Ik was van het weekend uit eten met 2 vriendinnen, eentje is sowieso altijd een beetje gierig met dingen. We hadden allemaal een gerecht besteld en daarbij kwamen 2 bakjes patat (sowieso gierige actie van het restaurant, doe gewoon 3). Dus die ene vriendin pakt 1 van die bakjes, zet die bij haar neer en begint er met haar handen uit te eten en die andere vriendin en ik konden die ander delen. Pas toen die vriendin vol zat vroeg ze of wij nog wat van haar (?) Patat wouden. Nou was dat andere bakje i.c.m. het gerecht voldoende voor ons samen dus hebben we er niks van gezegd, maar het was wel een beetje apart haha. Ze heeft wel vaker dit soort acties
Ik weet niet hoe oud jij en je zusje zijn, maar ik vind als volwassene niet gek om je moeder te trakteren. Misschien gaat het meer om de manier waarop ze het zei?
Ja dat is idd een beetje vreemd! Zou ik ook niet fijn vinden
Voor mij is dat een beetje het subtiele verschil tussen
Ga je mee uit eten
Of
Ik neem je mee uit eten
Ik ook niet maar hoe oud ik ook ben, mijn ouders weigeren echt iets aan te nemen. Laatst was mijn vader ziek en had ik een doosje bonbons voor hem gehaald en dan willen ze het al terugbetalen, haha.
Oprecht vraagje, gierig of niet?
Collega Kees gooide in de groep: volgende week BBQ bij mij thuis! Iemand vroeg nog: kan ik nog iets meenemen? Hier reageerde hij niet op. Ik nam wat biertjes mee, want ik kom niet graag met lege handen. We kwamen met z’n 5en. Krijg ik vandaag een tikkie voor een tientje… als ik dat had geweten, had ik geen bier meegenomen. Het gaat maar om een tientje, maar het is meer een principe ding dat ik het vooraf dan had willen weten.
- Niet gierig van Kees
- Wel gierig van Kees
0 stemmers
Altijd even afstemmen voor die dag zelf. Gewoon zeggen ‘hee ik doe wel inkopen en dan stuur ik een Tikkie, ok?’
-of je kapt gewoon met Tikkies en nodigt elkaar uit en zorgt dan voor eten maar oke zo werkt de wereld niet meer-
Ik vind dat echt heel raar! Hij nodigt jullie toch uit?! Dan ga je toch geen rekening sturen? Als je het samen organiseert en dan de kosten deelt oké, maar alleen als je het gebeuren samen organiseert.
Ik zou echt zo reageren van: “volgens mij heb jij hierin nog niet mijn reiskosten verrekend.” Haha
Ik zou daar ook raar van opkijken! Hij nodigt jullie uit en spreekt zelf van tevoren niks af om de kosten voor hem eventueel te beperken (had hij dat wel gedaan dan zou ik dat overigens niet gierig vinden). Dan is het voor mij normaal dat hij betaalt.
Als jullie studenten zouden zijn dan zou ik het niet gierig vinden.
Ik vind het nog steeds zoooo vreemd om iemand bij je thuis uit te nodigen en dan achteraf om tikkies te vragen. Ik kan het me gewoon echt niet voorstellen, in mijn omgeving nemen we vaak iets van eten of een cadeautje mee voor de gastvrouw/gastheer maar iemand uitnodigen en achteraf om geld vragen blijft me verbazen
Ik vind het vooral raar dat het van tevoren niet duidelijk is. Tenzij t een bbq is voor 80 man of zo.
Shit verkeerd gestemd, maar ik vind het ook raar. Dit laat je van tevoren weten om zo dit soort miscommunicaties te vermijden.
Nou ja dit vind ik wel gierig ja. Ik nodig ook wel eens mensen uit om te komen eten en soms zeg ik vooraf dat ik krap zit en of we kunnen splitten, geen enkel probleem. Maar om mensen uit te nodigen en dan uit het niets een tikkie te sturen vind ik echt stom.
Wat als je nu heel direct zegt dat je niet wist dat hij een tikkie zou sturen omdat hij jullie uitnodigde? En of hij dan even die 5 euro van jouw sixpack wilt verrekenen met de prijs die jij moet betalen? Benieuwd hoe daar op gereageerd wordt haha.
Nou ik vind dit echt geen gek voorstel, vind dit iets dat je serieus prima zou kunnen sturen. Het nadeel met al die Tikkies vind ik vaak dat mensen er ook niet op durven te reageren, dus iedereen vindt het vaak stom ‘maar betaalt toch maar’. Daar leren die mensen dan ook niks van.
Ik ben het er mee eens dat als hij mensen uitnodigd, hij geen tikkie mag sturen. Maar die kosten van een sixpack vallen wel in het niet bij de kosten van de bbq (5×10 = 50 euro). Dan zou @Schrodinger 9 euro moeten betalen ipv 10
Huh nee? Ze heeft van die 10e al 5e betaald dus hoeft dan nog maar 5e te betalen.
Ik denk dat @oliverqueen bedoelt dat dat sixpackje vast ook voor de hele groep was en in feite dus ook die kosten door iedereen deelt? Zo zou ik het ook zien iig
Huisgenoot heeft zin om taart te bakken en bakt zo ongeveer de heerlijkste carrot cake EVER.
Huisgenoot biedt mij en huisgenoot2 een stuk cake aan. Uiteraard hebben wij er heerlijk van gegeten!
De dag er na log ik in op Wiebetaaltwat en zie ik daar ‘ingredient carrot cake’ a 17euro staan, te betalen door o.a. huisgenoot2 en mij.
HAHAHA dit meen je niet