Iets met je keutel intrekken dit
erger me dood hier!!!
Omg jongens het spijt me dat mijn joehoe zoveel losmaakt, kunnen we het nu laten gaan?![]()

Neverrr
Ik ben afgelopen week getrouwd en de bloemen zaten in potjes. Dat waren gewoon witte, maar 5 bloemen pasten niet in de geleverde potten dus had ik mijn eigen meegenomen (die dus niet wit waren en ook veel mooier). Bij het einde van de bruiloft, na het diner, konden de gasten als aandenken een potje bloemen meenemen. In alle hectiek ben ik vergeten mijn potjes apart te zetten en zijn er 3 meegenomen.
Ik zou echt niet weten wie het zou hebben meegenomen en ik ga het ook niet bij iedereen navragen omdat dat denk ik wel heel gierig zou zijn?
Maar vind het wel erg moeilijk omdat er 1 een cadeau van mijn man was en 1 erg mooi was.
Wat denken jullie?
Toch een mailtje rondsturen naar de gasten met de uitleg en dat je ze vanwege de ‘emotionele waarde’ graag terug zou willen.
Ik zou dat echt niet gierig vinden.
Ik denk dat je ze opnieuw kan kopen of lekker kan gaan slapen in de wetenschap dat ze bij vrienden of familie mooi staan te wezen (tenzij ze die hebben weggegooid, ook een reële optie).
Ik zou het misschien niet per se gierig vinden, maar wel een beetje gênant. Tenzij het echt om spullen gaat met emotionele waarde die teruggaan tot ouwe opoe ofzo. Maar niet iets wat gewoon een beetje zonde is of makkelijk nieuw te kopen is.
Een collega heeft wat uit een winkel meegenomen voor mij. Denk dat het tussen de €10-€15 was. Ik heb 3 keer om een tikkie gevraagd in een tijdspanne van 3 weken. Elke keer zegt ze: oh ja, maar vervolgens niks. Vandaag dacht ik anders pin ik gewoon wat. Maar aan de andere kan denk ik: ik heb het 3 keer gevraagd, de bal ligt wel een beetje bij haar. Wat vinden jullie?
Bal ligt bij haar vind ik, als je je geld terug wil stuur dan een tikkie, hoeveel moeite is dat. Ik heb weleens dat iemand vraagt of ik bijv mee wil doen met een cadeau, ik zeg ja is goed, en er komt dan vervolgens nooit een tikkie. Misschien heel gierig dan van mij maar ik ga daar niet achteraan
Maar vraag je er echt geen 1x naar als iemand geen tikkie stuurt? Dat vind ik dan ook weer niet zo netjes. Diegene heeft dan al het cadeautje geregeld en voorgeschoten en is waarschijnlijk gewoon vergeten om een tikkie te sturen. Ik zou er zelf altijd wel een keer naar vragen en heel misschien 2x maar daarna houdt het op hoor. @Barbie als je het 3x gevraagd hebt dan heb je je best gedaan hoor, blijkbaar zit ze niet zo te wachten op je geld. Ik blijf niet smeken of ik iemand alsjeblieft m’n geld mag geven haha.
Ja nul keer vragen (en dat ook heel bewust doen) vind ik heel gierig als iemand anders alle moeite al heeft gedaan.
Ja dat is best gierig
Nee, ik heb het al druk zat, ik heb geen zin dat ik ook nog voor anderen moet gaan denken. Ik vind dat echt eigen verantwoordelijkheid. In de situatie(s) waar ik nu aan denk was het echt niet zoveel regelwerk, anders had diegene hetzelfde cadeau alleen gegeven, nu moest ze alleen een tikkie sturen (wat ze niet deed).
Omg hahaha maar die ander koopt een cadeau, misschien is die ook wel druk zat???
Ja dit forum lijkt soms echt een sociaal experiment hoor.
We hebben echt dat liedje voor Azië nodig
En aaals je iets kan doen
Waarom zou je dat dan niet … voor een ander doeoeeeeeeeennn?? ![]()
Even voor de duidelijkheid, het is geen situatie waarin we samen een cadeau bedenken en dan beslissen oke jij gaat het regelen. De situatie is dat iemand zelf een cadeau wil geven, dat zelf gaat regelen en alleen vraagt of ik mee wil betalen. Dan kan diegene zelf zn administratie regelen en na het betalen mij meteen een tikkie sturen.
Als de collega in deze situatie van @Barbie nou speciaal voor haar naar de winkel is gegaan dan vind ik het al anders. Maar ik neem aan dat ze gewoon zelf al naar die winkel ging en alleen iets meenam. Dan vind ik 1 keer vragen om een tikkie echt wel genoeg hoor.
Maar een keer extra vragen of iemand een tikkie wil sturen is toch nul moeite? Waarschijnlijk zegt ze dan ‘laat maar zitten’ maar ik vind dit een beetje profiteren van andermans georganiseerdheid. Ik vind het onsympathiek omdat op ‘eigen verantwoordelijkheid’ te gooien. Je kunt toch gewoon aardig zijn. Vind het bijna iets verhevens hebben ofzo. ‘Zij heeft haar administratie niet op orde en moet maar op de blaren zitten want ik ben ook druk hoor.’