Oh god nee, piemels kleien lijkt me helemaal niks (zie ons een stout zijn hihaho). Ik zou zelf eigenlijk stemmen voor borrelen/eten, maar ja ik ga niet trouwen dus krijg ook geen vrijgezellenfeest
Ik vind eigenlijk dat iedereen die níet gaat trouwen een vrijgezellenfeest moet krijgen en zij die gaan trouwen niet. Jullie hebben al een feest, doei. Deze is voor ons.
Ja gewoon in letterlijke zin: gefeliciteerd met je vrijgezellenbestaan, feestje!
Ja waarom niet. Mensen die gaan trouwen en baby’s krijgen zijn de grootste gierigaards ooit. Die willen per levensgebeurtenis 3 feesten inclusief cadeaus. Rot op man
Ik had een collega die niks voor haar baby had gekocht want ja je krijgt toch alles op een babyshower. Ik dacht echt ik ben blij dat ik niet er voor wordt uitgenodigd. Ze liet ook haar verlanglijst zien en daar stond inderdaad een volledige baby uitzet op.
Dit past misschien meer in het leed dat single zijn heet of in het LHBTQIA+ topic, maar ik stoor me er de laatste tijd weer erg aan dat de hele wereld zo heteronormatief/gericht op stelletjes is Alsof het grootste doel settelen met een partner en dan kinderen krijgen is.
En als je dat niet wilt/kunt doe je niet echt mee. En mensen die wel in die molen zitten zien amper dat het zo is, want dat is toch gewoon normaal?
We gaan wel gewoon chocola eten
Eens. Maar als heterostel zonder trouw of kinderwens vind ik er ook wel wat van.
Ik geef wel een feest als we ooit nog een extra huisdier nemen. Of een housewarming ofzo.
High tea dan!
Ik geef pas een feest als we 40 jaar of zo bij elkaar zijn, dan heb je tenminste iets gepresteerd.
Over vrijgezellenfeesten: mijn truc om ze betaalbaar te houden was om ze zelf (mede) te organiseren. Deed het altijd lekker low-budget (maar wel met leuke activiteiten en lekker eten) en iedereen was blij.
Wat deden jullie dan en waar ging je eten? En kende je de groep van tevoren? Serieuze vraag.
Omdat er bij elke optie wel mensen lijken te zijn die het niet leuk vinden/te duur vinden/te goedkoop of niet genoeg vinden. Ben best benieuwd naar succesverhalen haha. Ook leuk voor inspiratie denk ik.
Ben niet getrouwd maar heb wel een kind, heb mijn zus (die er naar vroeg) ook uitdrukkelijk gevraagd geen babyshower te organiseren. Is ook echt iets van de laatste paar jaar volgens mij, meeste kinderen in mijn omgeving in NL zijn 5+ en er waren nooit babyshowers.
In mijn sociale omgeving gaat juist niemand trouwen ‘want kost zoveel geld’. Hallo ik wil ook wel eens mee naar jullie vrijgezellenfeest
In de meeste gevallen kende een gedeelte van de groep elkaar al, dat helpt natuurlijk wel. Heb regelmatig zelf gekookt (met vriendinnengroepje), is natuurlijk best wat werk maar ik vind dat gelukkig heel leuk om te doen. En qua activiteit gingen we niet uit maar we deden iets actiefs zoals een klimparcours of lasergamen. Natuurlijk ligt het wel aan het soort mensen of ze dit leuk vinden en nu ik erover nadenk was er vaak wel 1 persoon die het eng vond of niet mee kon doen door zwangerschap maar dat hou je altijd denk ik. Iig nooit gezeik gehad.
Ik heb een vrijgezellenfeest afgezegd omdat ik het te prijzig vond (€110,-) en ik niet echt bevriend ben met die persoon, maar het is een oud-collega. Voel me wel een beetje schuldig maar nu denk ik van tja sorry maar ik zou er zelf ook geen plezier uit halen en ik ken niemand uit de groep. Als ik ga trouwen wil ik ook echt geen vrijgezellenfeest, heb met mijn beste vriendin afgesproken dat we gewoon iets voor elkaar organiseren zoals een picknick/uit eten met een paar vrienden
Oud-collega? Ik heb nog geen echte vrijgezellenfeest ervaringen, maar dacht dat het vooral was met vriendinnen die dichtbij staan. Dus waar de bruid hecht mee is.
Ik heb binnenkort m’n eerste vrijgezellenfeest en het is dus met 23 meiden excl. de bruid?! Dat kan toch nooit goed gaan
Edit: met 24 meiden dus
Hoe hebben mensen zoveel vriendinnen??
Damn lijkt me doodvermoeiend
Ja, ik was zelf ook wel een beetje verbaasd! Ik ken haar vriendinnen dus ook helemaal niet. Maar goed, dat speelde dus mee in de keuze om niet te gaan, daarom vind ik het ook niet per se gierig van mezelf. Bij een goeie vriendin zou ik €110,- ook wel prijzig vinden maar wel gaan.