Gierige acties #2

Dit klinkt alsof de rekening bij de baas wordt gedeclareerd maar waarschijnlijk heeft Max gewoon een Vrij Reizen business card van de NS waar ze onbeperkt mee kan reizen.

3 likes

Tijd = geld en het is mijn tijd dus mijn geld. Zo verkoop ik het aan mezelf :joy:

4 likes

Ik ben nog steeds geirriteerd dat ik vooraf gekochte e-ticket niet terugkrijg toen later de treinen gecanceld waren door de sneeuw. Ja sneeuw is overmacht maar met een ov chipkaart ga je niet inchecken en betaal je tenminste niet voor je gemiste reis. Maar e-ticket krijg je dus niet terug. En heb alleen e-tickets gekocht omdat de ov-chipkaarten verlopen waren en de klantenservice adviseerde als je toch enkel sporadisch reist, en de ov-chipkaart gaat verdwijnen, je ook gewoon e-tickets kunt kopen. KutNS

5 likes

Wat klote zeg!
Voor de volgende keer wellicht, je kan ook met je bankpas inchecken. Dan heb je dus ook geen OVchipkaart nodig.

5 likes

Volgens mij krijg je dit sowieso niet terug toch? Op de site van de NS staat dat extreem weer een uitzondering is.

Maar als iemand het wel is gelukt, dan ga ik ook nog even proberen geld terug te krijgen.

Edit: dit zeg je ook, ik kan niet lezen. Maar ik was dus al op mijn werk en moest nog terug. Maar die kosten krijg je dus ook niet terug helaas.

2 likes

Huh, gaat de OV chipkaart verdwijnen? Gewoon met je pinpas dan?

3 likes

Nee er komt een ander soort pas. https://www.nu.nl/economie/6383328/ov-chipkaart-verdwijnt-eind-2027-en-wordt-vervangen-door-ov-pas.html?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

6 likes

Heb laatst de taxi die ik moest nemen omdat er door hevige sneeuwval geen bussen meer reden gedeclareerd bij de busmaatschappij. Stond op hun website ook dat ze dat niet doen bij extreme weersomstandigheden maar heb het toch geprobeerd, en met succes dus. Was idd 2 minuten werk.

5 likes

Hoezo is het relevant of de reis in privé of werktijd is? Als je in werktijd je geld terugkrijgt gaat het toch ook niet naar de werkgever?

4 likes

Er werd eerder gedaan alsof een e-ticket kopen dezelfde rechten/plichten etc is als met ov inchecken, je krijgt bij vertraging geld terug. Maar als er geen treinen rijden, check je dus niet in en uit en betaal je niet voor een reis. Met een e-ticket dus wel. Dubbel kut want moesten een dure taxi nemen naar het vliegveld en geld van de treintickets verloren dus.

8 likes

Iemand in de marktplaatsgroep van de buren whatsapp community. Bied Airpods 4 nieuw in de verpakking aan voor 100 euro. Prima deal normaal gesproken maar hij zet erbij dat hij ze gratis bij zijn nieuwe telefoon heeft gekregen. Ik denk dan echt wel gierig want je probeert winst te maken op iets wat je gratis hebt gekregen.

Ik snap ergens ook wel dat ie ze niet gratis weggeeft aan iemand die hij niet kent

61 likes

Die telefoon was vast niet gratis, zeker niet als je er AirPods bij krijgt, dus ik snap wel dat hij het gratis item verkoopt. Is die telefoon toch weer wat goedkoper! Maar misschien ben ik dan gewoon ook gierig. :joy:

11 likes

Huh!? Snap jouw logica echt niet.

13 likes

Ik heb laatst stoelen die ik gevonden heb bij het grofvuil (die ik ook op het forum heb laten zien), verkocht voor 800 euro op marktplaats. :sweat_smile:

70 likes

Oh ja dit vind ik wel gierig, maar heb sowieso een hekel aan mensen die overal iets aan moeten verdienen

Die AirPods kan ik nog wel inkomen als die bij een dure iPhone zaten, maar zou ze zelf denk ik weggeven aan een familielid ofzo.

