@Flopsyunicorn jij mag kiezen wil je structuurverf schilderen of piemols kleien?
Haha fles beschilderen koopie
Ik zou dit echt 1000x liever doen dan piemels kleien, naar een stripper kijken of paaldansen ![]()
Maar ik vind vrijgezellenfeesten sowieso niet echt een leuk concept, misschien is het een heel gierige gedachte maar ik snap niet echt waarom het nodig is. Niet vanwege het geld trouwens, maar waarom moet iemand die besluit te gaan trouwen zo ‘gevierd’ worden? En als je wel iets wilt doen, waarom is gewoon een avondje uit dan niet leuk genoeg?’
De vrijgezellenfeesten die ik heb gehad van vrienden/vriendinnen waren trouwens best wel leuk omdat ze goed bij hen pasten, maar er is bijna altijd gedoe omheen (zoals je hier in het topic ook leest).
Het was een tijdje een trend om dat te doen om dan als resultaat een soort vaas te krijgen die eruit ziet alsof ie van steen/keramiek/terracotta gemaakt is.
Krijg je dit soort dingen van:
Okee maar deze zijn tenminste Pinterest-y, lijkt me in werkelijkheid vaak tegenvallen ![]()
Een vriendin van me heeft er een stuk of 100 geschilderd voor dr bruiloft, die kwamen er wel zo uit.
Maar het lijkt me gewoon nog steeds een stomme activiteit.
Ik heb weleens een fles geverfd
. Een ketjapflesje geloof ik.
Als je goed kijkt zie je dat best veel potjes en flesjes mooie vormen hebben.
Maar met zwarte hoogglansverf. Kan best mooi worden als er geen stofjes en huisdierhaar in terecht komen.
Ik wil een choco piemel versieren ![]()
Oh god nee, piemels kleien lijkt me helemaal niks (zie ons een stout zijn hihaho). Ik zou zelf eigenlijk stemmen voor borrelen/eten, maar ja ik ga niet trouwen dus krijg ook geen vrijgezellenfeest ![]()
Ik vind eigenlijk dat iedereen die níet gaat trouwen een vrijgezellenfeest moet krijgen en zij die gaan trouwen niet. Jullie hebben al een feest, doei. Deze is voor ons.
Ja gewoon in letterlijke zin: gefeliciteerd met je vrijgezellenbestaan, feestje!
Ja waarom niet. Mensen die gaan trouwen en baby’s krijgen zijn de grootste gierigaards ooit. Die willen per levensgebeurtenis 3 feesten inclusief cadeaus. Rot op man
Ik had een collega die niks voor haar baby had gekocht want ja je krijgt toch alles op een babyshower. Ik dacht echt ik ben blij dat ik niet er voor wordt uitgenodigd. Ze liet ook haar verlanglijst zien en daar stond inderdaad een volledige baby uitzet op.
Dit past misschien meer in het leed dat single zijn heet of in het LHBTQIA+ topic, maar ik stoor me er de laatste tijd weer erg aan dat de hele wereld zo heteronormatief/gericht op stelletjes is
Alsof het grootste doel settelen met een partner en dan kinderen krijgen is.
En als je dat niet wilt/kunt doe je niet echt mee. En mensen die wel in die molen zitten zien amper dat het zo is, want dat is toch gewoon normaal? ![]()
We gaan wel gewoon chocola eten ![]()
Eens. Maar als heterostel zonder trouw of kinderwens vind ik er ook wel wat van.
Ik geef wel een feest als we ooit nog een extra huisdier nemen. Of een housewarming ofzo.
High tea dan!
Ik geef pas een feest als we 40 jaar of zo bij elkaar zijn, dan heb je tenminste iets gepresteerd.
Over vrijgezellenfeesten: mijn truc om ze betaalbaar te houden was om ze zelf (mede) te organiseren. Deed het altijd lekker low-budget (maar wel met leuke activiteiten en lekker eten) en iedereen was blij.
Wat deden jullie dan en waar ging je eten? En kende je de groep van tevoren? Serieuze vraag.
Omdat er bij elke optie wel mensen lijken te zijn die het niet leuk vinden/te duur vinden/te goedkoop of niet genoeg vinden. Ben best benieuwd naar succesverhalen haha. Ook leuk voor inspiratie denk ik.
Ben niet getrouwd maar heb wel een kind, heb mijn zus (die er naar vroeg) ook uitdrukkelijk gevraagd geen babyshower te organiseren. Is ook echt iets van de laatste paar jaar volgens mij, meeste kinderen in mijn omgeving in NL zijn 5+ en er waren nooit babyshowers.