Ik weet niet echt of het een gierige actie is (misschien) maar ik heb toch ff advies nodig.
Ik had product X (eten) op mijn lijst gezet voor kerst. Eind oktober oid vroeg het zusje van mijn vriend aan mijn vriend welke smaken van X ik wilde hebben. Ze zou al een bestelling in Amerika plaatsen en dan kon ze gelijk mijn cadeau mee bestellen. Ik dat doorgeven (4 smaken), maar ik verwachtte niet echt dat het door zou gaan want normaliter zijn de verzendkosten best hoog en zit niemand daar op te wachten.
Gisteren zegt mijn vriend opeens dat het wel verstuurd is, maar de de UK en voor 115 pond (!!) verzendkosten. Nu vraagt het zusje van mijn vriend of ik mee wil betalen, aangezien mijn deel (3 smaken van product X) het grootste gedeelte zou zijn (en omdat het absurd veel geld is voor verzendkosten).
Ik wil best wat bijleggen want 115eu is ook echt veel, maar ik weet niet hoe veel ik bij zou moeten leggen. Het gedeelte dat een cadeau (!) voor mij is, is schijnbaar ongeveer 2/3e (en weegt overigens 2.3 kg). Ik had het opgezocht maar in geen enkel geval zou je zo veel moeten betalen voor verzendkosten, ook niet van US naar UK. Wel behoorlijk veel natuurlijk maar niet 115 pond. Daarnaast is het naar de UK verstuurd, dus er is ook geen garantie dat ik het uberhaupt ooit krijg (het moet ook weer naar NL).
Ze heeft me ook nooit de optie gegeven om nee te zeggen tegen de bestelling. Als ik had geweten hoe duur het zou worden, had ik natuurlijk gewoon geweigerd hoe graag ik product X ook zou willen.
Ik vind het eigenlijk mega oneerlijk dat ik nu bij moet leggen voor mijn eigen cadeau voor iets waar ik eigenlijk nee voor had willen zeggen mocht ik de optie gehad hebben, en iets wat ik mogelijk nooit zal ontvangen. Maar ik vind het ook gierig en aso van mezelf om niks bij te willen leggen want ze heeft wel een cadeau voor mij gekocht
(extra achtergrond: de familie van mijn vriend is rijk en zijn zusje heeft geen kosten maar wel inkomen aangezien ze gewoon thuis woont. Ik heb natuurlijk wel gewoon kosten en minimaal inkomen, en maak behoorlijk dure kosten de laatste tijd. Ik heb niet zomaar ff wat liggen wat ik kan missen zeg maar)