Ik wilde even checken of ik gierig ben of niet. Dit weekend wordt een verjaardag gevierd van iemand en dat doen ze door te gaan lasergamen. Vet leuk! Echter is het 1,45 uur enkele reis, maargoed doen we. Het lasergamen incl borrelhapjes duurt 2 uurtjes en we betalen voor alles. Voor degene die jarig is hebben we ook een cadeau. Er is daarna niks anders geregeld (dit vertelde ze zelf in de groepsapp). Dus eigenlijk is het feestje over om 14:00 na het lasergamen.
Omdat het zo ver weg is, vonden mijn vriend en ik het zonde om zo lang te reizen voor enkel die 2 uurtjes lasergamen. Nu heb ik en mijn vriend bij een restaurant gereserveerd om nog uit eten te gaan en de rest van de middag eventueel rond te wandelen in die stad.
Nu appte ze of wij het leuk vonden om nog met hun (zonder de rest van de groep) uit eten te gaan. Hierop had ik aangegeven dat ik al gereserveerd had bij een restaurant voor mijn vriend en ik.
Nog voordat ik ze kon uitnodigen was ze gepikeerd dat ik dit niet geopperd had en vondt het gierig. Het was haar verjaardag etc en vondt het dus kennelijk terecht dat we dit eerst na zouden vragen aan haar.
Ik heb geprobeerd uit te leggen waarom ik zo handelde en ik wilde best het restaurant bellen om te zorgen dat we met meerdere mensen konden komen, maar voor haar was dit niet nodig want ‘the damage has been done’.
Mijn vriend vondt het niet gierig en noemt het hooguit een miscommunicatie waarbij verwachtingen niet helemaal goed gemanaged zijn.
Ik heb er alleen maar stress van omdat ze zooo boos werd aan de telefoon en ik wil eigenlijk checken of de fout niet 100% aan ons toe te wijzen is (misschien wel dat we het met haar hadden kunnen overleggen oid).