Gierige acties #2

ik zou het ook via je vriend spelen, voordat het misschien heel awkward wordt tussen jou en je schoonzus. En als dat niets oplevert moet je wellicht ad ultimo bedenken of een eventueel conflict jou die 115 euro waard is. Neemt niet weg dat het een aso actie is.

3 likes

@Kurisu is het waarover je Excellijsten bijhoudt? Beter zijn ze het waard

3 likes

Maar ik vind het nu wel aan je vriend om hier toch namens jou aan te geven dat dit niet redelijk is en dat ‘‘jullie’’ niet voornemens zijn om het bedrag te betalen. Ik ben van mening dat hij samen met jou 1 front moet vormen en ook namens jullie dan de boodschapper van het slechte nieuws moet zijn. Het is zijn familie. Anders loopt het straks wel op een conflict uit tussen jou en zijn zusje.

9 likes

haha ja maar niet zo veel verzendkosten waard :’)

@Victoria Hm ik heb er eigenlijk niet over nagedacht maar ik denk niet dat ze zoiets zou doen. Ze is wel behoorlijk naief en makkelijk (slecht lol) met geld, dus het zou me niks verbazen dat ze er echt niet over nagedacht heeft en weinig moeite heeft gedaan om de beste optie te vinden qua verzending. Also ik wil liever niet denken dat het zusje van mijn vriend waar ik normaliter echt heel goed mee overweg kan me zo probeert te bedonderen hahaha.

Ik heb mijn vriend gevraagd haar te vragen hoe veel t eigenlijk is, misschien dat ze de eerste maten/gewicht verkeerd heeft doorgegeven. Ik ben een stuk willender om bij te leggen als het niet om 3 dozen maar om 13 dozen gaat oid. Al heb ik dan ook wel weer extra vragen want ik vroeg er maar om max 4 :’)

1 like

Als het ook nog naar NL moet, gaat ze je daarvoor dan ook om een bijdrage in de verzendkosten vragen? Vind het een beetje een domme actie van haar om niet zo goed op te letten bij het verzenden, maar kan gebeuren. Vervolgens aan jou een bijdrage vragen voor een cadeau gaat echt te ver, dan blijf je bezig

3 likes

Haha ik hoop het niet zeg. Ik ga zelf naar de UK deze december dus ik zou het dan oppikken en mee terug nemen, maar het kan altijd problematisch worden bij controle want eten

1 like

Oh dat komt goed uit, kan je haar om een bijdrage vragen in je vliegticket/bagagekosten want je moet nu dat pakket mee terugnemen :joy:

25 likes

omg dit had ik nog helemaal niet gedaan, wat kut van me haha. Ik was zo bang dat ze 115 pond of 1/2 - 2/3e daarvan wilde dat ik het nog niet gevraagd had. Maar is wel de beste optie denk ik

3 likes

Als het maar 12 dollar kostte zou ik al helemáál niks bijleggen?! En als het zo omslachtig is om er aan te geraken, dan had ze het maar niet moeten voorstellen het als CADEAU voor je te kopen.

6 likes

@Kurisu ben nu wel heeel benieuwd waar al dit gedoe nu voor is. Wat voor (soort) eten heeft ze voor je besteld? :yum: Ben nu ook in de VS en als t nou heel lekker is wil ik t ook wel proberen hahaha

3 likes

Klinkt als een naïeve / domme irritante actie dat de verzendkosten zo hoog uitvallen. Zou wel even flink verbaasd doen over het bedrag en haar vragen wat de bedoeling is. Denk dat ik zelf uit het oogpunt van de lieve vrede dan wel zou bijdragen maar wel laten weten dat je het natuurlijk nooit had gevraagd als het zo duur zou zijn. (en eigenlijk is het wel aan jouw vriend om haar duidelijk te maken dat je op deze manier geen cadeaus geeft)

11 likes

Ik twijfel of ik zelf gierig ben. Mijn collega en ik moesten voor werk naar Duitsland. Hij reedt, en hij heeft nu een boete. Het was op een stuk van onbeperkt naar 80 vanwege wegwerkzaamheden. Ik had hem nog gewaarschuwd voor de flitser, maar hij dacht dat het geen flitser was. Uiteindelijk natuurlijk een boete, van 120 euro. Aan de ene kant was het wel op een lullig stukje en voelt het gierig dat ik niet aanbied mee te betalen. Aan de andere kant heb ik meerdere gezegd dat hij te hard reedt dus vind ik ook niet echt mijn fout.

