Sommige mensen reageren hier alsof ze zelf zijn opgelicht.
Ik heb vanochtend nieuwe gellak laten doen, maar ik zie nu dat het toch niet zo mooi erop zit. Het is heel bobbelig en zelfs een paar soort van gaatjes van de luchtbellen. Ik denk dat het komt door de kleur (lichtgeel) en dat ze er heel veel laagjes van op moest doen om het dekkend te krijgen. Ik heb eigenlijk geen zin om terug te gaan, omdat het zo lang duurt allemaal. Is het gierig als ik vraag ipv terug te komen om volgende keer korting te krijgen?
- Ja gierig
- Niet gierig
- Ga gewoon terug luie donder
0 stemmers
Je kunt misschien terug gaan en het resultaat laten zien. Je kunt dan aangeven dat je nu minder tijd hebt maar dat het mogelijk is dat je volgende keer korting krijgt? Zo heb je het uitgesproken, zij hebben het gezien dat het echt zo is en zijn alle partijen tevreden?
Zelf ook een gierig dilemma… wij gaan groots verbouwen en hebben daarvoor oa ook een nieuwe vloer en mogelijk raambekleding etc nodig. Nu ken ik iemand uit de buurt die een bedrijf heeft die dit allemaal kan regelen. Ik ken hem alleen niet echt goed, zijn vrouw ken ik wel wat beter.
Ik hoop natuurlijk heel hard dat ik alles bij deze winkel kan kopen en op de een of andere manier wat korting kan regelen, maar vraag me ten eerste af hoe reeël dit is en ten tweede hoe ik dit het beste kan aanpakken. Ik heb zijn nr uit een groepsapp maar vind het ook zo cheap overkomen om hem hierover te appen. Anderzijds, als ik gewoon een afspraak maak dan is de kans natuurlijk groot dat ik hem niet tref. Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Wat voor bedrijf heeft hij, eentje die vloeren en raambekleding verkoopt of een bedrijf waarmee hij daar kan inkopen?
In het laatste geval kan het voor hem ook nog voordeel hebben om jou te helpen, omdat hij het dan kan aftrekken van zijn winst. Maar dat ligt dus aan het antwoord van jou.
Edit: Je kan hem natuurlijk ook appen; Hey Henk, wat toevallig dat jij daar werkt, ik heb dat en dat nodig. Kan ik een keer bij je langskomen?
Nee, het 1e…
Ik dacht zelf aan foto’s/video’s sturen van het resultaat, omdat ik vandaag sowieso geen tijd heb om daarheen te gaan voordat ze dicht zijn
Sowieso kan je bij zulke bedrijven altijd om korting vragen, dus dat hoeft niet van de kennis af te hangen. Maar anders zou ik hem (of zijn vrouw) even appen of anders even bellen (via het zakelijke nummer dat zal vast online staan) en dan gewoon joh we gaan verbouwen en moest gelijk aan jou denken, kan ik langskomen voor een vrij blijvende offerte?
Ik zou hem een berichtje sturen, vragen of hij een bepaalde dag werkt en dan gaan. Maar er zeker vanuit gaan dat alle korting mooi meegenomen is. Bouwmateriaal is extreem duur momenteel.
@Rosalala wat al gezegd is inderdaad, gewoon lekker gebruik maken van je connecties. Vind ik eigenlijk niks gierigs aan, hij verdient er hoe dan ook aan (ook met korting).
Ik vind het wel een beetje gierig, maar dat is denk ik afhankelijk van de marge die ze hanteren en hoeveel je gaat kopen. Die bedrijven hebben het nu al lastig door de lange levertijden, veel extra kosten daardoor. Maar vragen kan altijd natuurlijk.
Ik wilde even checken of ik gierig ben of niet. Dit weekend wordt een verjaardag gevierd van iemand en dat doen ze door te gaan lasergamen. Vet leuk! Echter is het 1,45 uur enkele reis, maargoed doen we. Het lasergamen incl borrelhapjes duurt 2 uurtjes en we betalen voor alles. Voor degene die jarig is hebben we ook een cadeau. Er is daarna niks anders geregeld (dit vertelde ze zelf in de groepsapp). Dus eigenlijk is het feestje over om 14:00 na het lasergamen.
Omdat het zo ver weg is, vonden mijn vriend en ik het zonde om zo lang te reizen voor enkel die 2 uurtjes lasergamen. Nu heb ik en mijn vriend bij een restaurant gereserveerd om nog uit eten te gaan en de rest van de middag eventueel rond te wandelen in die stad.
Nu appte ze of wij het leuk vonden om nog met hun (zonder de rest van de groep) uit eten te gaan. Hierop had ik aangegeven dat ik al gereserveerd had bij een restaurant voor mijn vriend en ik.
Nog voordat ik ze kon uitnodigen was ze gepikeerd dat ik dit niet geopperd had en vondt het gierig. Het was haar verjaardag etc en vondt het dus kennelijk terecht dat we dit eerst na zouden vragen aan haar.
Ik heb geprobeerd uit te leggen waarom ik zo handelde en ik wilde best het restaurant bellen om te zorgen dat we met meerdere mensen konden komen, maar voor haar was dit niet nodig want ‘the damage has been done’.
Mijn vriend vondt het niet gierig en noemt het hooguit een miscommunicatie waarbij verwachtingen niet helemaal goed gemanaged zijn.
Ik heb er alleen maar stress van omdat ze zooo boos werd aan de telefoon en ik wil eigenlijk checken of de fout niet 100% aan ons toe te wijzen is (misschien wel dat we het met haar hadden kunnen overleggen oid).
Hoe moest jij ruiken dat zij nog iets met precies jullie en niet met de anderen wilde doen.
Dit heeft niet eens iets met geld en gierigheid te maken in mijn optiek en de jarige doet fucking raar
Oh wow, bedankt voor de eerste snelle reacties.
Ja zij vondt het gierig omdat wij al plannen hadden om uit eten te gaan en niet eerst gevraagd hadden of zij ook mee wilde. Dat deel vondt ze gierig.
En toen ik vertelde dat er duidelijk in de app stond dat er daarna niks meer te doen was ik er vanuit ging dat we ‘vrij’ waren om zelf dingen te onder nemen.
Zij gaf daarop aan dat het ging om het ‘gebaar’ en dat dit egoïstisch was.
Dit ja. Alsof je ‘recht’ hebt ook om alles te beslissen omdat je jarig bent. Wat een onzin.
En hartstikke leuk toch dat zij dat voorstelde en jullie dat leuk vinden, zou toch geen probleem moeten worden
Dit slaat echt nergens op, nogmaals: ze doet fucking raar. Ze verwacht maar dat mensen zonder dat aan hen te communiceren hen meenemen en trakteren, moet je dan altijd maar je hele dag vrijhouden? Zij is hier de egoistische hoor. Ze gedraagt zich alsof ze 5 is en de hele dag de hele wereld haar ten dienst moet zijn op haar prinsessenverjaardag. Dat mag alleen als je 5 bent. Dat is ze niet denk ik
Misschien is de jarige 14
Ja was de verwachting dat je haar ook op eten zou trakteren?
Zo interpreteerde ik het omdat ze het gierig noemde dat ze niet uitgenodigd wordt, maar ook zonder die verwachting is het raar