Gierige acties #2

Pff mij ook, heb echt geen behoefte aan zoveel vriendinnen. Dan heb je een dagtaak om via WhatsApp iedereen op de hoogte te houden enzo, mij niet gezien ik ga wel puzzelen met mezelf

12 likes

Dit associeer ik zo erg met van die vriendinnengroepen die allemaal 10 jaar geleden bij het corps zaten en al die tijd ‘allerbeste dinnetje’ zijn gebleven, destijds ook allemaal hun 21 diner hebben gegeven en nu idd 200 pp uitgegeven aan hun vrijgezellenfeest want stel je voor dat een vriendschap verwatert en O MY GOD als we later kinderen hebben dan gaan we ze zoooooo errrrg met elkaar laten trouwen o jeetje zo leuk!!

18 likes

Mijn nachtmerrie

7 likes

Heb ik ook wel eens gedaan toen ik was uitgenodigd voor het vrijgezellenfeest van iemand die ik wel kende (zelfde studie en vrienden) maar waar ik echt nog nooit een op een had afgesproken ofzo. Ik snapte oprecht niet waarom ik was uitgenodigd en had ook vrij weinig zin om m’n minimale studentenbudget hier aan uit te geven.

6 likes

Op het viva forum is zo’n topic over afschuwelijke feesten en partijen. Het lezen van al die verhalen, dat is pas een feestje!

9 likes

Luie modus: Heb je een linkje?

Ik heb expliciet gevraagd om geen babyshower voor mij te organiseren. Geen moment spijt van gehad en blij dat dit ook gerespecteerd werd.

(Van mijn beste vriendinnen met kinderen had niemand overigens een babyshower. Okee, eentje die er door haar schoonzus in geluisd was).

2 likes

Ah jaa dit dus.
Heb lang geleden een uitnodiging gekregen voor het vrijgezellenfeest van een vrouw waar ik geen vrienden mee was. Ik was bevriend met haar aanstaande maar veel mensen waren niet zo blij met haar. Ik wilde zelf helemaal niet gaan.
Toen de organisator me liet weten dat er niemand mee deed behalve zij en haar dochters vond ik dat zo sneu dat ik toch maar ben gegaan.
En de bruid was daar ook verbaasd over, en liet dat ook merken als in, wat doe jij hier :sweat::woozy_face:

17 likes

haha ik heb deze zomer mijn eerste vrijgezellenfeest, we gaan naar een festival aka vet veel gedoe en duur en ik ken al die mensen amper, maar heb er echt vet veel zin juist! de prijs boeit me eigenlijk ook nul, vind het gewoon leuk dat mijn vriendin zo gek op iemand is dat ze met m wil trouwen (ik ken verder niemand die dat heeft gedaan) en hoe meer we dat kunnen vieren hoe leuker. edit: niet dat jullie niet mogen klagen hoor ofzo, ik ben een beetje verbaasd zelfs dat ik het zo zie maar ik dacht ff eEn TeGeNgElUiD

44 likes

Ik heb over een week een vrijgezellenfeest van mijn schoonzus waar ik weinig mee heb. Volgens mij ben ik vooral uitgenodigd omdat het anders zielig is, ik ben de enige die niet bij de bridal party hoort. Het begint om 9 uur 's ochtends en gelukkig is het een wine tasting, want ik weet niet of ik het anders overleef. Ze zijn allemaal niet mijn type mensen haha.

Het leukste is nog dat we de avond ervoor om 11 uur landen na een vlucht van 24 uur, en ik kan ook niet echt halverwege weg. Gelukkig is mijn andere schoonzusje er die in dezelfde situatie zit, voor mental support en een schouder om op te slapen.

14 likes

“Ja weet ik eigenlijk ook niet, nou veel plezier nog ik ga weer naar huis!”

Ben wel benieuwd of je bent gebleven haha

8 likes

Jep dat inderdaad. Vriendinnengroep van studie, vriendinnengroep van vroeger, vriendinnengroep van de vriendengroep van haar vriend en een paar ‘losse’ vriendinnen (waaronder ik) en dan nog 2 zusjes.

Ik ken de meeste wel maar kan idd niet met iedereen overweg haha (logisch ook). Ach wordt vast gezel!

5 likes

Er zijn 120 pagina dus ga er goed voor zitten.

20 likes

Ik ben eigenlijk alleen naar bridal showers geweest waar alles including diner en activiteiten geregeld en betaald werd door familie van de bruid :woman_shrugging:

10 likes

Ik ben zo blij om al die verhalen te lezen over deze feestjes maar zo een vrijgezellenfeest is eigenlijk bijna altijd gedoemd om te mislukken als het een verassing blijft. Een vriendin van mij gaat volgend jaar trouwen en heeft mij gevraagd om haar vrijgezellenfeest te organiseren zodat ze aan mij kan doorgeven wat ze graag wilt op die dag want als ze het aan haar vriendinnen over zou laten zou het toch een skere feestje worden. Maar haar plan is om naar het buitenland te gaan, een huisje te huren en al haar vriendinnen uit te nodigen. Ik vind het prima, dat lijkt mij ook leuk. Maar ze heeft 6 meisjes uitgenodigd en drie daarvan zeggen nu al dat ze niet komen. Ik vind het best lullig voor haar, maar ik ga haar maar binnenkort vertellen dat het buitenlandtripje niet doorgaat en dat het toch een skere feestje gaat worden in Nederland met een high tea en activiteiten.

2 likes

Ga ik direct regelen, heb er immers ervaring mee

3 likes

Offff je legt haar de keuze voor om alsnog te gaan met de 4 mensen die daar wel zin in hebben. Bedoel het vrijgezellenfeest draait om haar en niet of andere mensen een high tea leuker vinden. Maar als echt niemand wil, ja dan houdt het op natuurlijk

7 likes

Het lullige is dat die drie vriendinnen die niet komen haar ‘‘beste vriendinnen’’ zijn volgens haar. De andere vinden een high tea niet leuker maar ze vinden het te duur om naar het buitenland te gaan en in een duur huis te zitten (de bruid wilt namelijk altijd alles duur en chique en instagrammable).

2 likes

Vind het juist ook wel gierig dat de bruid van haar vriendinnen verwacht dat ze zoveel uitgeven aan haar vrijgezellenfeest :grimacing: ik zou zelf ook geen zin hebben om helemaal naar het buitenland te gaan met mensen die ik niet eens goed ken voor veel geld

92 likes

Omg zo leuk! Echt mijn droomvrijgezellenfeest😍

ik heb (denk ik) in de aankomende periode mijn vrijgezellenfeest. Vind het echt spannend als ik al deze verhalen hoor :smiling_face_with_tear: vooral omdat ik een aantal best uiteenlopende mensen bij elkaar heb. Maakt me ook echt niet uit wat we gaan doen, als het maar geen gedoe oplevert​:crossed_fingers:

3 likes

Ja ik moet echt een manier vinden om dit aan haar uit te leggen. Ik ben zelf een controlfreak en zou eerlijk gezegd ook mijn vrijgezellenfeest zelf willen regelen en dingen kiezen die ik wil doen. Maar dan vind ik dat je zelf moet zeggen dat je een huisje huurt in Spanje en dat mensen die willen komen dan alleen een vliegticket moeten betalen en dat we het eten en drinken samen betalen. Dan krijg je mensen over de streep.

Maar om nou te zeggen: Ik wil naar Mallorca, dit zijn de huisjes waar ik graag willen zitten, dit zijn de mensen die ik wil. Regel het maar, dat vond ik ook een gierige actie.

7 likes