Gierige acties #2

Genant is drankjes bestellen als je het niet kunt betalen en dan een ander er voor laat betalen.
(Nee is niet de situatie hier, maar genant ligt imo echt bij de andere partij)

12 likes

Ik had ooit wat voorgeschoten voor een vriendin en tikkie gestuurd, niet betaald. Later begon ze er zelf over dat ze me terug wilde betalen, dus ik heb een nieuwe gestuurd en die heeft ze ook nooit betaald

De vriendschap is me meer waard dan geld maar ik schiet nooit meer iets voor haar voor

4 likes

Wat gebeurt er dan als je vraagt waarom ze dat niet betaalt

5 likes

Of de volgende keer zeggen: betaal jij deze keer want vorige keer heb ik betaald.

8 likes

https://www.instagram.com/p/DHYOkTFsLtE/?igsh=Z3R1cGNtbXp0eGc=

4 likes

Ik heb nog een gierige actie van mezelf: ik ‘moest’ trakteren voor mijn verjaardag en toen heb ik de goedkoopste stroopwafels van de appie gekocht want ik had geen zin om veel geld aan kwijt te zijn, maar thuis kwam ik er na het trakteren pas achter hoe fucking smerig die zijn. Haha ik schaamde me wel een beetje :joy:

13 likes

“Geen probleem haha”

Sure, Jan

2 likes

Als iemand me zou sturen ‘’ Joehoe, vergeet je deze niet ‘’ Vind ik dat helemaal niet luchtig en zou ik me heel opgelaten gaan voelen met ‘’ wat is dat nou weer voor bericht, geef gewoon normaal aan dat ik niet betaald heb en of ik dat nog even wil doen ‘’ :sweat_smile:

Ik zou een, ‘’ hey, ik zag dat je nog niet betaald had, zou je het misschien nog even willen overmaken ‘’ veel meer waarderen. Het enige dat je daar op kan reageren in mijn ogen is ‘’ Oh sorry, tuurlijk, ga ik meteen doen! ‘’

Maar nu moet ik zeggen dat ik een tikkie of betaalverzoek meteen afhandel.

7 likes

Wat is dit nou weer voor onnodig wollige communicatie. Dit is voorgeschoten en je hebt nog niet terugbetaald, een reminder hoeft dan niet met fluwelen handschoentjes

65 likes

En terecht dat je je opgelaten voelt als een ander je moet herinneren aan iets dat je nog moet betalen

36 likes

Dit is toch ook de logische reactie op “joehoe, reminder”
“Oja!”

En het dan doen.

Hoeven geen hele alinea’s te worden.

10 likes

Haha, ja ik zie dit anders. Buiten dat ik het ermee eens ben dat het eigenlijk niet nodig zou moeten zijn om een herinnering te sturen maar een foutje maken is menselijk. Een ‘’ joehoe ‘’ vind ik bijdehand en niet luchtig.

2 likes

hahaha ik ben blij dat ik niet de enige ben met een irrationele irritatie aan die ‘joehoe’

15 likes

Maar ik zeg toch niets over de joehoe? Gaat mij om ‘misschien even willen betalen’. Mag van mij een stuk directer

3 likes

Ik zou ook niet eens ‘misschien’ gebruiken zoals @Krelis als voorbeeld geeft.

Gewoon: wil je betalen? Hoezo een optie geven ooh betaal maar wel of niet of misschien😂

19 likes

Nee maar ik had het daar wel over :sweat_smile:

@Foefjeisthuis Ja, misschien is misschien inderdaad iets té, maar ik vind iig alles beter dan dat iemand ‘’ joehoed. ‘’

4 likes

Betaal!!

9 likes

Dat postte je, vervolgens komt er commentaar op jouw voorbeeld en val jij terug op de ‘joehoe’, waar wat mij betreft de discussie niet meer over ging. Dan vind ik je tweede post onlogisch, maar oke

2 likes

Dat mag, maar om het uit te leggen. Ik postte idd dat ik ‘’ joehoe vergeet je deze niet ‘’ niet luchtig vind en dat je gewoon normaal kan communiceren.

En daar op volgend met wat IK meer zou waarderen. Dus ik vind het pinpointen op wat ik meer waardeer, terwijl ik over ‘’ joehoe vergeet je deze niet ‘’ spreek een beetje onlogisch. Want dat was helemaal niet de essentie van m’n bericht.

3 likes

Joehoe, dit is al een oude discussie hoor.

51 likes