1 like

Ik zou niet meebetalen. Jij reed toch niet? Degene die rijdt bepaalt hoe hard de auto gaat, daar heb je als passagier geen invloed op. Je kunt alleen, zoals je hebt gedaan, aangeven dat de bestuurder te hard gaat.

1 like

Nee ben je niet. Ik heb het een paar jaar geleden wel gedaan met een date ‘jij praatte tegen mij dus was mij aan het afleiden…’ en vind mezelf tot op de dag van vandaag dom dat ik dat heb gedaan. Je collega was aan het rijden, jij hebt hem zelfs nog gewaarschuwt maar hij was eigenwijs. Eigen schuld hoor.

1 like

Was meteen de laatste date neem ik aan?

5 likes

Nou hoe stom ben je dan, als je wordt gewaarschuwd door de bijrijder en je rijdt alsnog te hard. No way dat je mee gaat betalen hoor.

4 likes

Ik vraag mij nog steeds af wie hier gierig is, vriendin of ik.
Heul lang geleden gingen wij met z’n 3en naar de bioscoop. Vriendin had net haar rijbewijs en ik niet (was zelf 16, vriendinnen ouder). Ze wilde graag met de auto naar de bios en mij ophalen. Ik woonde op de route, maar ook dicht bij de bios (5 minuten fietsen). Omdat het allemaal nieuw was en zij graag wilde showen met rijden, reed ik mee.
Vriendin wist wel een goede parkeerplek, haar pa parkeerde er ook altijd. Kwamen we terug na de film, had ze een bekeuring omdat ze niet een parkeerbonnetje had gehaald en je daar niet gratis kon parkeren. De boete wilde zij met z’n 3en splitsen, wat wij volgens mij ook gedaan hebben toen (ondertussen 13 jaar geleden dus weet het niet meer zeker :sweat_smile:).
Maar onwetende ik, die uberhaupt nooit met de auto naar het centrum ging, wist niet dat je daar moest betalen, ging er van uit dat zij wel wist wat ze deed…
Daarnaast, niet dat het veel uitmaakt, waren haar ouders ook heel rijk (en wij thuis niet).

Maar goed, af en toe denk ik hier aan en aan hoe ik mij toen voelde. Ze deed heel verontwaardigd over de bon en deelde mee dat wij die samen moesten betalen. Ik voelde mij een beetje voor het blok gezet, omdat ik niet met de auto hoefde en sowieso geen idee had van die parkeerplek.

5 likes

Ik zou in dit geval ook niet mee betalen. Zeker omdat je het nog hebt aangegeven tijdens. Ik heb wel een keer met collega gehad op de fiets dat zij een boete kreeg voor het gebruiken van telefoon. Maar ze gebruikte die voor route waar we samen heen moesten. Ik heb toen wel aangeboden om mee te betalen maar dat vond ze niet nodig want eigen verantwoordelijkheid.

4 likes

Ik vind dat je hier altijd wel vanuit zou mogen gaan wanneer je met iemand meerijdt, tenzij diegene expliciet vraagt om jouw advies over iets en jij roept heel overtuigd iets wat achteraf niet blijkt te kloppen. De bestuurder is wat mij betreft altijd zelf verantwoordelijk voor bekeuringen (behalve gordels van anderen of wanneer een passagier afval uit het raam gooit of whatever).

10 likes

In dit geval vind ik wel dat je de bekeuring moet delen. Beetje ‘samen uit samen thuis’ gevoel. Ja zij had het moeten weten, maar ik vind de chauffeur niet in alle gevallen volledig aansprakelijk.

9 likes