Gierige acties #2

Als ik het zo hoor, vind ik dat de ouders voor het deel van de kinderen horen te betalen. Ieder stel betaald een deel ga ik van uit en op het moment dat de kinderen extra kosten zijn vind ik die kosten eigenlijk voor de ouders, tenzij de rest van het gezelschap het zelf echt aanbied om te betalen

21 likes

Ja is gierig (van de ouders bedoel ik!)

38 likes

Ja klopt: de rest van de kosten wordt allemaal door het aantal mensen gedeeld, dus één iemand haalt alle boodschappen en deelt het dan door bijv. 8 personen op wiebetaaltwat.

3 likes

Ik vind dat gierig. Ik snap dat als er bijv. een stel met een baby of dreumes meegaat die bij hen op de kamer slaapt dat je dat niet meerekent, maar zodra de kinderen op een leeftijd zijn dat ze een eigen kamer nodig hebben en dat ze ook volwaardig mee eten en drinken dan vind ik ook dat de ouders daar voor moeten betalen. Of je alles door 10 delen en hen voor 4 laten betalen dan het eerlijkst is weet ik ook niet zo goed. Weet niet of er bijv. ook veel alcohol gedronken wordt en als die kinderen op bed liggen nog allerlei luxe borrelhapjes op tafel komen etc. Maar ik vind het wel gierig als zij niet eens aanbieden om wat meer te betalen.

10 likes

Hoe bedoel je extra betalen? Delen jullie nu alle kosten door 8? Dat lijkt me inderdaad niet helemaal eerlijk. Wij tellen kinderen (geloof vanaf 5 jaar of zo) voor 0,5 persoon voor de boodschappen en bij restaurant/ergens wat drinken betaalt iedereen voor dat wat ze gegeten/gedronken hebben.
Voor slaapplekken per kamer, dus als ik met een vriendin een kamer deel betaal ik minder dan als ik een eigen kamer wil, en als ouders geen kamer met hun kinderen willen delen betalen zij meer.

4 likes

Ja ik zou zelf denken bij de boodschappen e.d. voor in het huis zou ik de kinderen als half persoon tellen. Want ze drinken inderdaad geen alcohol bijv. We zorgen wel voor andere boodschappen die zij graag willen.

2 likes

Ja we delen de kosten door alle volwassenen - bij uit eten e.d. dus ook, dan kijken we dus niet wie wat heeft gegeten of gedonken maar gaat gewoon het totaalbedrag ook op wiebetaaltwat - maar tellen de kinderen bij niks van de kosten mee. Dat stellen de ouders dus ook niet voor om te doen.

1 like

Wij doen elk jaar exact dit waarbij wij het stel zijn met 2 kinderen. Die tellen bij elkaar dan voor 1 volwassene. Want inderdaad geen alcohol en kindermenuutjes ipv voor-hoofd-na

8 likes

Hierbij vind ik het ook wel afhangen van wat er gegeten wordt. Als de kinderen allemaal volwaardige gerechten eten vind ik het anders dan wanneer jullie meerdere gangen eten of aan de chateaux briand en de kreeft met wijn gaan en die kinderen een pannenkoek en een Fristi nemen. In dat eerste geval zou ik de ouders gewoon voor 4 aanslaan in de wbw en in het tweede geval zou ik de kinderen niet meerekenen, dan maakt die paar euro op het totaalbedrag ook niet zoveel verschil.

6 likes

Ja vind ik gierig. Ik zou me daar ook heel ongemakkelijk bij voelen als ouder zijnde. En het is niet dat je voor een kind van 3 nou zoveel kosten maakt, maar ook die drinkt een keer appelsap of eet een kindermenu als je uit eten gaat. Ook qua boodschappen zul je net iets meer halen. En qua huisje moet je ook een duurder huisje nemen dan met 8 volwassenen.

Een baby extra zou ik niet moeilijk over doen, maar twee kinderen wel. Ik zou dan delen door 9 of 9,5 en dat komt dan voornamelijk door duurder huisje. Eten enzo valt denk ik wel mee.

Wat ik vooral raar vind is dat ze het zelf niet voorstellen. Wij hebben onlangs iets vergelijkbaars gehad met familie en dat wij de enige met kind waren. Wij hebben voorgesteld voor 2,5 te betalen. Hoefde uiteindelijk niet van familie, maar het gaat er ook om dat je beseft dat het de anderen meer kost vind ik.

21 likes

Ja ik vind die vanzelfsprekendheid dat de kinderen niet mee betalen dus ook lastig. Bij een ander stel met kinderen heb ik dat helemaal niet, als we dan bijv. samen gaan lunchen dan stellen zij altijd voor voor hun kinderen te betalen / dat te verrekenen.

2 likes

Haha, dit zie ik hier zo vaak. Poster klaagt over asociaal/gierig gedrag van iemand uit z’n omgeving. Iedereen beaamt dat dit aso/gierig is en hoe je best kan reageren. Poster is uiteindelijk toch te schijterig en laat zich alsnog doen.

21 likes

Ik vind het ook gek/gierig om het niet aan te bieden als ouder zijnde. Een baby die nog niks eet/drinkt en bij de ouder slaapt is idd anders, maar zodra er echt extra kosten gemaakt worden vind ik dat wel gek en zou ik mij heel bezwaard voelen.

8 likes

Ik heb nergens gevraagd om advies?
Ik kom hier alleen m’n gelijk halen.

67 likes

10/10 for honesty :joy:

18 likes

And you got it :ok_hand:t3:

100% gelijk

10 likes

Maar bij je rijke vriendin durf je dat niet? Je gaat het gwn betalen…

2 likes

@Monster Ik heb inmiddels geleerd met vakanties dat je daar heel eerlijk over moet zijn met je vrienden. Ik heb ook vaak hier verhalen verteld met name om mijn gelijk te halen en dan dacht ik zie je wel ik heb gelijk, maar niemand heeft daar wat aan. Heel veel mensen zijn ook gierig, en ik ga ook vaak uit van bepaalde dingen omdat ik denk dat we zo goed zijn dat ik dat echt niet hoef te vragen maar dat is gewoon niet zo bij bepaalde mensen. Ik heb geleerd bijvoorbeeld dat als iemand thuis bij je komt en diegene is een vriend, dan zeg je als je iets uit de koelkast wil pakken of een snack, doe of je thuis bent je hoeft het niet te vragen. Toen ik dat een keer deed bij een ander (ik dacht een goede vriend) zei diegene ooit oh, die appel wilde ik straks eten. En toen dacht ik, oh ik dacht ik pak gewoon iets uit de fruitmand (volgens mij had ik megatrek omdat diegene ook niet echt iets aanbood en ik was er al even). Dus mensen interpreteren dingen anders, de een is te ‘gierig’ de ander is te ‘gul’.

8 likes

Maar waarom zou je voor een paar euro ruzie maken? Ja @Monster heeft gelijk haar vriendin is gierig, maar waarom heel principieel doen over een paar euro? Als je het niet kunt missen daarbuiten gelaten.

Ik ben soms best verbaasd hoe heftig er hier wordt gereageerd op gierige acties. Ja het is gierig, maar iedereen heeft wel een paar slechte eigenschappen.

3 likes

Omdat het mij niet eens om die paar euro gaat, maar gewoon een gebrek aan respect. Beetje profiteren/ misgunnen.

En los daarvan, juist tegen je vrienden moet je dat kunnen zeggen toch? Van wat doe jij nou haha. En als diegene daar echt zo boos om wordt dat het een enorme ruzie wordt; dan zegt dat wat mij betreft eigenlijk ook genoeg.

29 likes