Gierige acties #2

Ja sorry vind dat echt heel kinderachtig als dat moet. Was ook de eerste keer dat ik voorschoot en normaal gaat het altijd zo, ik heb überhaupt geen idee meer wie wat besteld heeft. Ag nouja, ik neem het verlies dan wel, maar vind het van hun gewoon gierig, haha.

3 likes

Welke moeite precies?

9 likes

Ja dat vind ik ook. Ik zou het volgende keer gewoon vermelden en kort zodat het niet open is voor discussie. Neem het bedrag van je eten + de gedeelde bezorgkosten.

3 likes

Als mij dit zou overkomen en ik zou erachter komen dat mijn vrienden me voor 20 euro genaaid zouden hebben, zou dat wel wat met mijn vertrouwen doen. En daar is vriendschap mijns inziens wel op gebaseerd. Maar veel plezier met je 20 euro, je zal het wel hard nodig hebben als je zo met je vrienden omgaat.

16 likes

Eerlijk gezegd snap ik niet hoe je iets anders had kunnen verwachten, als je niet erbij vermeldt dat je graag wil dat ze ook meebetalen aan de bezorgkosten. En om hoeveel bezorgkosten gaat het dan? Meestal zijn die 1,50/2,99 euro, hooguit. Dan vind ik het eerder gierig van jou dat je dat gierig van hen vindt, want als mij niks gevraagd zou worden over een paar euro bezorgkosten zou ik ook niet gelijk denken oh daar maak ik even 25% van over ofzo.

5 likes

Ik denk dat je dit beter in het biechttopic had kunnen plaatsen :’)

75 likes

Maar als steeds iemand anders voorschiet, is het dan niet zo dat diegene dan de bezorgkosten voor zijn/haar rekening neemt? Ik zou het in ieder geval geen gierige actie vinden, denk eerder dat men oprecht niet bij de bezorgkosten stilstaat. Ik zou daar ook niet aan denken, maar als iemand me een open tikkie zou sturen met daarbij iets van ‘graag even je eigen bestelling overmaken + 50 cent bezorgkosten’ dan zou ik dat ook prima en niet gierig vinden.

7 likes

Broodjes bestellen met collega’s is echt altijd gezeik. Ten eerste mega veel geregel, want wie wil wat, tikkies sturen naar iedereen, en later ook nog eens controleren of iedereen wel betaald heeft want er zit altijd een collega bij die vergeten is te betalen. En voor een keertje, prima, maar structureel elke week, man wat een gezeik.

5 likes

@ iedereen; excuse us hoor, jezus mina :sweat_smile: Het festival is uitverkocht, wij hebben ook zelf moeten rondsturen en bellen zodat ze wel nog meekonden. Ze wisten dat de verkoop die dag was én ze waren zelf ook thuis die dag. Die persoon die het moest regelen heeft daar ook moeite voor moeten doen en moeten bedelen voor 2 extra kaartjes. Het is niet dat ze uit de lucht komen vallen :sweat_smile: En als ze gewoon hun kaartjes hadden gekocht waren ze ook 120€ kwijt

Je kunt ook iets/moeite doen voor een ander zonder dat je er iets aan overhoudt…

61 likes

Alsnog ben je niet eerlijk tegen je vrienden. Waarom wil je per se 20 euro aan ze verdienen? Ik snap dat echt niet.

4 likes

Als je zo overtuigd bent dat het gewoon kan wat je doet, waarom heb je hen dan verteld dat het gewoon 120 euro was, in plaats van dat je eerlijk bent en zegt dat je 20 euro in eigen zak steekt voor de moeite?

11 likes

Had je die €20 niet beter aan de vriend gegeven dan die ervoor moest bedelen, dan hebben je vrienden gewoon de normale prijs betaalt en hij die €20 voor de moeite omdat hij daadwerkelijk moeite heeft gedaan en niet hun vriend is dus het niet leidt tot scheve verhoudingen?

14 likes

Nou zeg, had het inderdaad beter in het opbiechttopic geplaatst… Ik twijfelde zelfs nog en dan kreeg ik tenminste geen reacties. sjonge jonge… Jullie weten toch ook niet hoeveel wij doen voor die vrienden… Ze rijden bijvoorbeeld altijd gratis mee met ons (en we hebben geen firmawagen of tankkaart). Dat gaat dan al ver boven de 20€ als we alles al eens optellen, maar we doen dat met plezier omdat we weten dat ze niet lang en ver kunnen rijden. Lekker verder veroordelen hoor. Werkelijk in ons 30jarig bestaan is dit de eerste keer, want normaal kennen wij zo’n personen niet eens die achteraf nog iets kunnen regelen.

Maar toch laat je ze daar nu indirect voor betalen?

5 likes

Is dat zo? Want je gebruikt het nu wel om te rechtvaardigen dat je ze 20 euro hebt afgetroggeld.

26 likes

@Tobvit als je 't zo gerechtvaardigd vindt, speel dan gewoon open kaart

1 like

Je doet die ritjes met plezier maar je houdt wel in je hoofd hoeveel het opgeteld kost?

Vriendschap is toch geen financiële transactie. Als je het een scheve vriendschap qua kosten vindt moet je het aankaarten ipv ze nu soort van op te lichten en dat te verdedigen adhv andere kosten die je hebt gemaakt die in hun ogen wss onderdeel zijn van een vriendschap.

34 likes

Doneer die €20 aan Afghanistan, dan nemen we allemaal onze woorden terug!

Deal?

71 likes

@Tobvit het is toch gewoon raar dat je er eerst soort van komt over opscheppen (zo kwam het over) en nu je tegenovergestelde reacties krijgt van wat je had gehoopt is er ineens allerlei context waar we niet over mogen oordelen. Dan had je die context toch gewoon meteen kunnen geven

12 likes