Gierige acties #2

Zolang er geen WBW afgerekend wordt hoef je niks te betalen, dus lijkt me een vrij logische verklaring waarom ik mijn deel niet betaal, ben verder ook niet de enige die zo negatief staat dus dat valt dan denk ik niet op.

Ik ben er (zonder overleg) vanuit gegaan dat als je een avondje bij jezelf thuis host je ook alle kosten op je neemt, maar blijkbaar denkt niet iedereen van mijn vrienden er hetzelfde over en worden door sommigen de kosten gewoon op wiebetaaltwat gezet (zoals dat 5-6-7 jaar geleden de norm was toen we 2x per week met 18 man samen aten en alles daar braaf op gezet werd).

1 like

Maar als niemand hem ooit afrekent kun je gewoon jezelf overal uithalen. Gewoon op wijzig klikken en jezelf naar 0 ipv 1. Geregeld

4 likes

Ik vind dat net zo petty als je sloten veranderen wanneer iemand (die je niet kent) onuitgenodigd in jouw huis komt wonen en nadat je vraagt of ze weg willen gaan of in ieder geval huur mee willen betalen, alsnog stiekem steeds naar binnenkomen met de reservesleutel :sweat_smile: echt niet meer dan normaal in dit geval hoor

16 likes

Maar dan is het toch ook prima voor jullie? Er is blijkbaar een goede verstandhouding onderling, dat lijkt me het belangrijkste. Ik heb het ook niet specifiek over jouw situatie hè, nogmaals you do, you do.

Ik zou dit denk ik gewoon bespreken met je vrienden. Van goh, ik kwam er net achter dat jullie alle etentjes nog op de wiebetaaltwat zetten; ik heb dit nooit gedaan. Aangezien ik er in de afgelopen jaren dus niks op heb gezet en wel regelmatig e.e.a. heb betaald kunnen we dat misschien oplossen door mij eraf te halen bij de gedane uitgaven. En misschien kunnen we dan ook wat afspreken voor de toekomst, aangezien het wel handig is als we oftewel allemaal onze kosten erop zetten of we hiermee stoppen aangezien we toch steeds wisselend bij de een of de ander eten?

3 likes

Ja ik trek het me denk ik ook te persoonlijk aan haha. Wilde gewoon even nuanceren dat ik het hebben van een wiebetaaltwat als je een baan hebt niet altijd per definitie gierig vind.

Overigens zou ik het wel een klein beetje gierig vinden als je een fulltime baan hebt en ik krijg nog steeds een tikkie/wiebetaaltwat voor een koffie van 2.65 die een vriendin gehaald heeft. Aan de andere kant zou ook dat me in de praktijk nou weer niet heel veel uitmaken, zou alleen een beetje verbaasd zijn. Het zou me pas gaan irriteren als het een vriendin is voor wie ik ook regelmatig koffie heb betaald/die bij me is komen eten/etc. en dat ik dan nooit een tikkie stuur/op de wbw zet en dat zij dat andersom wel zou doen, maar dan zou ik dit ook gewoon bespreken.

6 likes

Een gierige actie van mezelf. Ik heb voor de zoveelste keer een “14 dagen gratis proberen” account by Storytel aangemaakt, omdat ik nieuwsgierig ben naar de boeken van mijn ex en een oude tinderdate, maar ze geen royalties gun door de boeken daadwerkelijk te kopen. :woman_shrugging:

43 likes

Dat is niet gierig, maar smart thinking.

11 likes

Zo heb ik inmiddels wel 22 accounts rond zwerven van videoland. Puur omdat de eerste 2 weken een trial was van 1cent. En doordat ik hun afschrijving geblokkeerd had, ik er nog 3/4 weken van kon genieten voor 1 cent voor ik pas werd afgesloten omdat de betaling mislukte.

11 likes

Dat soort “slimmigheidjes” vind ik wel… gierig is niet het juiste woord maar ietwat sneu.

29 likes

Eens. Je maakt kennelijk graag gebruik van een dienst, betaal er dan ook voor.

9 likes

Ik had eergisteren een gierige actie van een vriendin. Ik ben haar ceremoniemeester voor haar bruiloft en ik werd uitgenodigd voor het proefdiner.
Nu ga ik nooit nergens van uit, maar het moment dat het diner er op zat stuurde direct een tikkie (we waren het restaurant nog niet eens uit).
Daarnaast deelde ze het bedrag exact door 2 maar ik had heeeeeel bewust 1 drankje (want geld) op en zij 5.
Ik heb het niet breed maar wist dat ik zelf zou moeten betalen maar ik had ingecalculeerd met 1 drankje.
Vind dit zo jammer… Vorige keer hebben we haar wel getrakteerd (eigenlijk altijd als wij iemand mee uit eten vragen). Heb nu maar afgesproken met mezelf dat ik de volgende keer ook een tikkie na stuur.

21 likes

Huilennnn dit, je zou nog kunnen zeggen van hey het bedrag is hoger dan wat ik had berekend, hoe komt dit? Lekker neutraal

4 likes

echt ontzettend aso, je bent vaak als ceremoniemeester al een gratis weddingplanner en dat dit soort dingen ook nog moeten betalen :exploding_head:

22 likes

Ik heb haar vandaag wel geappt over het bedrag en dat ik het niet helemaal fair vind om het exact door 2 te delen ivm de drankjes en ze niet in mijn portemonnee kan kijken, en dat ik juist erg bewust 1 drankje had genomen.
@Hihalarisch ja, ik vind ceremoniemeester leuk zijn, maar hierdoor heb ik wel nog een afspraak met haar gecancelt voor een proeverij van verschillende taarten etc.

Ik baal er oprecht meer van dan ik zou willen, ik heb er ook echt slecht van geslapen omdat ik haar zo nooit echt heb gezien…

13 likes

Dit vind ik eerder asociaal dan gierig. Jij bent al haar (gratis) ceremoniemeester en dan moet je betalen voor het proefdiner van HAAR huwelijk. En dan laat ze jou ook nog opdraaien voor haar drankjes.

Weet die vriendin ook dat je het niet heel breed hebt? Ze had dit gewoon überhaupt moeten betalen in mijn ogen of in ieder geval kunnen overleggen. Maar als ze van je situatie weet dan kan ik hier helemaal geen begrip voor opbrengen.

45 likes

Jaa we kennen elkaar al 5 jaar en weet van mijn financiën af. Dus daardoor vind ik het juist nog pijnlijker…

6 likes

Dat snap ik heel goed inderdaad, dit zou mij ook erg raken. Vind het goed dat je voor jezelf opgekomen bent over de drankjes, hopelijk doet ze daar niet moeilijk over.

7 likes

Wow ik heb nog nooit zoiets gehoord, waarom zou jij moeten betalen voor het proefdiner van haar huwelijk?? Is dat gebruikelijk of is dit wel een vreemde actie? Wat vervelend voor je en ik vind het wel echt goed en knap dat je benoemd hebt dat je het niet helemaal eerlijk vindt zo met de verdeling, gezien de drankjes.

19 likes

Ik vind het raar dat je voor proefdiner moet betalen voor haar bruiloft. Maar als het uit eten idee was, kan ik beetje inkomen, maar 5 drankjes tegen 1 is wel verschil.

Maar dat ze je ook nog zou laten betalen voor taartproeverij :exploding_head: no way.

14 likes