Gierige acties #2

Wauw, dit zou zomaar een Gierige Acties Klassieker kunnen worden. Ik vind dit zo absurd dat ik er geen woorden voor heb. NATUURLIJK ga je dit niet betalen, zijn ze helemaal gek geworden?

15 likes

Wat vind je vriend er van? Kan hij niet namens jou ‘‘ingrijpen’’?

3 likes

@kurisu Ik vind het ook belachelijk dat jij zou moeten meebetalen. Ik vind het haar verantwoordelijkheid als zij iets uit het buitenland bestelt dat ze zich ook verdiept in de verzendkosten. Blijkbaar heeft ze dat niet gedaan, maar dan hoeft ze mijns inziens nog niet van haar probleem het jouwe te maken omdat er toevallig ook een cadeautje voor jou bij zit.

2 likes

Ik vind mijn vriend heel lief enzo maar het is echt een conflict vermijdende aardappel dus hij doet de communicatie tussen mij en zijn zusje en daar houdt t mee op. Hij zou wel mee betalen aan mijn deel om de vrede te bewaren maar zou het nooit voor mij opnemen en met haar in discussie gaan, ook omdat ik dat zelf prima kan.

Alleen lijkt het me echt geen goed idee als ik zelf die discussie aan ga want ik ben echt een vechter en dan gaat het helemaal mis haha. Daarom wil ik ook wel gewoon wat geld geven maar ik vind het preciese bedrag bepalen erg lastig. Ik vind het stom als ik voor mijn eigen cadeau zou moeten betalen, voor de bijkomende verzendkosten, meer dan mijn eigen cadeau, etc. Als ze gekocht heeft wat ik wilde dan was het ook maar 12 dollar en dan vind ik het eigenlijk kut om 50eu bij te leggen voor verzendkosten oid. Zeker omdat ik weet dat ik er geen extra kerstcadeau bij krijg hahaha :’)

6 likes

ik zou het ook via je vriend spelen, voordat het misschien heel awkward wordt tussen jou en je schoonzus. En als dat niets oplevert moet je wellicht ad ultimo bedenken of een eventueel conflict jou die 115 euro waard is. Neemt niet weg dat het een aso actie is.

2 likes

@Kurisu is het waarover je Excellijsten bijhoudt? Beter zijn ze het waard

3 likes

Maar ik vind het nu wel aan je vriend om hier toch namens jou aan te geven dat dit niet redelijk is en dat ‘‘jullie’’ niet voornemens zijn om het bedrag te betalen. Ik ben van mening dat hij samen met jou 1 front moet vormen en ook namens jullie dan de boodschapper van het slechte nieuws moet zijn. Het is zijn familie. Anders loopt het straks wel op een conflict uit tussen jou en zijn zusje.

9 likes

haha ja maar niet zo veel verzendkosten waard :’)

@Victoria Hm ik heb er eigenlijk niet over nagedacht maar ik denk niet dat ze zoiets zou doen. Ze is wel behoorlijk naief en makkelijk (slecht lol) met geld, dus het zou me niks verbazen dat ze er echt niet over nagedacht heeft en weinig moeite heeft gedaan om de beste optie te vinden qua verzending. Also ik wil liever niet denken dat het zusje van mijn vriend waar ik normaliter echt heel goed mee overweg kan me zo probeert te bedonderen hahaha.

Ik heb mijn vriend gevraagd haar te vragen hoe veel t eigenlijk is, misschien dat ze de eerste maten/gewicht verkeerd heeft doorgegeven. Ik ben een stuk willender om bij te leggen als het niet om 3 dozen maar om 13 dozen gaat oid. Al heb ik dan ook wel weer extra vragen want ik vroeg er maar om max 4 :’)

1 like

Als het ook nog naar NL moet, gaat ze je daarvoor dan ook om een bijdrage in de verzendkosten vragen? Vind het een beetje een domme actie van haar om niet zo goed op te letten bij het verzenden, maar kan gebeuren. Vervolgens aan jou een bijdrage vragen voor een cadeau gaat echt te ver, dan blijf je bezig

2 likes

Haha ik hoop het niet zeg. Ik ga zelf naar de UK deze december dus ik zou het dan oppikken en mee terug nemen, maar het kan altijd problematisch worden bij controle want eten

1 like

Oh dat komt goed uit, kan je haar om een bijdrage vragen in je vliegticket/bagagekosten want je moet nu dat pakket mee terugnemen :joy:

25 likes

omg dit had ik nog helemaal niet gedaan, wat kut van me haha. Ik was zo bang dat ze 115 pond of 1/2 - 2/3e daarvan wilde dat ik het nog niet gevraagd had. Maar is wel de beste optie denk ik

3 likes

Als het maar 12 dollar kostte zou ik al helemáál niks bijleggen?! En als het zo omslachtig is om er aan te geraken, dan had ze het maar niet moeten voorstellen het als CADEAU voor je te kopen.

6 likes

@Kurisu ben nu wel heeel benieuwd waar al dit gedoe nu voor is. Wat voor (soort) eten heeft ze voor je besteld? :yum: Ben nu ook in de VS en als t nou heel lekker is wil ik t ook wel proberen hahaha

3 likes

Klinkt als een naïeve / domme irritante actie dat de verzendkosten zo hoog uitvallen. Zou wel even flink verbaasd doen over het bedrag en haar vragen wat de bedoeling is. Denk dat ik zelf uit het oogpunt van de lieve vrede dan wel zou bijdragen maar wel laten weten dat je het natuurlijk nooit had gevraagd als het zo duur zou zijn. (en eigenlijk is het wel aan jouw vriend om haar duidelijk te maken dat je op deze manier geen cadeaus geeft)

11 likes

Ik twijfel of ik zelf gierig ben. Mijn collega en ik moesten voor werk naar Duitsland. Hij reedt, en hij heeft nu een boete. Het was op een stuk van onbeperkt naar 80 vanwege wegwerkzaamheden. Ik had hem nog gewaarschuwd voor de flitser, maar hij dacht dat het geen flitser was. Uiteindelijk natuurlijk een boete, van 120 euro. Aan de ene kant was het wel op een lullig stukje en voelt het gierig dat ik niet aanbied mee te betalen. Aan de andere kant heb ik meerdere gezegd dat hij te hard reedt dus vind ik ook niet echt mijn fout.

1 like

Ik zou niet meebetalen. Jij reed toch niet? Degene die rijdt bepaalt hoe hard de auto gaat, daar heb je als passagier geen invloed op. Je kunt alleen, zoals je hebt gedaan, aangeven dat de bestuurder te hard gaat.

1 like

Nee ben je niet. Ik heb het een paar jaar geleden wel gedaan met een date ‘jij praatte tegen mij dus was mij aan het afleiden…’ en vind mezelf tot op de dag van vandaag dom dat ik dat heb gedaan. Je collega was aan het rijden, jij hebt hem zelfs nog gewaarschuwt maar hij was eigenwijs. Eigen schuld hoor.

1 like

Was meteen de laatste date neem ik aan?

5 likes

Nou hoe stom ben je dan, als je wordt gewaarschuwd door de bijrijder en je rijdt alsnog te hard. No way dat je mee gaat betalen hoor.

4 likes