Gierige acties #2

Ja degene die gierig is, is die collega, bahbah.

3 likes

Ik vind het zo jammer dat tikkie zelf geen reminder stuurt na bijv een week

20 likes

Ik zou na 1 week reminder sturen. Ik weet niet of je die collega tussendoor nog ziet.

3 likes

Ik na een dag hoor, gewoon dokken

14 likes

“Joehoe, vergeet je deze niet?”

7 likes

Nee, dat is zo’n suffe manier van zeggen :smiling_face_with_tear:

4 likes

Het is maar een reminder, dat hoeft geen pure poëzie te zijn. En hoef je echt geen week mee te wachten. Als iemand niet meteen heeft betaald is diegene het wss gewoon even vergeten.

32 likes

Ik zeg ook niet dat dat moet. Zie echt niet in waarom je niet kan zeggen zoals het is ipv overdreven netjes/jofel/lollig.

5 likes

Echt who cares, ik zou het mss anders zeggen maar als ik dit zou krijgen zou ik alleen denken: shit, gelijk even doen want was het vergeten. Niet, o wat een suf bericht.

18 likes

haha ik zou wel denken ‘oh shit’ maar me diep vanbinnen ook wel lichtelijk ergeren aan die ‘joehoe’ eerlijk gezegd. gewoon ‘wil je deze nog betalen?’ of ‘vergeet je deze niet?’ lijkt me prima

6 likes

De straf voor niet direct betalen.

Boeiend, het gaat toch om de reminder, niet de vorm.

9 likes

Ja, ik zou me eerder ergeren aan mezelf dat ik het vergeten ben haha. Ik kan me echt niet druk maken hierom, zo een cringe zin was het nou ook weer niet.

9 likes

Ik snap de joligheid hiervan eigenlijk wel. Je wilt het er ook niet te dik bovenop leggen en het is een collega met wie je nog moet werken. Dus er een ‘grapje’ van maken om iemand aan een tikkie te herinneren begrijp ik wel. Los van het feit dat het super slordig is van de ander om dit te vergeten, zou ik het naar een collega ook zo in kunnen kleden.

3 likes

Maar ja wie maakt het nou zwaar, het is een tikkie, ze is je geld schuldig, je herinnert iemand er nog een keer aan. Denk dat die collega net als de meeste mensen gelijk denkt “oh shit betaal gelijk” en niet “WAT IS DIT VOOR BERICHT IK BEN DIEP BELEDIGD”
En als het wel zo is dan is het een rare

Gaat echt nergens over om hier zoveel denktijd aan kwijt te zijn

35 likes

Eens, maar dit bedoel ik ook niet. Ik vind het totaal niet verkeerd om het luchtig in te steken.

2 likes

Nee snap ik maar “het is een collega met wie je nog moet werken” vond ik gewoon erg overdreven (alsof je het hebt over zoenen met een collega in plaats van herinneren aan een tikkie)

5 likes

Ik heb dit één keer gedaan en toen antwoordde diegene ‘zit je zo erg om geld verlegen?!’ (in een groepsapp) en daar heb ik me nog jaren om geschaamd. Ik weet dat dat echt onzin is en dat diegene een lullina is, maar toch was het me die 15 euro niet waard

9 likes

Haha Jezus wat een onzin, iets voorschieten betekent toch niet dat ze het over een paar weken pas terug hoeven te betalen? (Deze vraag is in het algemeen) Vind het echt gênant als mensen lang wachten met terugbetalen.

19 likes

Nou idd
En die vraag kan je ook omdraaien. Zit degene die nog moet betalen zo erg om geld verlegen dat die de tikkie nog niet heeft overgemaakt?

45 likes

Wat een gierigerd zeg :o

4 likes