Je neemt toch ook geen flesje uit een restaurant mee? We zaten tijdens deze voorstelling aan tafels dus iedereen liet z’n flesje gewoon op tafel staan. Ik vind het wel gek om het dan mee te nemen.
Gierig zou zijn alle flesjes van andere tafels meenemen. Ik zie hier echt niets kwaads in.
Ik was laatst bij een evenementje en een neef had verkeerd besteld, te veel water ipv een frisdrank (in zo’n cheap Duits flesje). Bestelden we nog deze frisdrank extra. Eind van de avond stond dat flesje water er nog dus ik zei oh die neem ik wel mee voor in de auto. Komt er net iemand langs om op te ruimen, mocht ik dat flesje water niet meenemen
vanwege statiegeld. Dus ik zei ohh ik zag niet zo’n statiegeld tekentje, ik dacht het is Duits (dikke winst dan al denk ik) o.i.d.? Ging ze dus echt helemaal in discussie en zeggen dat ik het daar moest opdrinken (0,5l) en ze nu dicht gingen. Vond ik ook weer zoooo overdreven voor 0,15ct (als dat al was op dit).
Het is dan ook het gierige acties-topic, niet het kwade acties-topic.
Ik zou het gierig vinden als hij alle tafels bij langs zou gaan.
Haha ik vind het aardig gierig hoor!
maar ook grappig. Beetje meneer Harmsen actie
Voor mijn verjaardag kreeg ik een echt lelijk beeldje van ijzer, echt helemaal niet mijn smaak, met een verhaaltje erbij. Diegene had het jaren geleden op vakantie gekocht en was er wel op uitgekeken dus ik mocht het hebben. Het werd aangekondigd als ‘ik heb toch zo’n leuk cadeau voor je!’ Ik was destijds niet zo assertief dat ik het gewoon weer mee terug gaf maar dat had ik wel gewild haha
(Ik moest hieraan denken opeens, dit was dezelfde persoon die mij mee naar een lunchroom nam om te trakteren en ik uiteindelijk zelf kon gaan betalen)
Wauw dan heb je wel een goed zelfbeeld. ‘Je cadeau is dat ik tijd met je doorbreng maar je lunch mag je zelf betalen’
Ik ben een week geleden met best wat collega’s gaan borrelen en heb toen het gehele bedrag voorgeschoten. Iedereen heeft betaald op één persoon na. Die persoon had wel maar weinig gedronken (voor ongeveer €15). Als ze het bewust niet betaald heeft onder het mom van ‘het zijn maar een paar drankjes’ vind ik het eigenlijk een beetje gierig; maar misschien is ze het vergeten. Ik vind een reminder sturen eigenlijk ook gierig van mezelf maar heb eigenlijk ook niet zo’n zin om 15 euro voor een random collega te betalen + mijn eigen drankjes (helaas meer dan 15 euro lol) maar misschien ben ik nu zelf gierig
Okay zouden jullie zelf gierig zijn door een reminder te sturen of gewoon laten voor wat het is
Ligt er aan wanneer je t tikkie hebt verstuurd ?
Ehh stuur een reminder meit.
Wat is er gierig aan een reminder sturen? Zij heeft toch ook meegedronken en jullie hebben toch niet de afspraak dat jij betaalt voor iedereen die zijn tikkie onbetaald laat? Ik zou dus geen probleem hebben met een reminder sturen, maar zou zelf denk ik twee weken wachten voordat ik die reminder verstuur.
Vrijdag, dus misschien ook wel voorbarig van mij hoor
Ja voelt misschien een beetje sneu om voor een relatief klein bedrag/een paar drankjes een tikkie te sturen. Onder de 10 euro zou ik dat denk ik sowieso niet doen maar voelt nu ook wel weer als te veel om te betalen voor een collega
15 euro van een collega zou ik zeker wel een Tikkie voor sturen. Echt niet gierig hoor. Eerder gierig om het niet te betalen wetende dat jij het voor de hele groep voorgeschoten hebt
@kienke Nee, niet twee weken wachten, dan is je Tikkie verlopen. Mijn ervaring is: óf ze betalen gelijk, óf ze vergeten het (of “vergeten het”). Dus gewoon dat berichtje van het Tikkie citeren en erbij zetten: “Hierbij een herinnering aan het Tikkie”. Klaar.
Plus 10% rente
Winst willen maken voor wachten is wel ultiem Gier.
Ik vind het vooral schraal als je niet meteen een tikkie betaalt.
En je hoeft al zeker niet ook nog 2 weken te wachten voor het sturen van reminders. Wat @Peachpuff ook al zei, mensen betalen direct of vergeten/‘vergeten’ het.