Gierige acties #2

@Barbamama wat een vervelende situatie. Ik vind ook dat je niks zou moeten betalen, want zonder jouw rol als ceremoniemeester (wat al een gunst is van jou naar je vriendin) had je deze kosten niet gehad. Goed dat je voor jezelf opkomt m.b.t. de drankjes.

Ik hou sowieso niet echt van alles wat bij huwelijken komt kijken. Vorig weekend had ik een vrijgezellenfeest van een vriendin (waar ik overigens bijna niemand kende):

• organisator (niet ik) heeft een leuke dag georganiseerd en het totale bedrag door het aantal aanwezigen gedeeld.
  • meteen gezeik dat een paar mensen (zonder goede reden) niet mee willen doen aan 1 of 2 van de georganiseerde activiteiten en hier ook niet aan willen meebetalen voor de rest.
  • organisator gaat overstag en stuurt verschillende betaalverzoeken voor elke mogelijke combinatie van activiteiten.
  • mensen beginnen te zeuren dat in het totale bedrag 12 drankjes begroot zijn maar zij echt niet zoveel drinken (want zwanger, moeten nog rijden etc.).
  • dag was matig gezellig (ook tijdens de dag zelf nog gezeik over geld) en de organisator is naderhand nog uren kwijt geweest aan iedereen een zo veel mogelijk gepersonaliseerd tikkie te sturen van het geld dat over was.

Echt zo veel zin om deze mensen over een paar maanden weer op die bruiloft te zien :roll_eyes:.

30 likes

Was het van te voren gecommuniceerd wat ongeveer de bedragen zullen zijn? Ik merk dat het vooral aan communicatie ligt tussen de organisator en deelnemers. Verder mee eens dat je al ceremoniemeester al zoveel doet dat ik het echt gietg vind dat ze ook nog haar eigen eten en drank moet betalen.

6 likes

Dat werd meteen gecommuniceerd bij het aanmaken van de groepschat en daar heeft toen niemand op gereageerd (dus dan zou ik denken dat het goed is). Het lag m.i. niet aan de organisatie / communicatie, gewoon aan de ongezellige mensen :sweat_smile:.

5 likes

Mijn god wat zijn mensen ongezellig zeg. En ja als je krap bij kas zit snap ik het wel, maar ik zou het dan even onderling regelen met de organisator of gewoon niet gaan.

10 likes

Ja dan is het wel eigen schuld. Hadden ze maar niet moeten meegaan.

2 likes

Ik was ooit uitgenodigd voor een vrijgezellenfeest en toen heb ik me ook ontzettend gierig gedragen. Overigens wel met een reden. De organisator vroeg eerst iedereen om een bedrag en zo’n 80% van de deelnemers gaf aan dat ze €100 euro schappelijk vonden, met een marge van ongeveer 20%. Maanden niets gehoord en uiteindelijk kwamen ze aan met een plan van ongeveer €160. Veel mensen haakten toen ook af of wilden slechts een deel van de dag meedoen (waaronder ik). Daar reageerde de organisator weer een beetje kattig op (‘Nou, ik zou hiervoor wel een paar biertjes op het terras laten staan hoor, voor de bruid’). Toen ben ik ook full-on gierig gegaan en heb 1 van de activiteiten geskipt, eigenlijk vooral uit principe. Oh, en het uitgaan heeft een deel ook geskipt want door slechte planning was het feest op een zondag en moest de helft van de mensen de volgende dag werken…

Wel sneu voor de bruid, uiteindelijk. Bijna niemand is de hele dag aanwezig geweest…

11 likes

Dit is precies wat op het forum aangeraden wordt als mensen de feestjes te duur of niet leuk vinden. Ga alleen naar het deel van het programma wat je echt leuk vindt en betaal alleen voor je eigen drank.

2 likes

Uitzonderingen daargelaten, vind ik niet dat een vrijgezellenfeest pick and choose moet worden. Dat je alleen deelneemt aan de dingen die de leuk vindt. De organisatie doet moeite voor voor een programma en uiteindelijk ga je erheen voor de bruid. Het is voor haar toch geen leuk feestje als iedereen er een eigen schema op nahoudt.

34 likes

Dan is het toch ook een beetje aan de organisatie om een feest zodanig in te richten dat iedereen het volledige programma kan betalen en eraan mee kan doen. Als daar helemaal geen rekening mee wordt gehouden snap ik wel dat je een deel skipt als deelnemer.

37 likes

Het gaat m.i. vooral fout als de organisator een ander budget normaal vindt dan (sommige van) de deelnemers. Die organiseert dan een vet leuke dag, die de rest niet kan betalen.

4 likes

Wow het is voor mij echt nachtmerrie als ik allerlei activiteiten moet doen op mijn vrijgezellenfeest. Ik wil lekker zitten en vreten. Wat voor activiteiten doet men zoals dan?

16 likes

Paaldans workshop, lasergamen, cocktails maken, paintballen, piemels kleien, stripper langs laten komen … Ik vind er ook niks aan allemaal.

4 likes

Sommige dingen zijn wel leuk zoals een paaldans workshop of met een boot varen. Bij een vrijgezellenfeest was de activiteit een fotoshoot op de wallen inclusief fotos achter het raam, daar heb ik vriendelijk voor bedankt. Werd mij niet in dank af genomen.

2 likes

Wie bedenkt dit. Ik heb hier echt gemixte gevoelens over haha

11 likes

Ja een vriendin van de bruid :joy: Ze waren ook echt heeeeel verbaasd dat ik daar voor weigerde. Terwijl ik zoiets had van ik wil sowieso niet dat er ooit zulke fotos van mij rondzwerven (het was ook nog eens in lingerie en zo) en daarnaast ook het morele gedeelte dat sommige dames daar gedwongen zitten en dan gaan wij een paar raampjes verder op hihaho fotos maken.

33 likes

Ik wil gewoon eten en veel drinken en als ik een gek pak aan moet en ren ik weg en ga ik alleen de kroeg in

8 likes

Ik moest een keer servies schilderen :expressionless:
Wacht, ik vergeet nog een ander hoogtepunt: hoeden maken!

1 like

Ik vond paaldansen leuk met z’n allen in een eigen ruimte en dan gewoon eten en drinken. De laatste vrijgezellen was drie dagen naar Sofia.

6 likes

Haha mijn vriend organiseert het vrijgezellenfeest van een van zijn beste vrienden begin mei en ze hebben echt nog niks geregeld. Enige wat ie bedacht heeft is dat ze naar een stripclub gaan en de rest loopt wel los ofzo? :joy:
Maar goed, moet ook niet denken aan die vreselijke workshops of activiteiten die hierboven genoemd worden

2 likes

Ik vind het echt een ongemakkelijk idee als mensen veel geld moeten uitgeven voor mijn vrijgezellenfeest? Ik zou gewoon ergens (niet te duur) eten of borrelen gewoon prima vinden. Misschien een opdracht tussendoor want vrijgezellenfeest maar al dat verplichte geld uitgeven vind ik zo onnodig :nerd_face:

7 likes