@Barbamama wat een vervelende situatie. Ik vind ook dat je niks zou moeten betalen, want zonder jouw rol als ceremoniemeester (wat al een gunst is van jou naar je vriendin) had je deze kosten niet gehad. Goed dat je voor jezelf opkomt m.b.t. de drankjes.
Ik hou sowieso niet echt van alles wat bij huwelijken komt kijken. Vorig weekend had ik een vrijgezellenfeest van een vriendin (waar ik overigens bijna niemand kende):
- organisator (niet ik) heeft een leuke dag georganiseerd en het totale bedrag door het aantal aanwezigen gedeeld.
- meteen gezeik dat een paar mensen (zonder goede reden) niet mee willen doen aan 1 of 2 van de georganiseerde activiteiten en hier ook niet aan willen meebetalen voor de rest.
- organisator gaat overstag en stuurt verschillende betaalverzoeken voor elke mogelijke combinatie van activiteiten.
- mensen beginnen te zeuren dat in het totale bedrag 12 drankjes begroot zijn maar zij echt niet zoveel drinken (want zwanger, moeten nog rijden etc.).
- dag was matig gezellig (ook tijdens de dag zelf nog gezeik over geld) en de organisator is naderhand nog uren kwijt geweest aan iedereen een zo veel mogelijk gepersonaliseerd tikkie te sturen van het geld dat over was.
Echt zo veel zin om deze mensen over een paar maanden weer op die bruiloft te zien .