Gierige acties #2

Woow dat is echt mega lullig, ik snap echt niet hoe mensen zo kunnen zijn! Echt schaamteloos.

1 like

Mijn vriend en ik zijn kort voor de lockdown nog getrouwd. Hier is t blijkbaar normaal dat de buren een kaartje in de bus doen met geld, echt chill en aardig.
Nu heeft de zus van mijn schoonoma een envelop (50€)aan schoonoma gegeven met de vraag: ben ik nu ook uitgenodigd?
En mijn man nam de envelop van oma aan en hoorde dat verhaal aan en zei: nou nee, we waren niet van plan haar uit te nodigen. We hebben nauwelijks contact met haar en als we haar uitnodigen, dan moeten we de rest vd broers/zussen van oma ook uitnodigen want anders is er beef. Daarom nodigen we niemand van hun uit, ook omdat we bijna nooit contact met al die mensen hebben.

Ik vertelde dat op t werk en een collega: je nodigt haar niet uit maar neemt wel t geld??? Ik zo: we wisten niet eens dat er geld inzat. We hebben t via oma gekregen.
We gaan er een x langs en als ze dan t geld terugverlangt omdat ze niet uitgenodigd is, prima. Ik laat me niet afpersen. Vooral ook omdat we nauwelijks contact hebben.

Of zijn we nou cheap?

9 likes

Raar verhaal :sweat_smile: Ik snap niet dat zo iemand dan graag uitgenodigd wil worden maar niet eens persoonlijk bij jullie die envelop kan afgeven? Terwijl jullie dus wel bij haar langs gaan? Of gaan jullie speciaal om te vertellen dat ze niet is uitgenodigd en of ze het geld terug wil? In dat geval zou ik het lekker laten voor wat het is hoor. Er is een lockdown en dan langsgaan bij de zus van schoonoma waar je ook bijna nooit contact mee hebt.

Ik weet amper de namen van de broers en zussen van mijn opa/oma, als ze al nog leefden. Laat staan dat ik bij ze op bezoek zou gaan.

2 likes

Ja, ze gaf het af bij oma, die naast ons woont.

We gaan een x bij dr langs om t nieuws te brengen dat ze ondanks de kaart niet uitgenodigd is. Zin in :sweat_smile:

Edit: en inderdaad, dat langsgaan gaat ff duren…corona he :woman_shrugging:

1 like

Alsof ze een ticket wil kopen voor je bruiloft? :sweat_smile: ik zou d’r ook niet uitnodigen.

6 likes

Nou ja zeg, nog raarder van die vrouw. (Sorry) Nogmaals, ik zou het lekker laten gaan hoor. Als je nooit contact met haar hebt en zij niet eens direct contact met jullie opneemt. Ik zou het negeren. Maar misschien ben ik gewoon hard daarin. Ik ga geen energie verspillen daaraan. Als ze het geld terug wilt dan vraagt ze er zelf maar om.

1 like

Ja, ik ben ook zo maar mijn man is daar iets zachtaardiger. Maar goed, zolang er lockdown is hoeft ze ons niet te verwachten.

Het is overigens ook niet zo dat ze een aardig oud vrouwtje zonder familie/kinderen/kleinkinderen is he. Die heeft ze en ze is niet aardig.

Ohja wat ik hier nog wilde vragen. We hebben van sommige familieleden 100€ gekregen. Mijn collega is spaans en ze zei dat t normaal is dat je minimaal 500 euro geeft aan het bruidspaar…ook als je geen familie bent. Klopt dit?
Ben benieuwd of ze aan die ‘traditie’ vasthoudt als we volgend jaar nog n x in het huwelijk treden😅 (dit jaar was alleen gemeentehuis)

ik zou die envelop met geld gewoon teruggeven aan je oma en zeggen dat zij het maar weer aan die vrouw moet teruggeven

35 likes

Nou in nederland niet in ieder geval, maar in spanje is dat misschien wel anders. Dat weet zij waarschijnlijk beter dan wij.

Zij was echt geschokt want ‘maar’ 100€… ik had helemaal niks hoeven hebben. Maar wat als je t niet breed hebt? Dan moet je maar schulden maken zodat je niet cheap overkomt? :woman_shrugging:

Voordat ik had uitgevonden dat de kalender van 2019 was, was ik al flink geïrriteerd, en heeft mijn vriend zijn vriend gebeld. Gezegd dat dit toch geen cadeau is voor een vrouw van 31, en dat ik wel dubbel geld heb uitgegeven voor hun cadeau omdat dat eerste cadeau niet goed genoeg was. Hij snapte het punt niet…

Later ontdekte ik dus dat de kalender niet eens gekocht is dit jaar en toen was ik witheet hahaha, maar we hebben dat maar niet meer gezegd om geen oorlog te starten

2 likes

@MACdonalds wat een enorme aso’s zeg! Als ze zeggen dat ze zelf het probleem niet zien, liegen ze. Zo dom is niemand.

5 likes

Jep zou ik ook doen. Schep je geen verwachtingen en hoef je ook niet langs.
Dit is ook niet onaardig als je haar echt niet kent verder, vind ik

Zo ondankbaar dat ze jullie cadeau niet goed genoeg vonden en dan een shit cadeau van een tientje geven. Ik kan er met de pet niet bij. Sowieso al niet dat je zegt ‘dat is onze smaak niet’ haha wtf.

6 likes

Ik zou het ook teruggeven. Het is een zeer rare actie van haar maar het is een oud vrouwtje en die denken niet zoals jongere mensen doen.
Kennelijk denkt zij dat ze met die 50 euro een uitnodiging kan ‘kopen’, maar jullie verkopen geen uitnodigingen. Dan is teruggeven het meest correct vind ik. En het is ook een statement.

3 likes

Hadden jullie een budget afgesproken?

Nou eerlijk ik zou ook echt niet blij zijn met een action make-up kalender, misschien als ik 9 was geweest wel. Zonde zo, dit hele gebeuren.

1 like

Ja 25 euro pp ongeveer, dat noemden zij ook als budget dus het verbaast me ook daarom alleen maar meer. Voel me echt gepiepeld en te kakken gezet haha, m’n vriend voelt zich ook gewoon voor joker gezet

2 likes

Jeeeezus dat je dan met een €10 kalender van vorig jaar durft aan te komen. Is er nog een overtreffende trap van gierig? Dan zijn zij dat.

10 likes

Kan je niet ook zeggen dat dit niet jouw smaak is en dat je iets nieuws wil?

58 likes

Precies dit gewoon :sweat_smile:

1 like