14 likes

Ik dacht meer van zet er dan niet bij dat je het gratis hebt gekregen. Je hoeft het van mij ook niet aan een vreemde te geven maar ik vind het gek om 100 euro te vragen voor iets waar je zelf ook niks betaald heb. Er zit een verschil tussen gratis weggeven en 100 euro vragen. Je betaalt niks extra’s om die oortjes bij je telefoon te krijgen. Het is een promo actie. Ik heb ook een tijd terug een gratis tv gekregen bij het afsluiten van een abonnement. Ik geef die dan zelf liever weg dan dat ik ga zeggen o ja deze was destijds meer dan 400 euro waard. Dus geef mij 100 voor iets wat ik gratis heb gekregen.

Het is meer wat @Xiomara zegt waarom moet je geld verdienen aan iets wat je gratis hebt gekregen. Geef het dan aan een bekende weg als je het zelf niet nodig hebt. Dat je het dan gaat verkopen om er geld aan te verdienen vind ik gierig. Dat je het erbij zet gewoon dom. Ik vind die persoon nu echt 10x minder sympathiek.

2 likes

Het is juist logisch om erbij te zetten dat hij ze bij een abbo gekregen hebt, dat gebeurt vaak met elektronica en het maakt het verhaal om ze als nieuw te verkopen compleet. Anders denken mensen dat je ze naar de winkel moet terugbrengen en ze al getest zijn oid.

18 likes

Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden. Een vriendin van mij heeft een prima baan en verdient boven modaal. We reizen vaak samen. We hebben al lang geleden afgesproken dat we deze zomer samen naar een verre bestemming zouden gaan. Ik ken daar iemand waar ik ooit met heb gestudeerd en bij haar mag ik een weekend logeren. Ze vond het ook goed als ik iemand meenam maar niet langer dan 1 weekend omdat zij gewoon moet werken en klein woont wat ik helemaal begrijp.

Ik wil binnenkort gaan boeken en heb mijn vrije dagen al doorgegeven. De vliegtickets zijn nu al duur en worden alleen maar duurder. Ik snap dat het veel geld is, maar het is bekend dat tickets naar deze locatie gewoon altijd wel duur zijn. Ik heb daarom aangegeven dat ik snel wil boeken, omdat het anders voor mij te duur wordt, zeker als zij niet meegaat en ik zelf een hotel moet betalen. Als zij niet mee wil, ga ik alsnog heb ik bedacht, maar dan korter zodat het betaalbaar blijft. Nu zegt ze dat ze de reis met mij misschien te duur vindt en of we echt niet langer bij die vriendin kunnen logeren, maar ik wil dat niet vragen want ik vind het al superlief dat we het weekend mogen blijven, ze woont namelijk erg klein.

Na onze reis heeft zij ook een bruiloft van haar goede vriendin in het buitenland. Het plan was dat ze eerst met mij op vakantie zou gaan en daarna naar de bruiloft zou gaan. Dat is een bruiloft waarbij ze haar eigen ticket zou betalen, jurken mocht lenen van de bruid en een week mocht blijven logeren. Maar op de trouwdag moet ze wel een hotel boeken voor een nacht, dat was niet goed doorgecommuniceerd naar haar vond ze en dat vindt ze te duur. Dus nu gaat ze en de reis met mij afzeggen maar ook de reis voor de bruiloft van haar goede vriendin. Ik vind dit best gierig van haar, ondanks dat ik weet dat alles bij elkaar gewoon veel geld is. Maar het komt een beetje over dat ze alleen reist als ze een beetje kan meeprofiteren met gratis verblijf. Zowel bij die vriendin van mij als bij haar vriendin. Ik heb gisteren tegen haar gezegd dat ik het wel begrijp als ze de reis met mij te duur vindt, maar dat ik het graag volgende week wil weten want dan ga ik boeken. Maar dat ik het eigenlijk niet vind kunnen dat ze de bruiloft van een hele goede vriendin gaat overslaan omdat ze 1 hotelnacht moet betalen. Ze kan bij wijze van in een Ibis hotel verblijven, de tickets naar dat land zijn goedkoop en ze mag gewoon een week vantevoren gratis in een huis verblijven en ze hoeft niet eens een jurk te kopen. Wat vinden jullie?

2 likes

Dat betekent niet dat ze het ook breed heeft, misschien speelt er momenteel wel iets waardoor ze geld apart moet houden, of waardoor ze juist al een hoge rekening moet betalen.

25 likes