Is de zorg wat je moet krijgen dan wel het zelfde?
Kennis van de huisarts is natuurlijk niet hetzelfde als die van een internist.
Ooh lol ik dacht, huh hoe laat je je huisarts opdraaien voor jouw eigen risico, maar je laat de behandeling door hem zelf doen. Ik snap het!
Haha dat zou wat zijn! “Dat ga jij dan mooi voor mij betalen, huisartsie!”
Ik zou persoonlijk wel trakteren, vind het leuk om een big deal te maken van verjaardagen en trakteren hoort daar voor mij bij. Het klinkt ook alsof haar verjaardag al niet helemaal gaat zoals ze zelf het liefst zou willen en dan is het toch fijn om even verwend te worden?
Er wordt een verrassingsfeestje georganiseerd voor een vriendin, maar ik kan er niet bij zijn. Vinden jullie het gierig om te vragen naar een apart tikkie voor het cadeau? Nu is er een tikkie voor het feest+cadeau samen.
Edit; wacht verrassingsfeest, ook goedemorgen. Overheen gelezen.
Vind het niet per se gierig. Maar afhankelijk van de kosten zou ik zelf misschien het tikkie wel compleet betalen. Tenzij het echt uitzonderlijk veel extra is
Als je het kan missen en het is een goede vriendin, zou ik meebetalen aan beide. Het feest is ook onderdeel van het cadeau dan toch, bij een verrassingsfeest. Tenzij het echt een enorm verschil is. Maar heb zelf nooit zo’n zin in moeilijk doen en dit is wel de makkelijkste weg.
Ik zou alleen het cadeau betalen. Je maakt toch geen gebruik van het feest.
Ik zou niet bijdragen en mijn eigen cadeau verzorgen.
Huh niet met opzet toch?
Ah nee waarschijnlijk snapt ik je grap gewoon niet sorry
Hahaha, ik vind dit wel grappig maar ik zou het nooit doen Is wel heel erg zuur.
Ik zou net als @Schrodinger niet bijdragen en gewoon zelfs iets kopen om een andere keer te geven.
Vind ik niet. Als het feest al vooraf was afgesproken en ze nu per abuis niet kan dan snap ik het wel dat je meebetaalt, maar als de feest werd georganiseerd en zij meteen al heeft aangegeven niet kan dan vind ik ook niet dat je perse moet mee betalen. Je betaalt immers al mee met het cadeau wat ook een onderdeel is van het feest.
Ik had aan het begin al afgezegd meteen, maar er worden toch pas last minute voorbereidingen getroffen. En nu kan ik last minute toch wel komen en dat was geen probleem!
Wel was er een nieuw dilemma, want er was een open tikkie gestuurd:") Dus de mensen die niet komen, konden op deze manier iets minder bijdragen. Wel weer lastig om een bedrag te kiezen
Open tikkies moeten verboden worden
Lunch besteld op werk, voorgeschoten voor collega’s. Ik heb een open tikkie gestuurd met de hij erbij en dan zijn er collega’s die alleen voor hun bestelde eten betalen en niet de bezorgkosten meebetalen (gedeeld door iedereen is dat niet zo veel). Maar goed, zelf sta ik er heel anders in, en als iemand het regelt rond ik het altijd af naar boven.
Stom van hun maar als jij bestelt dan kon jij elke collega een betaalverzoek sturen met die kost erbij gerekend?
Is kut dat jij dit allemaal moet regelen omdat het initiatief niet van hen komt maar ik zou gewoon zeggen: hé ik stuur nu iedereen een tikkie met de bezorgkosten.
Vriend en ik hebben 2 tickets gekocht voor 120€ voor een festival.
Vrienden van ons konden niet tijdig aan tickets geraken, maar wij kende wel nog iemand die ergens iets kon regelen. Die vroeg 100€ voor 2 tickets. Wij hebben dat betaald en de tickets bezorgd aan onze vrienden, maar we hebben wel gezegd dat het 120€ was, dus 20€ in ons eigen zak gestoken voor de moeite
Jemig dat is wel gierig ja. Je kende gewoon iemand die wel tickets kon fixen en het is ook nog voor je vrienden? Klinkt lullig.
Leuke vrienden zijn jullie!
Dat is niet gierig, dat is diefstal/oplichting.