Hahahahahhahahaha
Ja ik vind eigenlijk dat je overal wel wat btw over mag rekenen de komende jaren.
ff lijstje bijhouden hè, in je hoofd alleen dan, dat je eeeeeeeigenlijk natuurlijk het allemaal graag doet.
Hahahahahhahahaha
Ja ik vind eigenlijk dat je overal wel wat btw over mag rekenen de komende jaren.
ff lijstje bijhouden hè, in je hoofd alleen dan, dat je eeeeeeeigenlijk natuurlijk het allemaal graag doet.
Ja als je het echt netjes kan doen en een plan maakt en duidelijke afspraken kan wel, in bepaalde situaties dat je iemand er echt mee helpt en je het niet om een bedrag gaat dat je maar kan wegschrijven omdat het dermate groot is.
Maar dan moet je beiden wel bepaald soort personen zijn en elkaar daarin echt gewoon volledig vertrouwen en 100% eerlijk kunnen zijn.
Heitje voor een ticket voor een partijtje
Maar je bestelde tegelijk alle tickets? Dan zou ik ook gewoon het bedrag door 4en splitsen, is één bestelling en bovendien komen alle tickets dan door op 1 e-mailadres toch? Dus dan is het ook een beetje arbitrair verdelen.
Zou het wel gierig vinden als jij dan als degene die bestelde jezelf en partner de early bird prijs zou geven en de anderen de volledige prijs. Nu is het gewoon een groepskorting zou ik vinden. Iedereen geld over, lekker rondjes van halen.
Ja noooooooit uitlenen wat je in een noodsituatie niet kan missen.
Want dan loop je ook het risico dat jij weer moet aankloppen bij iemand en dan is het ineens een meerlagige lening en kan het ook andere relaties in gevaar brengen.
Maar dan regel je het toch niet? Ik regel kaartjes voor mijn vrienden om het ik het leuk vind dat ze meegaan. Als ze zelf te lui zijn om het te regelen en ik ze eigenlijk geen goedkoper kaartje gun, hoe goed ben je dan bevriend?
Nee, maar vind je je vrienden echt zo stom dat je ze die “winst” niet zou gunnen?
Ik had gewoon gezegd ; onze kaartjes waren 120, nu kunnen we die van 100 krijgen, zullen we er voor ieder 110 van maken?
Ik vind sommige reacties wel een beetje overtrokken… stel dat stel A early bird tickets had gekocht voor 100 euro en stel B niet, later regelt stel A toch nog zelf geritselde tickets voor stel B voor de gewone prijs a 120 euro en daar hadden ze dan ook 120 voor teruggevraagd had ik het ook normaal gevonden.
Het ‘gekke’ zit erin dat stel A tickets later tickets voor 100 euro heeft weten te krijgen terwijl de gewone prijs blijkbaar 120 is. Dat is dan hun mazzeltje en miss niet ultiem sympathiek maar ik kan me er wel wat bij voorstellen dat ze dan bij wijze van spreke hun 1e set tickets doorverkopen voor de gewone prijs.
Ja maar dat hebben ze dus wel gedaan toen ze die eerste set tickets kochten.
Als ze die set nu doorverkopen en de 2e set houden klopt het theoretisch gezien wel gewoon.
Ja maar die vrienden hadden die 120 er dus net zo goed voor over en gingen er bovendien van uit dat dat de prijs zou zijn (want dat was de standaard verkoopprijs).
Stel A heeft dus een mazzeltje gehad door de tweede set, die zij ook zelf geregeld hebben, opeens goedkoper te kunnen krijgen.
Ik weet niet wat ik in dezelfde situatie zou doen (ik denk ook de totaalprijs/4), maar vind deze actie echt niet zo enorm shocking als de meesten hier.
Als je gewoon eerlijk en open bent over kosten etc kun je toch alles bespreken. ipv zelf accountant spelen en achteraf dingen “terugvorderen”
Ja maar theoretisch gezien zou je niet liegen als ze de 1e set tickets a 120 doorverkopen aan de vrienden en zelf de 2e set houden. Dan is de prijs dus wel gewoon 120 euro.
Vind het iig niet vergelijkbaar met vreemdgaan
Het blijft een beetje gierig, maar heel veel mensen zijn ook een beetje gierig en vinden het zuur als zij zelf alles geregeld hebben en daar dan ook nog de hoogste prijs voor betalen, toch?
Maar waarom zou je dit doen? Boeit het nou écht zo enorm dat je vrienden 10 pp minder betalen aan een ticket voor een festival dan jij en je partner? De volgende keer is het misschien andersom. En anders niet. Niet alles wordt altijd eerlijk verdeeld.
Nou als mensen er blijkbaar wel steeds over blijven nadenken (zoals de tripjes met de auto enz ook steeds in het achterhoofd houden) dan lijkt me dit prettiger
Dus als ik hier kwam verkondigen dat ik onze kaartjes aan hun had verkocht, dan was het wel oke? Want dan hadden ze in principe de kaartjes van 120€ en had ik geen geld achter gehouden én niet gelogen? En theoretisch gezien is dat ook eigenlijk gewoon wat wij gedaan hebben hé, zoals @Rosalala ook zei. Ik heb het misschien wat anders en (zeer) ongelukkig verwoord. Het festival is en blijft uitverkocht, en onze kennis heeft die kaartjes ook met moeite kunnen regelen en die waren blijkbaar 20€ goedkoper. Little did we know… Als ze nu gewoon hadden klaar gezeten voor de verkoop, of ons (op tijd) hadden ingelicht (zodat wij die voor hun erbij konden kopen) dat ze ook wouden gaan dan hadden ze die kaartjes ook gewoon voor 120€.
Het is en blijft een gierige actie en die kwam ik hier posten.
Nogmaals over het voorbeeld dat blijkbaar nogal wat aandacht trekt;
het feit dat wij meestal rijden voor hun is met alle plezier, of hebben we liever dat ze in slaap vallen achter hun stuur of onzeker op de snelweg rijden? Neen, daarvoor zijn vrienden en daarom doen wij dat, omdat we hun ook gewoon graag zien. Dit was maar een voorbeeld van de vele dingen die wij voor elkaar doen. We houden dat zeker niet in onze gedachten om ooit geld terug te verdienen, we willen zelfs geen geld daarvoor. Dit moet zelfs niet besproken worden, we bieden het zelf aan en we verwachten/willen daar niks voor terug.
En nu zwijg ik er echt over
Dat bedoel ik toch ook gewoon open er over praten.
Meid, wat blijf je in de verdediging schieten. We zijn het gewoon niet met je eens, zoals je al hebt gelezen. Veel vinden het geen gierige actie maar naaierij van je vrienden. Maar prima als jij dat anders ziet, het is jouw festival en het zijn jouw vrienden. Misschien kun je ze van je winst op een drankje trakteren op het festival.
Ik zal ze er 10 trakteren
Feit blijft dat je hebt gelogen. Als jij je oude kaartjes had verkocht was het inderdaad wel oke, dan lieg je er namelijk niet over.