Gierige acties #2

Ik ook hoor! Daarom benieuwd of dat echt zo is want dan is het inderdaad gierig, maar van de kant van de jarige.

2 likes

Ik ben zo blij met de reacties! Ik dacht echt dat ik de kwade was omdat ze zo boos tegen me deed.
Nu ik deze bevestiging heb van jullie en mijn vriend ga ik nog het ruggengraat zoeken om misschien te cancelen, want nu heerst er een rare sfeer tussen ons.
Of misschien laat ik haar een nachtje er over slapen en app ik haar morgen, misschien denkt ze er dan wat anders over.
Ze wordt 26 jr.
Misschien ben ik zelf ook niet de slimste want ik weet dat dit niks met ‘gierig’ zijn te maken heeft inderdaad…

3 likes

Oh dat weet ik niet, in haar boosheid kon ik vooral opmaken dat ze het erg vondt dat we haar niet mee hadden gevraagd.

hoe durf je vrienden die 1,5 uur naar je toe rijden voor 2 uurtjes zelfbetaald lasergamen gierig te noemen. wat een aansteller zeg.

47 likes

Ben ik de enige die het niet zo heel gek vind dar je de goedkopere tickets voor jezelf gebruikt en de eerder gekochte aan de normale prijs dus doorverkoopt aan je vrienden? Je maakt in feite geen winst maar biedt hun de duurdere tickets aan en houd zelf de goedkopere… vind dat niet zo heel overdreven erg hoor?

Heb nu pas de rest teruggelezen. Misschien niet meer nodig om hier nog op verder te gaan. :blush:

9 likes

Ik snap ook niet hoe ze komt aan het woord ‘gierig’. Lijkt wel of ze de definitie niet goed begrijpt of ze denkt dat jullie haar expres niet hebben meegevraagd omdat jullie niet voor haar zouden willen betalen? Heel apart. Ook omdat ze expliciet heeft gezegd dat het na het lasergamen afgelopen is. Ik zou, als haar zijnde, juist blij zijn dat jullie langer blijven en vragen of ik kan aansluiten.

Ik zou er in ieder geval inderdaad even een nachtje over slapen en haar wellicht morgen berichten/bellen. Vervelende situatie en hopelijk komt het goed!

2 likes

Ja dit vind ik ook raar… Hoe viert ze haar verjaardag, lekker makkelijk zo, maar misschien alleen nu vanwege corona?

1 like

Veel mensen gebruiken het woord gierig niet correct de laatste jaren, leeftijdsding ofzo? Gierig = niet sociaal in die optiek.

4 likes

Hahha sorry maar is zij wel oké verder? Zij nodigt mensen uit om haar verjaardag te vieren en dan moet men alles zelf betalen plus nog een cadeau meebrengen en dan mensen gierig noemen die na de zelfbetaalde karige verjaardag uit eten gaan?? Deze logica :exploding_head:
Zij is hier de gier. Als ik dit zou willen doen op mijn verjaardag dan zou ik voor iedereen het lasergamen betalen en als ik dat niet kan, dan vragen of iedereen oké ermee is dat dat mijn cadeau is.
Is ze verder wel een leuke vriendin? Zo niet dan zou ik heel die verjaardag skippen en haar erbij

14 likes

Ik vind haar eerder gierig. Als wij een uitje (lasergame, escaperoom, bootje huren en snacks meenemen) bedenken voor de verjaardag van mijn man - want die vindt dat altijd leuk om zo z’n verjaardag te vieren - betalen wij dat voor iedereen die we uitnodigen (max 10 man). Als je dat niet kan betalen moet je niet op die manier je verjaardag vieren imo…
In de uitnodiging zeggen we dan ook dat we daarna op eigen kosten nog bij X willen gaan eten en of ze ook even willen laten weten wie daar mee naartoe wil ivm reservering, daar trekken we dan wel een grens die duidelijk is voor iedereen.

14 likes

Sowieso niet cancelen door de rare sfeer en gewoon morgen even bellen om de miscommunicatie te bespreken. Anders denk ik dat de vriendschap wel voorbij is en dat zou zonde zijn toch? Gewoon even uitpraten :slight_smile:

6 likes

post jij hier gewoon even alsof je niet zojuist moeder bent geworden! Van harte!! :smiling_face_with_three_hearts:

12 likes

Hahahah ja joh ik lig toch al uren wakker :joy:
Thanks!

11 likes

Maar waaaacht even, ik dacht dat het een surprise party was, dan vind ik het logisch dat het betaald wordt door degenen die het organiseren en meedoen met de verrassing. Maar de jarige heeft dit zelf bedacht, georganiseerd en verwacht dat de anderen betalen?? Oke dit is beyond gierig. Ik ga mijn komende verjaardag denk ik maar in Rome vieren ofzo, verwacht wel dat m’n vrienden betalen.

@anon86562306 gefeliciteerd!!

16 likes

Ik durfde niet goed te bellen, maar heb er echt mee in mijn maag gezeten deze nacht. Dus mijn vriend heeft gebeld (hij is veel sterker daarin en weet zich goed te verwoorden). Ik heb het gesprek wel een beetje kunnen horen en het is uitgesproken (gelukkig) en zij heeft haar excuses aangeboden en vertelde dat ze dus veel afmeldingen had voor de verjaardag en het haar op dat moment hoog zat. Bedankt ook allemaal voor de snelle reacties!

28 likes

Gelukkig is het uitgesproken!

3 likes

Ahh dat is fijn! Meestal zit er ook gewoon zoiets ‘sufs’ achter, dat iemand zich al rot voelt ofzo. Zou zonde zijn geweest als dat jullie dag zou verpesten. Het wordt vast leuk :slight_smile:

1 like

Ik had twee mooie grote posters gezien, maar was dan samen ruim 70€ kwijt. Ik ben grafisch ontwerper dus heb ik ze nagemaakt en net besteld bij een online drukkerij voor 9 ekkies de stuk. :money_mouth_face:

Misschien moet ik ook naar het biechttopic, want heb normaal hekel aan copyright en plagiaat.

74 likes

Als je nou gewoon had verteld dat jullie jullie kaartjes aan die vrienden hadden gegeven waarna jullie voor julliezelf op zoek zijn gegaan en toevallig goedkopere kaarten vonden… dan was de verontwaardiging wat minder :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Hahaha maar zijn ze echt 1op1 of gewoon creatieve vrijheid gebaseerd op?

1 like