En terecht dat je je opgelaten voelt als een ander je moet herinneren aan iets dat je nog moet betalen
Dit is toch ook de logische reactie op “joehoe, reminder”
“Oja!”
En het dan doen.
Hoeven geen hele alinea’s te worden.
Haha, ja ik zie dit anders. Buiten dat ik het ermee eens ben dat het eigenlijk niet nodig zou moeten zijn om een herinnering te sturen maar een foutje maken is menselijk. Een ‘’ joehoe ‘’ vind ik bijdehand en niet luchtig.
hahaha ik ben blij dat ik niet de enige ben met een irrationele irritatie aan die ‘joehoe’
Maar ik zeg toch niets over de joehoe? Gaat mij om ‘misschien even willen betalen’. Mag van mij een stuk directer
Ik zou ook niet eens ‘misschien’ gebruiken zoals @Krelis als voorbeeld geeft.
Gewoon: wil je betalen? Hoezo een optie geven ooh betaal maar wel of niet of misschien😂
Nee maar ik had het daar wel over ![]()
@Foefjeisthuis Ja, misschien is misschien inderdaad iets té, maar ik vind iig alles beter dan dat iemand ‘’ joehoed. ‘’
Betaal!!
Dat postte je, vervolgens komt er commentaar op jouw voorbeeld en val jij terug op de ‘joehoe’, waar wat mij betreft de discussie niet meer over ging. Dan vind ik je tweede post onlogisch, maar oke
Dat mag, maar om het uit te leggen. Ik postte idd dat ik ‘’ joehoe vergeet je deze niet ‘’ niet luchtig vind en dat je gewoon normaal kan communiceren.
En daar op volgend met wat IK meer zou waarderen. Dus ik vind het pinpointen op wat ik meer waardeer, terwijl ik over ‘’ joehoe vergeet je deze niet ‘’ spreek een beetje onlogisch. Want dat was helemaal niet de essentie van m’n bericht.
Joehoe, dit is al een oude discussie hoor.
Iets met je keutel intrekken dit
erger me dood hier!!!
Omg jongens het spijt me dat mijn joehoe zoveel losmaakt, kunnen we het nu laten gaan?![]()

Neverrr
Ik ben afgelopen week getrouwd en de bloemen zaten in potjes. Dat waren gewoon witte, maar 5 bloemen pasten niet in de geleverde potten dus had ik mijn eigen meegenomen (die dus niet wit waren en ook veel mooier). Bij het einde van de bruiloft, na het diner, konden de gasten als aandenken een potje bloemen meenemen. In alle hectiek ben ik vergeten mijn potjes apart te zetten en zijn er 3 meegenomen.
Ik zou echt niet weten wie het zou hebben meegenomen en ik ga het ook niet bij iedereen navragen omdat dat denk ik wel heel gierig zou zijn?
Maar vind het wel erg moeilijk omdat er 1 een cadeau van mijn man was en 1 erg mooi was.
Wat denken jullie?
Toch een mailtje rondsturen naar de gasten met de uitleg en dat je ze vanwege de ‘emotionele waarde’ graag terug zou willen.
Ik zou dat echt niet gierig vinden.
Ik zou het misschien niet per se gierig vinden, maar wel een beetje gênant. Tenzij het echt om spullen gaat met emotionele waarde die teruggaan tot ouwe opoe ofzo. Maar niet iets wat gewoon een beetje zonde is of makkelijk nieuw te kopen is.
Een collega heeft wat uit een winkel meegenomen voor mij. Denk dat het tussen de €10-€15 was. Ik heb 3 keer om een tikkie gevraagd in een tijdspanne van 3 weken. Elke keer zegt ze: oh ja, maar vervolgens niks. Vandaag dacht ik anders pin ik gewoon wat. Maar aan de andere kan denk ik: ik heb het 3 keer gevraagd, de bal ligt wel een beetje bij haar. Wat vinden jullie?