Gierige acties #2

maar waar wil jij dan precies controle over? Ben je bang dat mensen misbruik van je maken?
Zou echt jezelf voor houden dat het gaat om genieten met je vrienden, je genoeg geld hebt en stel dat je in verhouding meer betaalt, dat prima is, want het zijn je vrienden en misschien is het later weer eens omgedraaid. Dit zuinige gedoe bederft je feestvreugde (mijne doet het iig al als ik je posts zo lees)

11 likes

Nou ze geeft toch zelf ook al aan dat ze het vervelend vindt dat ze zich zo voelt. Ik herken het wel; er wordt iets met jouw geld gedaan waar je geen inspraak in hebt en wat je misschien ook gewoon onnodig en overdreven vindt, waar je zelf ook geen gebruik van maakt, het moet allemaal vanzelfsprekend zijn en je kan er nooit wat van zeggen. Ik voel me dan wel miskend. Ik zou er ook niks van zeggen en mn best doen om het te laten gaan, maar misschien wel een keer op een forum wat over posten ofzo.

23 likes

Mijn schoonouders zijn hier voor zeven weken (ben ik al een one issue forummer) en zij gebruiken zo enorm veel vuilniszakken, wc papier en keukenpapier. Nou zijn dit toevallig dingen waar ik graag op splurge. Onze vuilniszakken zijn 20 cent per stuk (ja belachelijk), keukenpapier is dat superstevige papier van Plenty of die andere dure en ook worden mijn billen normaal verwend door Edett toiletpapier. Ik waardeer deze dingen gewoon, maar mijn schoonouders gebruiken zoveel dat ik van alles de goedkope versie heb besteld zodat ze dat kunnen gebruiken tot ze weg zijn.

Nog steeds wel de low budget luxe versie, dus geen schuurpapier enzo, maar alsnog wel een gierige actie van mezelf.

104 likes

Pre-corona gingen we met ons team ergens een hapje eten en drinken op een plek waar je zelf je biertjes kan tappen. Dit gaat met een kaart waar tegoed op staat. Mijn baas had een paar kaarten geregeld met een flink bedrag erop, deze werden onderling gedeeld als iemand een biertje wilde halen. Op een gegeven moment was een van de kaarten kwijt, er stond nog ongeveer 80 euro op die kaart. Na een klein half uurtje had een van mijn collega’s bij de tapwand een kaart gevonden waar nog 80 euro op stond. Wij blij want dan was de kaart weer terecht. Maar hij zei dat het een andere kaart was en deze nu van hem was EN stopte hem in z’n portemonnee. Ik vond dit zo genant en gierig, heb nu echt een ander beeld van die collega.

47 likes

Wow maar dit is gewoon diefstal? Lijkt me sterk dat er toevallig nog een kaart met precies €80 kwijt was. Waarschijnlijk heeft die collega die kaart gewoon zelf gepakt.

8 likes

Hahaha mijn mond valt hier van open :grimacing::joy: Wat schaamteloos!

6 likes

Maar zelfs al was het een andere kaart, dan was de kaart alsnog niet van hem. Maar van iemand anders die in diezelfde kroeg op zoek was naar zn 80-euro kaart… echt wel flauw

7 likes

De dag dat jouw schoonouders weer vertrekken moeten we eigenlijk uitroepen tot een forumfeestdag :joy:

32 likes

Hahahaha en dan heb ik niks meer om over te posten.

3 likes

Nou nee, ik heb mijn man ook wel moeten heropvoeden qua dat soort dingen. Hij gebruikte bijvoorbeeld keukenpapier in plaats van vaatdoekjes, en ze gooien ook gewoon heel veel weg. Komt ook doordat plastic hier bij het huisafval gaat, maar ik zorg er altijd voor dat het in elkaar gevouwen is enzo. Of als ik veel heb breng ik het even apart weg. Eigenlijk is het ook niet gek maar wel als je veel te dure vuilniszakken gebruikt omdat die niet scheuren haha. Maar sinds ze er zijn is het een vuilniszak per dag ipv 2 x in de week. Ja in the end scheelt het een paar euro maar ik vind het toch vervelend ofzo.

Terwijl ik qua boodschappen trouwens verder all out ga en gewoon dure maaltijden voor hun kook en dure dingen koop, dus het is niet dat het uiteindelijk geld scheelt haha.

Thuis zijn ze ook echt verspillers dus het is niet alsof ze het expres doen omdat ze te gast zijn.

1 like

Ja wij waren met veel thuis en mijn moeder is vrij arm opgegroeid dus alles ging er te snel heen volgens haar. Dus dat zit er bij mij ook echt in.
De grootouders van mijn man waren aan allebei de kanten al rijk, dus niet gek dat zij ook anders met producten omgaan. En ik ben en blijf een Nederlander haha.

Een oude vriendin vraagt net of ze mijn inlog mag gebruiken voor Netflix, Videoland en Disney+. Ik vroeg of ze dan meebetaald. Zegt ze: nee toch want jij kan de kosten al delen met jouw vriend en ik ben maar alleen. Ik vind dat zo’n raar argument?

Maar het is ook iemand die me een verjaardagscadeau gaf van €5 (niks mis mee overigens) maar toen ik dat terugdeed was ze verontwaardigd :joy:

49 likes

Dat is niet gierig, dat is hondsbrutaal.

46 likes

Hahaha wtf the audacity

11 likes

Echt alle drie? Dat is wel brutaal ja. Voor eentje zou ik zelf geen geld vragen, hooguit inlogs ruilen of zo

5 likes

Haha ja dat is wel lomp ja!

Wat vind je van het volgende; ik heb van een vriendin haar inlog gekregen om MAFS te kijken. De meebetaal-kwestie was niet eens aan de orde want ze deelde het account al met 3 mensen en ik mocht kijken via het profiel van haar zus.
Echter; nu kijk ik veel meer dan alleen MAFS en is onze vriendschap enorm verwaterd. Dat knaagt natuurlijk aan mij. Ook vraag ik mij af of ik uit principe moet stoppen met haar account te gebruiken?

1 like

Wauw. Dat iemand dat durft voor te stellen.
Ik zou haar gewoon 1/3 laten betalen als je het eventueel nog zou willen doen. Al zou ik haar niet gunnen

2 likes

Nee, zou ik niet doen. Pas als ze ernaar vraagt of het wachtwoord verandert. Je kunt dan toch gewoon zeggen dat je er niet meer bij stil stond dat het niet jouw inlog was.

3 likes

Dat vind ik echt super ongeloofwaardig.

@Beutyschooldropout Ik zou haar alsnog een berichtje sturen dat je nog op haar account kijkt en aanbieden om mee te betalen. Wellicht zegt ze dan alsnog dat het niet nodig is en anders betaal je een deel mee. Dan hoef je je niet meer schuldig te voelen.

25 likes

Ik vind meebetalen aan een abonnement niet echt nodig. Je betaalt toch al, of ze nou meekijken of niet. Die prijs wordt niet eens meer als er meer mensen meedoen (als dat gewoon kan in je abo natuurlijk). Maar de meekijker moet het wel aanbieden.

9 likes