal aan dat ik niet betaald heb en of ik dat nog even wil doen ‘’ :sweat_smile:

Ik zou een, ‘’ hey, ik zag dat je nog niet betaald had, zou je het misschien nog even willen overmaken ‘’ veel meer waarderen. Het enige dat je daar op kan reageren in mijn ogen is ‘’ Oh sorry, tuurlijk, ga ik meteen doen! ‘’

Maar nu moet ik zeggen dat ik een tikkie of betaalverzoek meteen afhandel.

7 likes

Wat is dit nou weer voor onnodig wollige communicatie. Dit is voorgeschoten en je hebt nog niet terugbetaald, een reminder hoeft dan niet met fluwelen handschoentjes

65 likes